אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מישהו מטפל בדאטה שלך

המעבר לדיגיטל ולענן מעלה לא מעט אתגרים ושאלות על תפעול העסק וההוצאות הנלוות. שושי לייבוביץ' מ-VMware ואורית הרלב מ-TeraSky מסבירות איך עושים את זה נכון ובלי חשש. צפו בראיון עם המומחיות באולפן

18.07.2021, 13:38 | בשיתוף VMware & TeraSky

בשנים האחרונות חברות עוברות שינויים דיגיטליים וטכנולוגיים, ובשנת הקורונה ראינו את זה במיוחד: רבים מהשירותים שצרכנו - עברו לדיגיטל. בתהליך מואץ כולנו התרגלנו לקנות, לעבוד וללמוד מהבית. או במילים אחרות – השירותים עברו לענן.

השינויים האלה, ובלבם המעבר לטכנולוגיות בענן, מלווים בלא-מעט אתגרים הנוגעים להכשרת הון אנושי איכותי לשימוש בטכנולוגיה החדשה, ניהול הוצאות ועמידה בלוחות זמנים מאתגרים. איך צולחים את המעבר הזה בקלות? אורית הרלב, סמנכ״לית מכירות ב-TeraSky, ושושי לייבוביץ׳, מנהלת מכירות של תחום VMware on AWS באזור MEE (המזרח התיכון ואירופה) מסבירות.

האם צריך להכשיר עובדים מחדש במעבר משרתים מקומיים לענן?

"אין ספק שבמעבר לטכנולוגיות חדשות יש תהליך של הכשרה, שיכול לגזול זמן רב, להשבית את העובדים ולהאט את הקצב של המעבר לטכנולוגיות האלו", אומרת הרלב. "אבל דווקא במעבר לענן, ובעיקר ב-AWS, אפשר לבחור בפתרונות שנשענים על כלים שקיימים בארגון. ככה אפשר גם לשמר את ההשקעה, וגם את הידע של הצוות הקיים". 

לדבריה, ברגע שעוברים לענן אפשר ליהנות גם מהיתרונות שלא קיימים בשרתים מקומיים כמו הרחבה וצמצום של משאבים לפי הצורך, פרישה גלובלית מהירה, בינה מלאכותית, אנליטיקה ועוד.

האם תשלום חודשי על ענן עולה יותר מקנייה חד-פעמית של שרתים?

"כשאתה – כמנהל בחברה – קונה ציוד, אתה יודע בדיוק כמה אתה משלם. אבל יש לך הרבה תקורות שאתה צריך לקחת בחשבון, כשאתה מנהל דאטה-סנטר פיזי", מסבירה לייבוביץ׳. "יש הוצאות על נדל"ן, תפעול, כוח אדם, בלת"מים של נפילות והחלפה של ציוד. איך אתה מכמת תקלות והשפעה שלהן על העסק?".

לייבוביץ' מסבירה שהמעבר לענן אמנם כולל תשלום חודשי קבוע, אבל התשלום כולל שירות מנוהל שבו מישהו אחר מטפל עבור הארגון בכל ענייני הרשת, כולל טיפול בתקלות. "זה יכול לפנות את העובדים שלך לדברים הרבה יותר קריטיים לעסק עצמו".

שושי לייבוביץ שושי לייבוביץ', מנהלת מכירות VMware שושי לייבוביץ

אם שתי חברות עומדות לפני מיזוג, איך אפשר לייעל את התהליך?

"בכל רכישה ומיזוג של חברות, יש דרישות עסקיות להעביר את כל המידע של החברה הנרכשת לחברה הרוכשת בזמן מאוד קצוב. יש דרישות רגולטוריות לאיפה נמצא המידע ואיך הוא צריך לעבור ומתי", אומרת לייבוביץ'. "כשאתה עושה את זה בצורה פיזית על שרתים – אתה צריך גם לקנות את הציוד, גם לעשות התאמות, וזה מצריך הרבה תכנון והערכות".

במעבר לענן, לעומת זאת, אפשר להשתמש בתוכנות וכלים שקיימים בשתי החברות (הרוכשת והנרכשת), מבלי לעשות שינוי בקוד ומבלי לפגוע בעבודה השוטפת של הארגונים.

האם כדאי לעשות את השינוי הענק הזה לבד?

"במעבר לענן אפשר לבחור בפתרונות שמבוססים על האפליקציות הקיימות בארגון, וזה מאפשר עקומת למידה מהירה יותר, ועבודה שוטפת קלה יותר", מסבירה הרלב. "אבל עד שעוברים לענן, יש תהליך שצריך לעשות: בניית הסביבה, עיצוב נכון, הקמת חיבוריות ואבטחת מידע". 

אורית הרלב, סמנכ״לית מכירות ב-TeraSky,     אורית הרלב, סמנכ״לית מכירות ב-TeraSky אורית הרלב, סמנכ״לית מכירות ב-TeraSky,

לדבריה, אלה תהליכים שיותר מורכב לבצע לבד ולכן כבר בשלב התכנון מומלץ לרתום למאמץ שותף "שיש לו את כל ההסמכות והידע, שותף שניהל כבר פרויקטים מהסוג הזה, ויודע להימנע מהנקודות שאפשר ליפול בהן, כשאין את הידע".



תגיות