אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: אגד מאבדת את המונופול על התחבורה הציבורית בירושלים בן ניקסון

לראשונה: אגד מאבדת את המונופול על התחבורה הציבורית בירושלים

סופרבוס תחליף את אגד בנסיעות הפנים בבירה, תחילה עם ארבעה קווים קיימים, ובנוסף לכך תשיק קו תיירותי מעגלי חדש. עד 2023 תפעיל החברה בעיר 36 קווים סדירים, 22 קווים חדשים ו-14 קווים קיימים

20.07.2021, 16:24 | יובל שדה

לראשונה מאז קום המדינה, חברת תחבורה שאינה אגד תפעיל קווי אוטובוס עירוניים בתוך ירושלים, ובכך תאבד אגד את המונופול שלה בתחום. 

חברת סופרבוס, שזכתה במכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, צפויה להתחיל את פעילותה בעיר ביום שישי הקרוב (23.7), והיא תחל בהפעלה של ארבעה קווים קיימים (136,83,82,38) ותשיק גם קו "תיירותי" חדש (קו 2), שיהיה קו מעגלי שייסע באזור שער יפו, ממילא, הרובע היהודי והכותל.


קראו עוד בכלכליסט:


תהליך העברת הפעילות מאגד לסופרבוס ימשיך להתבצע בהדרגה במספר פעימות, עד שנת 2023. חברת סופרבוס לא אמורה להחליף את כל קווי אגד בירושלים, ותפעל רק ב"אשכול מרכז ירושלים", כלומר נסיעות הפנים בתוך הבירה, להבדיל מ"סובב ירושלים".


סופרבוס, ירושלים, בן ניקסון סופרבוס, ירושלים | בן ניקסון סופרבוס, ירושלים, בן ניקסון


סופרבוס צפויה להפעיל עד שנת 2023 36 קווים סדירים בירושלים, 22 קווים חדשים לגמרי ו-14 קווים קיימים. מתוך הקווים הקיימים, תשעה אמורים להישאר ללא שינוי מסלול, וחמישה צפויים להשתנות. הפעימות הבאות צפויות להתרחש באוקטובר 2021, יולי 2022 וינואר 2023.

לפי החברה, סופרבוס צפויה להגדיל ב-40% את תדירות הקווים הקיימים שבהם היא פועלת. כמו כן כל הקווים אמורים לכלול ווי.פיי, שקעי USB והנגשה לבעלי מוגבלויות. צי הרכבים של סופרבוס בירושלים אמור לכלול בסופו של דבר כ-382 רכבים. 

בין היתר החברה אמורה להפעיל 95 אוטובוסים חשמליים ו-50 אוטובוסים מונעים בגז. כמו כן 18 אוטובוסים יהיו ממוגנים מפני זריקות אבנים, ו-174 מהם יהיו אוטובוסים מפרקיים באורך 19 מטר.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות