אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם הציבור לא התלהב מהמערכות להתראת לשכחת ילדים - רק 50 אלף מערכות נמכרו כיסא בטיחות לילדים | צילום: ג'ני לוי

גם הציבור לא התלהב מהמערכות להתראת לשכחת ילדים - רק 50 אלף מערכות נמכרו

עשרה ימים לפני מועד כנסת התקנות לתוקף, מסמכי משר התחבורה מעלים כי הציבור לא מיהר למלא אחר דרישתה של השרה הקודמת, מירי רגב. אתמול החליטה השרה מרב מיכאלי על דחיית מועד חובת התקנות מערכות ההתראה לחודש אוגוסט 2022

21.07.2021, 08:34 | תומר הדר

משרד התחבורה הודיע אתמול (שלישי) על דחיית מועד חובת התקנת מערכות ההתראה לשכחת ילדים, אבל הציבור בכל מקרה לא מיהר למלא אחר דרישתה של שרת התחבורה הקודמת. מסמכים של משרד התחבורה חושפים כי נכון ל- 20 ביולי, עשרה ימים בלבד לפני מועד כניסת התקנות לתוקף נרכשו בישראל רק כ-50 אלף מערכות התראה נגד שכחת ילדים, מתוך כ - 800 אלף מערכות אשר היו אמורות להירכש רק בגל הראשון. 

יש להדגיש כי המספר הכולל של כ-800 אלף מערכות מניעת שכחת ילדים אשר מופיע במסמכי משרד התחבורה הוא מספר שמרני: בפועל אמור היה מספר מערכות הבטיחות הללו להיות גבוה יותר עד תחילת השנה הבאה מכיוון שההערכה לכ-800 אלף מערכות התראה מתייחסת בעיקר לרוכשים הישירים, כלומר הוריו של הפעוט ולא לסבים, סבתות, בייביסיטרים וכיוצא בזאת.

כיסא בטיחות פמילי פיקס של מקסי קוזי, צילום: ג כיסא בטיחות פמילי פיקס של מקסי קוזי | צילום: ג'ני לוי כיסא בטיחות פמילי פיקס של מקסי קוזי, צילום: ג

כזכור, שרת התחבורה היוצאת מירי רגב הודיעה השנה על אחד ממהלכי החקיקה המהירים ביותר בתולדות משרד התחבורה: אישור של מערכות אשר מתריאות מפני שכחת ילדים, שהתקנתן היא חובה על כל מי שמסיע ילד שגילו עד ארבע שנים, החל בהורים וכלה בסבים. בניגוד למערכות הבטיחות הפאסיביות לרכב משומש שעד היום היו מסובסדות על ידי משרד התחבורה, מערכות ההתראה על שכחת ילדים לא היו מסובסדות כלל למרות שבחלק מן המקרים מדובר במערכות שהתקנתן מהווה נטל כלכלי למשפחות מרובות ילדים. תהליכי האישור של המערכות הללו היו מהירים במיוחד וזאת למרות שהתהליך נתקל בקשיים רגולטוריים

גורמים במשרד התחבורה מתארים ישיבות תקינה אשר בוצעו בלילות ללא השתתפותם של גורמי מפתח ו"מסלולי אישור מזורזים באופן לא הגיוני למערכות שמיועדות להציל חיי אדם". על פי מסמכי משרד התחבורה נמצאים כרגע 33 יצרנים ומשווקים של מערכות מניעת שכחת ילדים בתהליכי אישור מול המשרד. מהם, 21 אושרו על ידי משרד התחבורה ויכולים לשווק את המערכת: "תהליכי האישור היו קלילים ביחס לעובדה שאנחנו מביאים מערכת מצילת חיים" מסביר אחד היבואנים: "ברור שפוטנציאל השוק היה משמעותי עם עשרות אלפי מערכות שאפשר למכור, מה גם שאם יש דבר אחד שעליו ניתן לסמוך, הרי שזו ילודה". 

כעת כאמור יצטרכו משווקי המערכות להמתין לתחילת אוגוסט הבא - ובכל מקרה יתכן שעד אוגוסט הבא ייצא מתווה חדש וימצאו אמצעי בטיחות יעילים יותר או שלסירוגין מדינת ישראל תראה לנכון לסבסד את התקנת המערכות - בדרך זו או אחרת.


תגיות