אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 המלך בלבן מלוכלך צילום: Getty Images for Louis Vuitton

המלך בלבן מלוכלך

שוק היוקרה מתאושש עם כמה עסקאות ענק שנסגרו בשבוע האחרון, בהן רכישה של מותג הסטריט המצליח Off-White על ידי LVMH

26.07.2021, 08:15 | עילית מינמר

שבוע עמוס בשורות עבר על שוק היוקרה: מותג הגברים האיטלקי ארמנלדו זניה, שנודע בחליפות מחויטות איכותיות וחולצות פולו ממשי, מגייס 880 מיליון דולר ומודיע על מיזוג עם חברת רכישה המונפקת בבורסה האמריקאית, מהלך שצפוי להעלות את ערכו ל־3.2 מיליארד דולר. 

המותג הוותיק הוא בבעלות משפחתית ולפני כשלוש שנים רכש ב־500 מיליון דולר את מותג היוקרה האמריקאי תום בראון. קונגלומרט היוקרה הענק LVMH רוכש 60% ממותג הסטריט Off-White של המעצב וירג'יל אבלו, המשמש גם מנהל קריאטיבי של קו הגברים במותג היוקרה לואי ויטון. בנוסף הודיע התאגיד כי קרן ההון העצמי אל קטרטון שבבעלותו רוכשת 60% ממותג היוקרה האיטלקי Etro (שגם הוא בבעלות משפחתית) בעסקה שמלמדת על שווי של 590 מיליון דולר ל־Etro, בצד ההודעה המרעישה לפני שבוע על חזרתה של פיבי פילו למגרש בחסות LVMH. אין ספק ששוק היוקרה מבעבע בעידן הפוסט־פנדמיה, גם אם המגפה עדיין לא מאחורינו. 

נראה גם שעסקים משפחתיים שבמשך שנים שמרו על עצמאותם וסירבו להימכר לתאגידים הגדולים, נוטים כיום, אם בעקבות המשבר שפקד את העולם ואם משיקולים אחרים, למכור נתח מהחברה לתאגיד או למשקיעים פרטיים. בזניה, למשל, מקווים שהמיזוג יאפשר להם להתאושש מירידה של 23% ברווח שחוו ב־2020.

 אבלו עם הדוגמנית ג’יג’י חדיד באירוע של ויטון בתחילת החודש בפריז, צילום: Getty Images for Louis Vuitton אבלו עם הדוגמנית ג’יג’י חדיד באירוע של ויטון בתחילת החודש בפריז | צילום: Getty Images for Louis Vuitton  אבלו עם הדוגמנית ג’יג’י חדיד באירוע של ויטון בתחילת החודש בפריז, צילום: Getty Images for Louis Vuitton

LVMH מצדו מבקש להרחיב את חלקו בענף היוקרה בעסקה עם Off-White בניסיון למשוך קהל לקוחות צעיר. אבלו, בן למהגרים מגאנה שגדל בפרברים מחוץ לשיקגו, ייסד את Off-White ב־2014 וב־2018 מונה למנהל הקריאטיבי של קו הגברים בלואי ויטון. מאז ומתמיד הוא נחשב במידה מסוימת אאוטסיידר, ולו משום שההשכלה הרשמית היחידה שקיבל באופנה היתה במסגרת התמחות של חצי שנה במותג האיטלקי פנדי. על פי ההסכם החדש, אבלו יישאר בתפקידיו כמנהל אמנותי של שני המותגים ובנוסף יעבוד בחסות התאגיד על השקת מותגים חדשים בצד ניסיון להפיח חיים חדשים גם בחלק מ־70 המותגים הקיימים של התאגיד. ההסכם שנחתם באוגוסט עם פלטפורמת האונליין למותגי יוקרה פרפץ' שרכשה את החברה המילאנזית האחראית לתפעול המותג Off-White, בעבור 675 מיליון דולר, יישאר בתוקפו לפחות עד 2035 . 

דומה שאבלו, ששימש בראשית הדרך יד ימינו של קניה וסט, ממשיך לבסס את מעמדו כאחד האנשים המשפיעים בתעשייה. רק לפני כמה שבועות תצוגה שלו ל־Off-White התקיימה בפריז ערב פתיחת תצוגות הקוטור, גם הרחבת הגדרות התפקיד שלו לפיתוח והרחבה של מותגים חדשים וקיימים היא עוד הוכחה לכך. שיתופי פעולה שיצר עם נייקי ואיקאה יצרו באזז גדול סביבם. "יש עוד תחומים כמו בתי מלון, יינות ותכשיטים בתאגיד שיש לי מה לתרום בהם", אמר אבלו ל"פייננשל טיימס". "האפשרות להקים מותגים חדשים היא הזדמנות להציג כישרונות חדשים ולהפוך את ענף היוקרה למגוון יותר". לדבריו, זו גם הזדמנות ל־Off-White להתרחב לתחומים כמו קוסמטיקה, פריטי עיצוב לבית ואקססוריז. 

מנכ"ל ויטון מייקל בורק, שהפתיע את התעשייה במינויו של אבלו ב־2018 למנהל אמנותי של המותג, השווה אותו לקרל לגרפלד. לשיטתו, נקודת מבט של אאוטסיידר רק תועיל למותגי התאגיד.  "אני מחפש אנשים שיש להם מנטליות של מהגרים, זרים, לתעשייה שצמאה לרעיונות חדשים כל הזמן", אמר ל"פייננשל טיימס".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות