אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל 2020: איזה עיר מובילה בקניות אונליין? קניות ברשת מחשב | צילום: shutterstock

ישראל 2020: איזה עיר מובילה בקניות אונליין?

הגבלות הקורונה הגדילו, כצפוי, את היקף הקניות של ישראלים ברשת ב-2020 - כך לפי סקר חברתי שביצעה הלמ"ס; 71% מתושבי פ"ת ו-70% מתושבי ת"א רוכשים מוצרי מזון ברשת, נתניה היא שיאנית הרכישות אונליין בתחום האופנה. עוד עולה מהנתונים: יותר נשים קונות ברשת בגלל נוחות, יותר גברים עושים זאת בגלל המחיר

27.07.2021, 13:00 | אורנה יפת

הריחוק החברתי והגבלות הקורונה הגדילו, כצפוי, את היקף הקניות של ישראלים ברשת; כך, 90% מהישראלים בגילאי 20 ומעלה השתמשו יותר באינטרנט בשנת 2020; 45% השתמשו באינטרנט לצורך קניית מוצרים ושירותים; ו-7.5% מכרו ברשת. נתונים אלה עולים מסקר חברתי של הלמ"ס, בנושא מסחר ובנקאות ברשת, שמתפרסם היום (ג').

קראו עוד בכלכליסט:

נשים וגברים קונים ברשת בשיעור דומה (45% ו-46%), בעוד ששיעור היהודים שקונים ברשת גבוה משיעור הערבים - 51% ו-17%, בהתאמה. עוד עולה מהנתונים, כי 60% מתושבי תל אביב-יפו קונים באינטרנט, 51% מתושבי ראשון לציון ונתניה, 50% מתושבי חיפה ו-29% מתושבי ירושלים (43% מבין היהודים). 

36% מהקונים באינטרנט הזמינו בסכום כולל של עד 500 שקל, 18% הזמינו בסכום של 1,000-500 שקל ו-30% הזמינו בסכום הגבוה מ-1,000 שקל. 16% לא ידעו לציין את סכום הקנייה.

מה קונים באינטרנט?

58% מהישראלים קונים אונליין ביגוד, הנעלה ואביזרי אופנה, 53% קונים מזון, 40% קונים מוצרים ושירותים בתחום התרבות, הבידור והטלוויזיה, ו-27% (יותר גברים מנשים) קונים ציוד מחשב ואלקטרוניקה.  

מבין תשע הערים הגדולות, 71% מתושבי פתח תקווה, 70% מתושבי תל אביב-יפו ו-39% מתושבי ירושלים (42% מהיהודים) רוכשים מוצרי מזון ברשת. מסתבר כי בנתניה רוכשים יותר ביגוד באינטרנט מאשר תושבי ערים גדולות אחרות: כך, 67% מתושבי נתניה רכשו ביגוד, הנעלה ואביזרי אופנה דרך האינטרנט ב-2020.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

הסיבה העיקרית לרכישה אונליין היא נוחות הקניה, ורק לאחר מכן מונחים הרוכשים משיקול של מחיר. המגוון של המוצרים מחו"ל נמצא בתחתית סולם השיקולים. כך, 40% מהישראלים שקונים באינטרנט עושים זאת מכיוון שנוח לקנות מהבית, 31% בשל המחירים הזולים, 12% בגלל חיסכון בזמן ו-9% בגלל היכולת להשוות מחירים של מוצרים ושירותים. היתר קונים באינטרנט בגלל המבחר והאפשרות למצוא מוצרים שאין בארץ.

עוד עולה מהנתונים, כי 46% מהנשים ו-34% מהגברים קונים באינטרנט בגלל שנוח לקנות מהבית; 35% מהגברים ו-27% מהנשים עושים זאת בשל המחירים הזולים. דפוסי הקניה באינטרנט מראים שמחצית מהישראלים שקונים אונליין משלבים קנייה באתרים בארץ ובחו"ל - 30% קונים רק מאתרים בארץ, ו-17% קונים רק מאתרים בחו"ל. נתוני הלמ"ס מעלים גם כי שיעור הערבים הישראלים שקונים באינטרנט באתרים בחו"ל בלבד, גבוה משיעור היהודים - 33% ו-16%, בהתאמה.

תגיות