אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת גיימינג 2021

"שוק הגיימינג בישראל התפוצץ, אפילו סבא וסבתא נכנסו לעולם הזה"

ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל אמר בוועידת הגיימינג של כלכליסט כי ניתן לזהות קהלים חדשים שנכנסו לעולם הגיימינג: "ראינו עלייה מאוד יפה באחוזי נשים גיימריות, כאלה שמשחקות באופן קבוע. והנתון המעניין - עלייה של 28% במספר השחקנים מעל גיל 50"

29.07.2021, 10:36 | אורנה יפת


"השנה שעברה הביאה איתה הרבה עליות ומורדות, ולא מעט אתגרים בחיים האישיים והמקצועיים שלנו. המגיפה גרמה לאנשים בכל העולם להיות בבית המון זמן, ולא מפתיע שהגיימינג התפוצץ", כך אמר היום (ה') ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל, בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט.

למה אנשים משחקים והאם זה השתנה? לדברי ברק, "במשבר הקורונה, שהגדיל את שעות השהיה בבית, גם הגיימינג התפוצץ. בקיץ האחרון בדקנו איך המגפה השפיעה על התנהגות השחקנים בתחום המובייל גיימינג, ומה שראינו באופן ברור היה עלייה בכמות הורדות משחקים. למעשה 70% מהנשאלים בסקר ענו שהם משחקים יותר מאי פעם. רבע מהגיימרים אמרו שהם משחקים כדי להשיג קצת אסקפיזם מחיי היום יום. גם אני כזה. אבל עוד יותר מעניין, שמעל משליש משחקים כדי להתחבר למשפחות ולחברים שלהם. 

"דבר נוסף שראינו השנה, הם קהלים חדשים שנכנסו לעולם הגיימינג שלפני כן מעולם לא שיחקו בו. ב-2020 ראינו עלייה מאוד יפה באחוזי נשים גיימריות, כאלה שמשחקות באופן קבוע. והנתון המעניין - עלייה של 28% במספר השחקנים מעל גיל 50. מה שאומר שגם סבא וסבתא הצטרפו למשחק. הקהלים האלה הם לא תופעה חולפת, הם כאן כדי להישאר. אנחנו רואים שזו תופעה ייחודית לא רק לעולמות הגיימינג, אלא גם בעולמות האיקומרס". 

עבור תעשיית הגיימינג העולמית ובפרט הישראלית, הקורונה ובעיקר הסגרים גרמו לקפיצה פנומנלית התפוצצות של ממש, על פי רגב שאומר שזה היה צפוי. לדברי ברק, "אם אתה יושב בבית וצופה בלופים של חדשות, הגיוני שתפנה לאסקפיזם של הגיימינג. מה שמעניין יותר זה שגם כשהסגרים חלפו, אנחנו לא רואים סימנים של האטה - אין ירידות משמעותיות בהורדות או פחות עניין של המשתמשים במשחקים. אם תסתכלו על טרנד ההורדות העולמי, נראה שהתעשייה ב-2021 מצליחה לשמור על נפח דומה ל-2020".  

לדברי רגב, גם שוק הגיימינג בישראל בפריחה ואפילו תרם לא מעט לצמיחה העולמית. לא רק שגדלנו בזמן הקורונה ב-100%, אלא השלמנו עלייה של 200% לעומת 2019. לדוגמה, נולדו 29 חברות גיימינג חדשות מאז תחילת הקורונה. חברות ישראליות תפסו לפני הקורונה 6% מסך ההורדות של תעשיית הגיימינג העולמית וכיום 12% היום".

מה כל כך מיוחד בתעשיית הגיימינג הישראלית? לדברי רגב, "זה מתחיל במוצר - מפתחים פה משחקים מעולים. אבל אנחנו יודעים לא רק לייצר, אלא לשווק אותם. אנחנו מוטי פרפורמנס, אנחנו חושבים בגדול, ויודעים למדוד ולשכלל כל הזמן. יש פה אקוסיסטם ייחודי ומפותח שגם אנחנו בגוגל חלק ממנו, של חברות שתומכות בתעשיית הגיימינג. דבר נוסף שמייחד אותנו זה המגוון - גם מבחינת סוגי המשחקים, וגם מבחינת סוגי החברות. הגיוון פותח הרבה אפשרוית לצמיחה מכיוונים שונים והטמעה של טרנדים עולמיים. לדוגמא, הטרנד התורן - ההיפר קז'ואל עם סופר סוניק".

"השנה ראינו הכל מהכל", המשיך רגב. "ראינו חברות ותיקות ביותר רוכשות חברות אחרות, ראינו יוניקורנים חדשים שהונפקו השנה, ראינו חברות שנרכשו על ידי חברות גדולות יותר מחו"ל, וגם חברות חדשות שגייסו סכומים מרשימים. יש המון כסף בשוק. גם אצלנו בגוגל גיימינג הוא משהו מאוד מהותי, הוא חלק בלתי נפרד מהפורטפוליו וה-DNA שלנו, וגם אנחנו מתפתחים כל הזמן במרחב הזה. פיתחנו בשנים האחרונות פרויקטים ייחודיים וחדשניים שנולדו ממש כאן בישראל, בזכות התעשייה המתקדמת והמתפתחת שכאן. לדוגמה Gaming growth lab זו תוכנית אקסלוסיבית לחברות גיימינג מבטיחות בתחילת דרכן. עד היום כבר כ-30 חברות השתתפו בתוכנית". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות