אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הגיימינג

"שוק הגיימינג יכול לשלש את עצמו במהירות די גדולה"

את הדברים אמר גיא בן דב, יו"ר עמותת GameIS, בוועידת הגיימינג 2021 של כלכליסט. בן דב: "אנחנו הישראלים תמיד היינו טובים בלהסתכל על תחום, על משחק - ולעשות אותו קצת יותר טוב"

29.07.2021, 13:19 | עירד עצמון שמאייר

"העמותה שלנו קמה לפני 14 שנה, ומטרתה לתמוך ולהאיץ את תחום הגיימינג  בישראל"; כך אמר גיא בן דב, יו"ר עמותת GameIS, בכנס הגיימינג של "כלכליסט". "הצלחנו לגדול ולצמוח באמצעות מתנדבים וצעירים בתעשייה המקומית. לב העניין הוא טיפול במגוון רחב של חברות, בין היתר באמצעות אירועים שאנחנו עושים במגוון תחומים".

קראו עוד בכלכליסט:

"מה זה אומר במספרים? יש לנו כ-40 מתנדבים", חלק בן דב עם הקהל. "חלקם תורמים חצי שעה בשבוע, חלקם הרבה יותר. תחום הגיימינג בישראל גדול יותר מהרבה מגזרים אחרים; הוא מביא הצלחות גדולות מאוד בהייטק. אם אנחנו מסתכלים על 400 החברות במגזר הגיימינג, חלק גדול מהן הן חברות פיתוח בתחום המובייל. מי שתומך בתעשייה הם בתי הספר לעיצוב כמו שנקר ובצלאל. לאחרונה, גם משקיעים גדולים נכנסים לשוק.

"רוב ההכנסות של חברות האד-טק (Ad-Tech) בישראל נובעות משוק המשחקים העולמי. זו מערכת שלמה שמטפלת כיום בתחום שצומח במהירות גדולה, ואנחנו באמת רואים הרבה חדשות בתחום. פלייטיקה קונה אולפני משחקים מחו"ל, ישנן חברות שמשקיעות באינקובטורים ברחבי העולם. יש חברות שגם יצאו לאחרונה לבורסה, כמו פלייטיקה, איירון סורס ואחרות".

בן דב הסביר כי כאשר הוא מסתכל על השוק, הוא מאמין ש"השוק יכול לשלש את עצמו במהירות די גדולה. קודם כל, בזכות כמות גדולה של כסף נכנס. הרבה כסף חדש נכנס בגלל אותם מיליונרים חדשים שנכנסים לשוק, שעבדו במאנדיי ובאיירון סורס. כשאנחנו מסתכלים על הסקטורים, יש כמה מאוד מעניינים בארץ. אנחנו הישראלים תמיד היינו טובים בלהסתכל על תחום, על משחק, ולעשות אותו קצת יותר טוב".

גיא בן דב, צילום: יריב כץ גיא בן דב | צילום: יריב כץ גיא בן דב, צילום: יריב כץ

"כמו כן", הוסיף בן דב, "גיימינג  כיום זה כבר לא רק בידור אינטראקטיבי, אלא יש כמות זהה של אנשים שגם צופים במשחקים כבידור. הקהל הענק הזה נמצא באתרים כמו טוויץ' ויוטיוב. זה התחביב שלו ואף יותר מזה. הוא מאוד מחובר ליוצרי התוכן שמנגישים את התחום הזה. אתמול בערב עלה כאן בארץ ערוץ גיימינג חדש לאוויר. תחום הצמיחה השלישי הוא דטא ובינה מלאכותית, שמשתמשים בידע הזה כדי להצמיח עולמות גדולים שיכולים להתקיים רק עזרת אלגוריתמים ודטא. לאחרונה פנינו לדלויט, ויחד נפרסם דו"ח תמונת מצב רשמי על התעשייה, שייצא לאור בנובמבר.

"עם הדו"ח הזה נפנה למשרדים הממשלתיים הרלוונטיים כדי לקבל הכרה בסקטור הגיימינג כמגזר בפני עצמו, המממן אלפי משפחות בארץ - ויש סיכוי טוב שהילדים שלנו יהיו חלק ממנו. אנחנו בעמותה מתקדמים לעבר מטרות גדולות וקטנות כאחד, כמו עזרה לחברות זרות שרוצות להיכנס לארץ וליחידים שרוצים להיכנס לתעשייה".

תגיות