אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוסעים בירוק בשירות המדינה: מינהל הרכב מצטייד ברכבים חשמליים צילום: שאטרסטוק

בלעדי

נוסעים בירוק בשירות המדינה: מינהל הרכב מצטייד ברכבים חשמליים

משרד האוצר בוחן עם גורמים בענף הרכב רכישה של רכבים חשמליים לצי של שירות המדינה, שהוא מהגדולים בישראל. בקשות המידע של מינהל הרכב מתייחסות לרכבים משפחתיים ולרכבי כביש-שטח. המכרז הראשון יהיה של משטרת ישראל להצטיידות ב-70 מכוניות

30.07.2021, 09:41 | תומר הדר

מינהל הרכב הממשלתי מבצע בשבועות האחרונים עבודת מטה מקיפה לקראת רכישות של רכב חשמלי  עבור חלק מצי הרכב של שירות המדינה, אחד הציים הגדולים בארץ. 

קראו עוד בכלכליסט:


במהלך השבועות האחרונים מבצע משרד האוצר עבודת מטה מול מספר גורמים בענף הרכב כמו גם מול מספר חברות אשר מתמחות בניהול ציי רכב, במטרה ליישם החל בשנה הבאה הטמעה של רכבים חשמליים ראשונים. מעבר לכך, מינהל הרכב הממשלתי נערך לראשונה ל"הצטיידות תקופתית מונעת טכנולוגיה", כלומר רענון היצע הרכבים בצי של מינהל הרכב הממשלתי אשר מונה אלפי רכבים. הכוונה כי ההצטיידות תבוצע בכל שנה במקום אחת לשנתיים עד ארבע שנים, כדי שלא ייווצר מצב שבו בשוק הרכב מוצגים דגמים חדשים וידידותיים לסביבה ואילו במינהל הרכב "תקועים" עם רכבים מזהמים למשך שלוש או ארבע שנים.


יונדאי קונה חשמלי. עומד בטווח המחיר של מינהל הרכב, צילום: תומר הדר יונדאי קונה חשמלי. עומד בטווח המחיר של מינהל הרכב | צילום: תומר הדר יונדאי קונה חשמלי. עומד בטווח המחיר של מינהל הרכב, צילום: תומר הדר


כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט" הסנונית הראשונה במהלכי ההצטיידות של מינהל הרכב תהיה מכרז ראשון של משטרת ישראל להצטיידות ברכב חשמלי אשר יכלול 70 מכוניות. בשלב הבא אשר יתרחש במהלך השנה הבאה יתקיים מהלך הצטיידות בהיקף נרחב יותר שטרם נקבע. כך, בבקשות הראשונות אשר הועברו ליבואני הרכב על ידי משרד האוצר (לו כפוף מינהל הרכב) מפורטים שני סוגי רכבים אשר יהוו חלק מן ההצטיידות: רכבי פלאג אין הייבריד ורכבים חשמליים מלאים. 

במקרה של רכבי הפלאג אין הייבריד וגם של הרכבים החשמליים המלאים, בקשות המידע של מינהל הרכב מתייחסות לרכבים משפחתיים ולרכבי כביש שטח - כלומר אלה הם סוגי הרכבים שבהם מדינת ישראל  מעוניינת. ועם זאת, הבקשות למידע שהועברו על ידי מינהל הרכב גם יאפשרו ליבואני הרכב להציע דגמים אחרים, למשל מכוניות מיני, זאת מכיוון שהמידע אשר הועבר על ידי מינהל הרכב מיועד לפחות בשלב זה כדי לסקור אילו דגמים יהיו בכלל זמינים לרכישה. בפועל, במינהל הרכב יתמקדו ככל הנראה ברכישה של רכבים בטווח המחירים אשר מוגבל לכ-150 אלף שקל, טווח מחירים אשר מאפשר רכישה של מכוניות חשמליות כדוגמת יונדאי קונה EV אשר הוצגה בישראל השבוע לצד יונדאי איוניק 5.


יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. מכרזים לאספקת דלק, צילום: מיקי נועם אלון יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. מכרזים לאספקת דלק | צילום: מיקי נועם אלון יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. מכרזים לאספקת דלק, צילום: מיקי נועם אלון


עם זאת, יש להדגיש כי למרות הכוונות הירוקות, במינהל הרכש הממשלתי לא ממהרים לוותר על רכבים שאינם ירוקים ואפילו כבר מכינים אספקה שוטפת של דלק. כך, לפני חודשים ספורים פרסם החשכ"ל הודעה תחת הכותרת "כוונה לפרסם מכרז מרכזי לאספקת דלקים, תחזוקת תחנות פנימיות ושטיפת רכבים עבור משרדי הממשלה". מסמך זה מצהיר על כוונה לפרסם במהלך השנה הנוכחית מכרז חדש לאספקת דלק לרכבי משרדי הממשלה השונים (וגם שירותי ניקיון), בו יוסדר נושא תדלוק רכבי הממשלה בתחנות דלק ציבוריות.

ממשרד האוצר נמסר: "מינהל הרכב הממשלתי באגף החשב הכללי רואה חשיבות רבה במעבר צי הרכב הממשלתי לרכבים מסוג היברידי, פלאג אין וחשמלי. בימים אלו, מינהל הרכב הממשלתי נמצא בהליך כתיבת מכרזים שבמסגרתם יילקחו בחשבון מכלול השיקולים".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות