אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הכלכלית הלאומית

מרב מיכאלי: "אגרת גודש? לא לפני שנשקיע בתחבורה הציבורית"

שרת התחבורה אמרה בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט כי התקציב שאושר הבוקר בממשלה "הוא תקציב הפוך כי 80% ממנו הם לתחבורה הציבורית והיתר לכבישים ולרכב הפרטי"

02.08.2021, 16:40 | תומר הדר


"אני שמחה לבשר כי למדינת ישראל יש סוף סוף תקציב וזהו דבר שאינו מובן מאליו אחרי תקופה ארוכה מאוד", כך פתחה את דבריה שרת התחבורה מרב מיכאלי בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט בשיחה עם עמיר קורץ.

"תקציב התחבורה הוא בעיני הבשורה הכי גדולה - הוא מהפכני ממש. זהו תקציב הפוך כי 80% ממנו הם לתחבורה הציבורית והיתר לכבישים ולרכב הפרטי. זה מה שנדרש למצבנו התחבורתי", אמרה מיכאלי.

"חוק ההסדרים הוא בעייתי בעיני ולא שיניתי דעתי בנושא - אך בתוך משבר פוליטי מתמשך לא ניתן לבוא ולהיאבק על עצם קיומו של חוק ההסדרים", ציינה מיכאלי. 

שרת התחבורה מרב מיכאלי בועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט, צילום: אוראל כהן שרת התחבורה מרב מיכאלי בועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט | צילום: אוראל כהן שרת התחבורה מרב מיכאלי בועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט, צילום: אוראל כהן

"העובדה שנדרש לנו מטרו, אין עליה עוררין", אמרה מיכאלי. "העומס, הגודש במרכז המדינה הוא כה גדול ואנו הרי אומת הסטארט-אפ, אנו נחפור מטרו במאה ה-21. תכנון המטרו מתקדם מאוד ועבר את השלב הסטטוטורי. אחרי שהחוק יעבור בכנסת לאחר מקצה שיפורים הפרויקט  יוכל לצאת לדרך, תוך 10 שנים לדברי המתכננים. חשוב להתחיל את פרויקט המטרו כי הוא ענק וחשוב, אך איננו ישבות ומחכות למטרו. בשנים הקרובות הצפיפות תגדל מאוד והתקציב עובד לא רק על המטרו אלא גם על פתרונות למה שכאן ועכשיו: מידע, קישוריות, אופניים, ההשקעה בתחום אדירה", הסבירה מיכאלי.

"המטרו יהיה כעת במשרד התחבורה ולא במשרד האוצר שבו היה עד כה" ציינה שרת התחבורה. "אנשי התכנון שלנו מטפלים בכך. אני מאמינה בעבודה בשיתוף פעולה עם ראשי רשויות, כי תשתיות הן בתחומי הטיפול שלהם. אינני מאמינה בכפייה, אני מאמינה בדיאלוג ובתמריצים. בל נשכח את הרכבות הקלות – הקו האדום, הקו הירוק, הכפר הסגול. 

"נכנסתי לתפקיד ישר לחוק ההסדרים בלוח זמנים בלתי אפשרי ועם משבר בנמלים. יישום החזון החד משמעי שלי לגבי תחבורה שיוויוני הוא חזק ונגיע לכל דבר שעוכב ונתקע. לדוגמה סלילת שבילי האופניים כבר בתוך התקציב", אמרה מיכאלי.

"אחת הסיבות להתנגדותי לאגרת הגודש שתיכנס לא לפני 2024 נובעת מנושא התחבורה הציבורית. אני קיבלתי משאבים לבנות חלופות - נתיבי תחבורה ציבורית מהירים, פתרונות של נגישות ועוד וכל אלה יוקמו רק כשהתשתית תהיה קיימת, אז נראה באיזה מודל נפעיל את אגרות הגודש. הדרך היחידה שלי לאפשר אגרה היא קודם כל להשקיע  בתחבורה הציבורית", אמר מיכאלי.

לגבי נושא תחבורה בשבת, אמרה שרת התחבורה כי "יש לומר, שממשלה זו אינה הממשלה שמפלגת העבודה מרכיבה. בינתיים אנו עובדים למען מדינת ישראל ואזרחיה ונראה כיצד ניתן לעשות זאת. חוק ההסדרים טיפל לדוגמה בנושא הכשרות ביעילות. ואני שואפת למציאת דרך לקיום תחבורה ציבורית בשבת".

בנושא רפורמת היבוא החקלאי הוסיפה מיכאלי: "אני יו"ר מפלגת העבודה, ואיני צריכה שהחקלאים יבואו להפגין כי יש לי מחויבות לציונות ולחקלאות. לכן נעמדנו לצד החקלאים לפני שהחלו להפגין. אני כן מאמינה לשר האומר שהוא רוצה לשמור על החקלאים ולכן נקבעה פגישה בנושא עוד השבוע. יש לנו התחייבות שהדברים יתקדמו בהסכמה לטובת כל הצדדים, לא נצביע בעד שום דבר שפוגע בחקלאות. אנו יודעים שכיום אחרי שנות שלטון הימין, החקלאות זקוקה לתמיכה אמיתית". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות