אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד תחזוקת הרכב של משרד התחבורה יוצא לדרך: מי זול ומי יקר צילום: יצרן

נחשף בכלכליסט

מדד תחזוקת הרכב של משרד התחבורה יוצא לדרך: מי זול ומי יקר

רוצים לדעת איזה רכב הכי זול לתחזוקה? מהיום לא תצטרכו לנבור בקבצי אקסל עמוסים של היבואנים - משרד התחבורה משיק את מדד מחירי החלפים הרשמי של מדינת ישראל לפי קטגוריות של סוגי הרכב - מיני, משפחתיות, שטח, כביש שטח ומכוניות חשמליות. צפו בטבלאות

02.08.2021, 17:11 | תומר הדר

משרד התחבורה משיק היום לראשונה את מדד מחירי החלפים הרשמי של מדינת ישראל. המדד שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", משקף לציבור את מחיריהם של חלפים לכלי רכב. 


קראו עוד בכלכליסט:


בניגוד למצב הקיים כיום – בו יבואני הרכב מפרסמים את מחירוני החלפים בצורת קבצי אקסל בעלי אלפי פריטים אשר מופיעים באתר היבואן – אבל קשים מאוד להבנה, המדד החדש של משרד התחבורה מפרט את מחירי החלפים העיקריים אשר דרושים לטיפול בכלי רכב. 

המדד מחולק לחמש קטגוריות – של רכבים משפחתיים, מכוניות קטנות, רכבי כביש שטח ורכבי שטח כמו גם קטגוריה שהתווספה ממש לאחרונה: רכב חשמלי. 

לפי המדד אשר מתפרסם לראשונה על ידי משרד התחבורה כפיילוט, במשרד דגמו בחודשים האחרונים את מחיריהם של 60 דגמים נפוצים בשוק - התוצאות של משרד התחבורה משוות בין עלותו הממוצעת של סל טיפול לרכב מדגמים שונים. עם זאת, חשוב להדגיש: במשרד התחבורה מעוניינים שלקוחות יבחרו בדגם זה או אחר על סמך עלויות סל הטיפול – אבל מן הדגמים שמופיעים בסקירה של משרד התחבורה ברור למדי שההשפעה על הציבור תהיה מועטה, מהסיבה הפשוטה שקשה לשכנע רוכש של טויוטה לרכוש דאצ'יה בגלל הטיפול הזול. 

 מקור: משרד התחבורה מקור: משרד התחבורה  מקור: משרד התחבורה


בקבוצה הראשונה שמופיעה בסקירה - רכבי המיני - הדאצ'יה סנדרו הוא הזול ביותר לתחזוקה. אחריו נמצאת סוזוקי איגניס וסוויפט. הרכב היקר ביותר לתחזוקה לפי משרד התחבורה בקטגוריית רכבי המיני הוא הונדה ג'אז. ובמקום השני ביוקר הטיפול נמצאת יונדאי 20I ואחריה טויוטה יאריס. יש להדגיש כי כל המחירים שמציג משרד התחבורה הם מחירים של חלפים מקוריים בלבד שמיובאים על ידי יבואן הרכב הישיר - ולא חלקים תחליפיים.

מקור: משרד התחבורה מקור: משרד התחבורה מקור: משרד התחבורה


בקבוצת המשפחתיות, הרכב הכי זול לטיפול הוא מיצובישי אטראז'. אחריו מאזדה 3 ולאחר מכן יונדאי אקסנט. הרכב הכי יקר לטיפול בקבוצה הוא טויוטה קורולה – ואחריה במקום השני מהסוף קיה סיד. בקטגוריית רכבי הכביש-שטח - הרכב הכי זול לטיפול הוא מאזדה CX30 ואחריו הקאמיק של סקודה ואילו הג'יפון הכי יקר לתחזוקה הוא טויוטה ראב 4.

 מקור: משרד התחבורה מקור: משרד התחבורה  מקור: משרד התחבורה



לצפייה במדד באתר משרד התחבורה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות