אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרארי נתנה גז בקורונה: הרווחים זינקו ביותר מ-200% ברבעון השני פרארי

פרארי נתנה גז בקורונה: הרווחים זינקו ביותר מ-200% ברבעון השני

חברת מכוניות העל האיטלקית פרסמה את תוצאותיה, לפיהן רשמה רווח של 386 מיליון יורו - לעומת 124 מיליון יורו ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה: במהלך הקורונה חיפשו עשירי העולם דרכים להוציא כסף על מותרות. בישראל חל זינוק של יותר מפי 2 במסירות; פרארי הבטיחה למשקיעים מכונית חשמלית בקרוב

03.08.2021, 11:16 | תומר הדר

חברת פרארי האיטלקית פרסמה את תוצאות הרבעון השני של 2021 וכצפוי, היא רשמה זינוק של למעלה מ-200% ברווחיה. 

קראו עוד בכלכליסט:


הסיבה ששנת 2021 היתה מצוינת לכל יצרני רכבי העל והיוקרה היא מכיוון שעשירי העולם חיפשו דרכים יצירתיות להוציא כספים על מותרות בימי הקורונה. 

זינוק של 93% במסירות ברבעון השני

ברבעון השני של 2021 רשמה היצרנית רווח של 386 מיליון יורו, לעומת 124 מיליון יורו ברבעון המקביל אשתקד, אז הוכה אזור מאראנלו בו שוכן מפעל פרארי, על ידי הקורונה. 

לפי נתונים נוספים, פרארי מסרה ברבעון הקודם 2,685 מכוניות – זינוק של 93% לעומת 1,389 מכוניות שמסרה ברבעון השני של 2020.

ישראל אינה יוצאת דופן בהיבט זה, כאשר בארץ חל זינוק של יותר מפי 2 במסירות - בשבעת החודשים הראשונים של 2021 נמסרו עשר מכוניות פרארי חדשות, לעומת ארבע מכוניות פרארי בתקופה המקבילה אשתקד.


פרארי SF90, פרארי פרארי SF90 | פרארי פרארי SF90, פרארי


בסך הכול מתחילת השנה מכרה פרארי 5,456 מכוניות - עלייה של 32% לעומת 4,127 מכוניות בחציון המקביל אשתקד. אמנם פרארי רשמה עלייה במכירותיה - אבל ליצרנית עדיין אין רכב כביש שטח אשר אמור להכניס לה רווח של לפחות כ-20% בשנה לפי הערכות אנליסטים. 

כך, בעוד למבורגיני השכנה משווקת את האורוס זה מספר שנים, בפרארי עדיין מתלבטים לגבי מועד הצגתו של הרכב החדש שאמור להיקרא "פיורוסאנג" או "דם טהור" - שם שרומז על היותו פרארי "אמיתית", למרבה זוועתם של טהרני המותג שמעולם לא דימיינו שפרארי תייצר רכב כביש שטח, ועוד עם שם כזה. 

פרארי חשמלית ראשונה

במהלך האירוע למשקיעים הודיע ג'ון אלקאן אשר מכהן כיום כמנכ"ל פרארי, עד להגעתו של המנכ"ל החדש, על כוונותיה של פרארי לפתח רכב חשמלי ראשון. 

פרארי הזכירה בעבר כי בכוונתה לפתח רכב חשמלי, אך התזמון בו בחר אלקאן אינו מקרי: האיחוד האירופי נערך למהלכים רגולטוריים אשר יאפשרו לאיחוד לאסור מכירת מכוניות מזהמות משנת 2035, ובעלי המניות של פרארי, יצרנית שמשנת 1947 מייצרת מכוניות שלב ליבן הוא מנוע בנזין רב עוצמה, מודאגים במידה רבה של צדק. 

אלקאן כיוון את דבריו ספציפית למדיניות האיחוד האירופי והודיע כי פרארי רואה בשינוי הטכנולוגי הזדמנות.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות