אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטרנד הבריאותי של פפסיקו: מוכרת את מותגי טרופיקנה ונייקד ג'וס ב-3.3 מיליארד דולר מותג המיצים טרופיקנה | צילום: שאטרסטוק

הטרנד הבריאותי של פפסיקו: מוכרת את מותגי טרופיקנה ונייקד ג'וס ב-3.3 מיליארד דולר

הקונה היא קרן הפרייבט אקוויטי הצרפתית PAI פרטנרס שמנהלת נכסים בשווי 17.5 מיליארד דולר. עם זאת פפסיקו תחזיק 39% מהמיזם החדש ותשמור על זכויות הפצה בלעדיות בארה"ב עבור המותגים. מנכ"ל פפסיקו: "אני משקיעים בפיתוח וחיזוק פורטפוליו המותגים הבריאים יותר ומשקאות ללא קלוריות"

03.08.2021, 16:29 | ליטל סמט


פפסיקו הודיעה כי היא מוכרת ב-3.3 מיליארד דולר את מותגי המיצים טרופיקנה ונייקד ג'וס (Naked Juice) בצפון אמריקה לקרן הפרייבט אקוויטי הצרפתית PAI פרטנרס, זאת כחלק מהמאמצים שלה להתמקד במשקאות ללא קלוריות, משקאות אנרגיה ומוצרים שאמורים להיות טובים לסביבה כמו סודהסטרים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. 

הרוכשת PAI, פועלת מפריז ומנהלת נכסים בשווי 17.5 מיליארד דולר. היא ידועה בכך שהיא משקיעה במותגי צרכנות מוכרים, ביניהם מותג הגלידות האגן דאז. 

מותג המיצים טרופיקנה , צילום: שאטרסטוק מותג המיצים טרופיקנה | צילום: שאטרסטוק מותג המיצים טרופיקנה , צילום: שאטרסטוק

ענקית המשקאות שרכשה את מותג מיץ התפוזים טרופיקנה ב-1998 ב-3.3 מיליארד דולר ואת המותג האמריקאי נייקד ג'וס כעשטר אחר כך ב-150 מיליון דולר, תחזיק ב-39% במיזם החדש ותשמור על זכויות הפצה בלעדיות בארה"ב עבור המותגים. 

לדברי מנכ"ל פפסיקו רמון לגוארטה, המכירה תעניק לחברה את ההון הנדרש לפיתוח וחיזוק פורטפוליו המותגים הבריאים יותר ומשקאות ללא קלוריות. במקביל, סמנכ"ל הכספים של פפסיקו יו ג'ונסטון אמר לפייננשל טיימס כי החברה "מחפשת למקד את הפורטפוליו במוצרים עם שיעורי צמיחה גבוהים. חלק מהמוצרים עם שיעורי הצמיחה הגבוהים מגיעים מהקטגוריות הבריאות יותר, כמו חטיפים דלי קלריות, משקאות לזירו ומוצרי סודהסטרים, וכן משקאות אנרגיה. מיץ מצד שני, הוא קטגוריה עם שיעור צמיחה נמוך בהרבה". 

גם היריבה הגדולה קוקה-קולה צמצמה בשנה האחרונה את מגוון המוצרים שלה והפסיקה את ייצור משקאות האנרגיה שלה בארה"ב. "חברות מתקשות למצוא הסבר שיווקי להאחזקה באינספור מותגים שלעיתים מתחרים אחד בשני", הגיב לרויטרס האנליסט סטפן רנקלייב מרבובנק. 

מנכ"ל פפסיקו רמון לגוארטה , צילום: בלומברג מנכ"ל פפסיקו רמון לגוארטה | צילום: בלומברג מנכ"ל פפסיקו רמון לגוארטה , צילום: בלומברג

ירידה במכירות המיצים

בשנים האחרונות המכירות של מיצים נמצאות בירידה על רקע המעבר של צרכנים לדיאטות מופחתות סוכר. אמנם בשנה שעברה דיווחה פפסיקו על עלייה בביקוש למיץ תפוזים במהלך המגפה והסגרים שאלצו אנשים להישאר בבתים וסגרו מסעדות, אך בסך הכל מכירות המיצים המשיכו במגמת הירידה בכל התעשייה. 

מותג המיצים Naked Juice , צילום: שאטרסטוק מותג המיצים Naked Juice | צילום: שאטרסטוק מותג המיצים Naked Juice , צילום: שאטרסטוק

לפי חברת Beverage Marketing Corp, הצריכה של מיצים נפלה ב-19% ל-10.6 מיליארד ליטרים ב-2020, מ-12.8 מיליארד ליטרים ב-2011. באותה תקופה דיווחו בפפסיקו על ירידה של 36% במכירות המוצרים הללו ל-1.6 מיליארד ליטרים. בכל זאת טרופיקנה שמרה על מעמדה כמותג המיצים המועדף בארה"ב. 

טרופיקנה נוסדה בפלורידה ב-1947 על ידי המהגר האיטלקי אנתוני רוסי. הוא פיתח תהליך פסטור מהיר והיה חלוץ בשילוח מיצים ברכבות מפלורידה לניו יורק. הוא מת ב-2005. 



תגיות