אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רציף 21 באשדוד חזר לפעילות חלקית: 1,800 מכוניות טסלה נפרקו הדמיה של מסוע רציף 21 נמל אשדוד |

רציף 21 באשדוד חזר לפעילות חלקית: 1,800 מכוניות טסלה נפרקו

הרציף בנמל היה מושבת מאז מאי אשתקד בשל עבודות תשתית להעמקת הרציף בכדי שיוכל לקלוט אוניות ענק. העבודות, שעלותן מוערכת בחצי מיליארד שקל, צפויות להסתיים בשנה הבאה

05.08.2021, 19:54 | יובל שדה

רציף 21 בנמל אשדוד, שהיה מושבת מאז מאי 2020 עקב עבודות תשתית, חזר לפעילות חלקית. היום עגנה ברציף אונייה שמכילה כ-1,800 מכוניות טסלה שנפרקו בנמל, ולפניה עגנה ברציף גם אוניית מלט.


קראו עוד בכלכליסט:


ההשבתה של הרציף, שפגעה בפעילות הנמל השוטפת, התרחשה עקב עבודות תשתית שנועדו להעמיק את הרציף בכדי שיוכל לקלוט אוניות ענק. העבודות על הרציף שעלותן מוערכת בחצי מיליארד שקל עדיין לא הסתיימו, והן צפויות להימשך עד הרבעון השני של שנת 2022.

בשבוע האחרון פועלים בנמל לאפשר לאוניות תבואה לעגון ברציף 21. בכדי לעשות זאת, הם פועלים להחזיר שני מדלים פנאומטיים (מכשירים השואבים גרעינים ותבואה) ושני מנופי מטען כללי מרציף 24 לרציף 21. משקל המדלים עומד על כ-250 טון למדלה ומשקל כל מנוף כ-450 טון. המעבר של הכלים מתבצע באמצעות עגלות ייעודיות המופעלות מרחוק תוך פינוי השטח, על מנת שלא לפגוע בעבודה השוטפת בנמל. 


הדמיה של מסוע ברציף 21 בנמל אשדוד,  הדמיה של מסוע ברציף 21 בנמל אשדוד הדמיה של מסוע ברציף 21 בנמל אשדוד,


לפי הנמל, בקרוב אוניות גרעינים יוכלו לפרוק בחלקו המערבי של הרציף לאחר שהמכשור יוחזר, ואוניית תבואה צפויה לפקוד את רציף 21 בעוד כ-10-12 ימים. עם זאת, נכון לעכשיו אף חלק מהרציף לא צפוי להיות מיועד באופן בלעדי לפריקת תבואה ואוניות התבואה צפויות להמשיך בהמתנתן הארוכה בתור התפעולי. 

מוקדם יותר השבוע, שלח יו"ר איגוד יבואני התבואות איתי רון מכתב להנהלת נמל אשדוד. רון תיאר במכתב את מצוקת היבואנים ותיאר כי "ב-8 ביולי הגיעה האונייה Strategic Equity לאשדוד כשעליה 32 אלף טון. מתי היא תתחיל לפרוק? מתי תסיים? האם אונייה זו תשהה יותר מ-43 ימים? כנראה שכן". עוד כתב רון, שנמל אשדוד פרק בחצי הראשון של השנה רק כ-10% מכלל מטעני התבואות שיובאו לישראל, ויתר המטענים נפרקו בנמלי הצפון ושונעו במשאיות דרומה.

אורכו הכולל של רציף 21 הוא 850 מטר, והוא יאפשר לאוניות מכולה גדולות של כ-400 מטר אורך וכושר נשיאה של 18 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, ובחלקו המערבי העמקתו לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות. כמו כן, בימים אלו נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל מקימים ביחד מסוע גרעינים שאמור להסיע תבואה מרציף 21 לממגורת התבואה של אשדוד.

שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, מסר: "פרויקט הדגל ההנדסי של נמל אשדוד ישדרג את את הרציף הגדול ביותר בנמל, ויאפשר מתן שירות טוב יותר לאוניות הגרעינים. שדרוג רציף 21 הוא צעד גדול קדימה בהכנת חברת הנמל לתחרות הנפתחת מול הנמלים החדשים, בחודשים הקרובים, ויהווה מנוע צמיחה תפעולי משמעותי".

תגיות