אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת ההפרטה והתחרות: בנמל חיפה מגביהים עגורנים אחד העגורנים שהוגבה בנמל חיפה | צילום: ורהפטיג ונציאן

לקראת ההפרטה והתחרות: בנמל חיפה מגביהים עגורנים

בסוף השבוע הוגבה עגורן של הנמל בכ-9 מטרים נוספים ובסיום הגבהתם של 4 העגורנים, יהיו במסוף הכרמל 6 עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאוניות מכולה ענקיות, כחלק מהיערכות הנמל לתחרות עם נמל המפרץ החדש שיפתח ב-1 בספטמבר ולקראת ההפרטה שצפויה להסתיים עד סוף השנה

08.08.2021, 10:21 | יובל שדה

בסוף השבוע האחרון בוצע הליך תפעולי יוצא דופן בנמל חיפה ובמהלכו הוגבה עגורן (מנוף) של הנמל בכ-9 מטרים נוספים. המהלך יאפשר לנמל לקבל אוניות מכולה גדולות שלא ניתן היה לפרוק אותן בעבר, וזאת כחלק מהיערכות הנמל לתחרות שתיפתח מכיוון נמל המפרץ החדש ב-1 לספטמבר ולקראת ההפרטה שצפויה להסתיים עד סוף השנה.

קראו עוד בכלכליסט:

העגורן שהוגבה הוא עגורן גשר ששמש לפריקה וטעינה של אוניות מכולה במסוף כרמל. העגורן, G21, מתוצרת חברת kocks הגרמנית הוגבה בשני הליכים נפרדים. זו הפעם ראשונה שחברת Kocks העולמית עושה הליך כזה לעגורנים שלה. 

העגורן שהוגבה  , צילום: ורהפטיג ונציאן העגורן שהוגבה | צילום: ורהפטיג ונציאן העגורן שהוגבה  , צילום: ורהפטיג ונציאן

ראשית הוארכה הזרוע של גורן בחמישה מטרים ורק לאחר מכן החלו העבודות המורכבות להגבהתו בכ-9 מטרים. לצורך ההגבהה בוצעו עבודות הכנה שנמשכו מספר שבועות, ובאמצעות מתקני הרמה שהובאו במיוחד מגרמניה  הוגבה חלקו העליון של העגורן ששוקל כ-1,300 טונות. העגורן הוגבה באיטיות 9.70 מטר כדי לאפשר הכנסתן של 4 רגליים בגובה 9 מטרים ברווח שנוצר. הרגליים חוברו בזו אחר זו לחלקו התחתון של העגורן, ולאחר עיגונן הורד חלקו העליון של העגורן ב-70 סנטימטרים עד אשר הונח על רגלי ההגבהה. בהמשך יועבר העגורן שכעת הוא הדרומי ביותר ברציף, לקצה הצפוני ביותר של מסוף כרמל, ופעולה דומה תבוצע בשלושה עגורנים נוספים.

בסיום הגבהתם של 4 העגורנים, יהיו במסוף הכרמל 6 עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאוניות מכולה ענקיות שלרוחבן מוצבות 21 שורות של מכולות שנושאות על סיפונן עד 16,000 מכולות (TEU). 4 העגורנים המוגבהים יוכלו גם לשרת אוניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על הסיפון. נכון לעכשיו שני העגורנים הנוספים ברציף ישארו עם זרוע המתאימה לאוניות ברוחב 19 שורות של מכולות בלבד.

ב-1 בספטמבר צפוי כאמור להיפתח נמל המפרץ בחיפה שיופעל על ידי החברה הסינית SIPG, מספר חודשים לאחר מכן ייפתח לפעילות גם נמל הדרום באשדוד שיופעל על ידי חברת TIL ההולנדית-שוויצרית. שני הנמלים החדשים ישמשו לפריקה וטעינה של אוניות מכולה בלבד. נמל חיפה נמצא בעיצומו של הליך הפרטה שצפוי להסתיים בדצמבר 2021.

אשל ארמוני יו״ר הדירקטוריון ומנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה: ״מדובר בצעד נוסף במוכנות של נמל חיפה לתחרות מול הטרמינלים החדשים שיפתחו בקרוב. אנו משוכנעים שהעוצמה של מסוף הכרמל בסיום פרויקט שידרוג עגורני המכולות, לצד היעילות התפעולית הגבוהה בנמל חיפה, לא תעלם מעיניהם של מקבלי ההחלטות בחברות הספנות הגדולות בעולם״.


תגיות