אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניהול מוצלח בתקופת הקורונה אריאל אמור | צילום: אלעד גרשגורן

ניהול מוצלח בתקופת הקורונה

כיצד נתמודד בהצלחה עם האתגרים הייחודיים למשבר הקורונה בעת ניהול חברה?

08.08.2021, 14:30 | אריאל אמור, בשיתוף dun's 100

כיצד ניתן לנהל חברה באופן מוצלח, כגון חברת ייבוא והפצה, כאשר כמות המשתנים היומית בערוצים מרכזים של החברה היא משמעותית, וכאשר כל משתנה לבדו יכול לערער את בסיס העבודה שהכרנו עד כה? 

המשתנים עימם אנו מתמודדים כאשר אנו מנהלים חברה, כגון כוח אדם, ניהול מלאי, או עלויות שינוע, מהווה אתגר ניהולי כל אחד בפני עצמו, אפילו בזמן שגרה. קל וחומר שיתהווה אתגר בהתמודדות עם כולם בו זמנית, בתקופת מגפה עולמית.

קשה לנהל בעבודה מהבית את הפן הלוגיסטי במידה ונמצאים בבידוד. עשוי להיווצר מחסור במלאים של מותגים מובילים, וכאשר אין חלופות, הגישור הופך לבעייתי, ועלויות הובלה, שאינן בשליטתנו, עשויות להרקיע שחקים. 

ניתן ליישם מספר המלצות בכדי לסייע לנו במצב זה. קודם כל עלינו לדאוג לשקט נפשי תוך, יישום מהיר של פתרונות, בכדי לשמר ולקדם את פעילות החברה. זאת, מכיוון שפתרון משוואות בריבוי נעלמים מצריך שקט נפשי וזמן מחשבה. יחד עם זאת, ברגע שקיבלנו החלטה, יש לפעול ליישומה באופן מהיר ויעיל. במידה ואנו נתקלים במצב בו כל מחלקת ההפצה, הכוללת נהגים, נכנסת לבידוד, ניתן לחשוב על שתי אפשרויות: האחת, לסגור את ההפצה, והשנייה, ליישם חלופות פחות מוצלחות, מתוך ההבנה שעסק צריך להיות תמיד בתנועה, גם אם המדובר בתנועה איטית. במדיה ובחרנו באפשרות השנייה, ניתן לקלוט 20 נהגים במהלך 48 שעות, מתוך ידיעה שהמחיר בכמות האבדות וההפסדים עשוי להיות משמעותי. משהגענו להחלטה, יש ליצור סרט נע בתהליך קליטה מהיר ויעיל.

מבחינת קריאת המפה באופן מדויק ולקיחת סיכונים, יש לבצע תכנון קדימה, תוך רכישת מלאי גדול, שאינו מבוסס בהכרח על מכר היסטורי, מתוך ההבנה ששרשרת האספקה העולמית לא תצליח לספק את הביקוש הקיים בשוק.

במידה ולא קיימת מסגרת תקציב, עלינו לזכור שניהול ללא תקציב יביא לעיבוי מערכים וצוותים ללא קשר למודל כלכלי מוכר, והוא מהווה תכנון בזבזני. זאת, מתוך ההבנה שעדיף יתירות בזמן משבר, מאשר מצב שיוביל לקושי גדול בתפעול החברה.

אריאל אמור, צילום: אלעד גרשגורן אריאל אמור | צילום: אלעד גרשגורן אריאל אמור, צילום: אלעד גרשגורן

עלינו לזכור שלמעשה לא קיימת מגבלה. המגבלה היחידה היא המגבלה שאנו מייצרים לעצמנו בראש. עלינו לא לחשוש להגיב מהר למשתנים בשוק, מכיוון שעלויות הובלה ומחסור במלאי מצריכים התאמות מחיר מהירות.

פן נוסף חשוב שעלינו להיות מודעים אליו מתמקד בזיהוי הזדמנויות ומימוש מהיר, גם אם במחיר גבוה. אנו נמצאים בתקופה של רכישות של עסקים שהצליחו דווקא בתקופת הקורונה, המעוניינים לממש את הצלחתם במחיר גבוה.

עלינו לייצר מציאות, לבנות ולהגדיל את יכולות הלוגיסטיקה מעבר לדרישה, וזאת, בכדי לייצר מציאות שתדחוף את העסק לצמיחה.

ולבסוף, עלינו לזכור את ערך הרגישות בכל עת. זאת, מכיוון שבני אדם הם המניעים כל חברה, ולכן, זהו למעשה הערך החשוב מכל. הנחת העבודה היא שכולנו שונים, וכל אחד מאתנו מגיב לתקופה באופן שונה. לכן, האתגר הוא לטפל ברגישות המקסימאלית בכוח האדם, שחלקו עבר משברים גדולים, כאילו הם האתגר היחידי. הניהול חייב להעניק פתרונות מקיפים ופונקציונאליים למגוון הבעיות, אך ללא הבנה ורתימה של המנהלים, לא יוביל לניצחון.

מאת אריאל אמור, מנכ"ל בנדא מגנטיק


תגיות