אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ילי מרחיבה את גבולות האימפריה הסינית: תקים מיזם משותף עם רנו

ג'ילי מרחיבה את גבולות האימפריה הסינית: תקים מיזם משותף עם רנו

במסגרת ההסכם בין רנו העולמית לג'ילי, ישווקו מכוניות היברידיות של רנו בסין; המכוניות של רנו יהיו מבוססות על רכיבים של ג'ילי אבל ישאו את סמלה של היצרנית הצרפתית. במסגרת המיזם תנצל ג'ילי את כוחה של רנו כדי לחדור לשוק קשה במיוחד - זה הקוריאני

09.08.2021, 22:25 | תומר הדר

רנו הצרפתית תקים JV עם ג'ילי הסינית, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. JV הם ראשי תיבות של "מיזם משותף", כלומר חברה שבה שתי יצרניות רכב נפרדות משתפות פעולה.

יוזמות ה-JV הראשונות של יצרני רכב מערביים ביחד עם יצרני רכב סינים נוצרו עוד בשנות השבעים, לאחר שיצרני הרכב המערביים הבינו את הפוטנציאל הטמון במדינה שבה חיים מאות מיליוני נהגים פוטנציאליים - אך הממשל הסיני הציב בפניהם תנאי: כדי למכור מכוניות בסין עליהם לחבור ליצרני רכב סינים. עד היום רוב יצרני הרכב הסינים הגדולים הם למעשה כאלה שהחלו את דרכם כשותפויות עם יצרניות מערביות.

קראו עוד בכלכליסט:

אלא שיוזמות ה JV אינן מחייבות בסין כבר כמה שנים - וכעת יצרני רכב מערביים חוברים ליצרני רכב סינים מרצון ולא מכפייה. במסגרת ההסכם בין רנו העולמית לג'ילי, ישווקו מכוניות היברידיות של רנו בסין. המכוניות של רנו יהיו מבוססות על רכיבים של ג'ילי אבל ישאו את סמלה של רנו.

לעסקה יש "נספחים" מעניינים נוספים: רנו אומנם נחשבת ליצרנית רכב צרפתית במהותה, אבל היא מייצרת מכוניות דווקא בקוריאה, שחלק מהן - למשל רנו קולאוס - מיובאות גם לישראל. במסגרת ה JV תנצל ג'ילי את כוחה של רנו כדי לחדור לשוק קשה במיוחד - השוק הקוריאני, שבו היצרניות הקוריאניות מחזיקות מעל ל-90% מן השוק. החדירה של ג'ילי לקוריאה תבוצע באמצעות LYNK&CO - מותג הרכב ה"מערבי" של ג'ילי. כפי שנחשף בכלכליסט, מכוניות ראשונות מתוצרת LYNK&CO ייובאו לישראל על ידי חברת מאיר יבואנית וולוו במהלך החודשים הקרובים.

רכב חשמלי של ג רכב חשמלי של ג'ילי | צילום: יח"צ מובילאיי רכב חשמלי של ג

ואולם, המרוויחה העיקרית מעסקה כזאת היא ג'ילי הסינית, שכבר מזמן אינה נחשבת לעוד יצרנית סינית קטנה - אלא לחברה אשר טורפת חברות מערביות. ג'ילי היא כיום בעלת הבית של וולוו (שמכוניות מתוצרתה מיוצרות גם בסין ומיובאות לישראל בין היתר מסין) ומחזיקה בין היתר גם ב JV משותף לג'ילי ודיימלר - כך שכיום עיקר החשש בקרב יצרני הרכב המערביים הוא יותר מגניבת ידע על ידי הסינים באמצעות מיזמי ה JV.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות