אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציבור נוהר לרכוש רכבים ו־UMI מציגה את מחצית השיאים שלה צילום: יצרן

הציבור נוהר לרכוש רכבים ו־UMI מציגה את מחצית השיאים שלה

יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו מכרה קרוב ל־8,500 רכבים מתחילת השנה - זינוק של כ־40% לעומת התקופה המקבילה - והתוצאות הכספיות הן הטובות ביותר מאז שהפכה לציבורית: ההכנסות חצו לראשונה רף של 2 מיליארד שקל והרווח הנקי הוכפל

10.08.2021, 21:14 | ירדן רוז'נסקי

הפקקים הכבדים בכבישים, שפוגמים באיכות החיים וביעילות המשק, אינם רק תוצאה של הירידה הדרמטית ביציאה לחו"ל נוכח משבר הקורונה, אלא גם בעקבות נהירת הישראלים לרכישה של רכבים חדשים. 

המרוויחות הגדולות הן יבואניות הרכב. רוב היבואניות המשמעותיות הפועלות בישראל הן חברות פרטיות, אולם שתי הציבוריות שבהן מספקות הצצה לבוננזה שנגרמת עקב כך שהכבישים עמוסים יותר ויותר - דלק רכב, יבואנית המותגים מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני; ויוניברסל מוטורס (UMI), שמייבאת את המותגים שברולט, קאדילק ואיסוזו.

UMI, שבבעלות משפחת עיני וחיים דנון (50% לכל אחד מהצדדים), פרסמה אתמול את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2021, ומהן עולה כי מדובר במחצית הטובה ביותר של החברה מאז החלה לפרסם דו"חות כספיים לאחר שהנפיקה איגרות חוב ב־2016.


קראו עוד בכלכליסט:


ברבעון השני של השנה UMI מכרה 3,967 כלי רכב חדשים — יותר מכפול לעומת הרבעון השני של 2020, שבו מכרה החברה 1,311 רכבים חדשים. בסיכום המחצית הראשונה של השנה UMI מכרה 8,459 כלי רכב חדשים, זינוק של 39% בהשוואה לתקופה המקבילה, שבמהלכה נמכרו 6,073 כלי רכב חדשים. שיעור הרכבים שנמכרו ללקוחות מוסדיים ולציי רכב נותר דומה - 55% במחצית הראשונה של השנה.

פרט למכירת רכבים, UMI פועלת גם בתחומי יבוא ושיווק חלפים, ליסינג, השכרת כלי רכב לזמן קצר, יבוא ושיווק משאיות, וכן בהשכרת כלי רכב באוקראינה באמצעות המותג אוויס.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו במעט יותר ממיליארד שקל, זינוק של 58% בהשוואה לרבעון השני של 2020. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה מהוות שיא בתולדות החברה והסתכמו ב־2.24 מיליארד שקל - עלייה של 45% לעומת התקופה המקבילה. מדובר גם במחצית הראשונה שבה UMI מציגה הכנסות שחצו את רף 2 מיליארד השקלים. מכירת כלי הרכב היא ליבת הפעילות של UMI, והיא אחראית למרבית ההכנסות במחצית הזו - 1.2 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ־50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2020.



UMI מכרה את הרכבים ברמת רווחיות גבוהה יותר, דבר שהוביל לזינוק ברווח הגולמי שלה. ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי ב־190.4 מיליון שקל, שיפור של 77%, ובמחצית הראשונה הוא טיפס ב־57% לרמה של 384 מיליון שקל. 

כמו כן, במחצית הזו קיבלה החברה דיבידנד של 19 מיליון שקל מחברת הביטוח הפניקס, ש־UMI מחזיקה בכ־5% מהמניות שלה - דיבידנד שהוביל לזינוק של פי 5 בשורת ההכנסות האחרות, שהסתכמו ב־25 מיליון שקל. בסוף החודש שעבר קיבלה UMI מרשות שוק ההון היתר לעלות לאחזקה של עד 15% בחברת הביטוח.

כתוצאה מכל אלה הוכפל הרווח התפעולי ברבעון השני פי 2.7 ועמד על 137.7 מיליון שקל, וגם במחצית הראשונה הרווח התפעולי הוכפל והגיע ל־253.8 מיליון שקל. 

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב־101.8 מיליון שקל — קרוב לפי 4 לעומת רווח נקי של 26 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. הרווח הנקי במחצית הראשונה, שעמד על 202.5 מיליון שקל, מהווה אף הוא שיא בתולדות UMI, והוא יותר מהכפיל את הרווח הנקי בתקופה המקבילה, שהסתכם ב־96.1 מיליון שקל.

בעקבות התוצאות החזקות, אישר דירקטוריון UMI חלוקת דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל עבור שנת 2021, שמהווה 30% מהרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה. במרץ האחרון חילקה החברה דיבידנד של 80 מיליון שקל עבור שנת 2020, שמהווה 52% מהרווח הנקי לאותה שנה.


דוד עיני, מבעלי UMI ויו"ר הדירקטוריון, צילום: אסנת רום דוד עיני, מבעלי UMI ויו"ר הדירקטוריון | צילום: אסנת רום דוד עיני, מבעלי UMI ויו"ר הדירקטוריון, צילום: אסנת רום



שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות