אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתייעלות החליפה את פאניקת הנייר טואלט: צמיחה ברווחי שופרסל צילום: אוראל כהן

ההתייעלות החליפה את פאניקת הנייר טואלט: צמיחה ברווחי שופרסל

מכירות רשת שופרסל ירדו ברבעון השני ב-5%, על רקע החזרה לשגרה יחסית - מול בהלת הקניות בתקופה המקבילה; בה בעת, ההתייעלות התפעולית ועליות המחירים הקפיצו ב-21% את שורת הרווח ל-97 מיליון שקל

11.08.2021, 12:16 | נורית קדוש

ירידה של 5.1% במכירות בסניפי רשת שופרסל ברבעון השני. המכירות בחנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון השני אשתקד, ירדו ב-5.4%. 


קראו עוד בכלכליסט:


החזרה לשגרה, מול "בהלת הקניות" בימי הקורונה הראשונים ברבעון המקביל בשנה שעברה, עמדה מאחורי הנסיגה בשורה העליונה של הדוחות. מכירות קבוצת שופרסל הכוללות מכירה סיטונאית, את רשת הפארם בי וזרוע הנדל"ן, רשמו ירידה של 2.8% והסתכמו ב-3.6 מיליארד שקל. 

למרות הירידה במכירות, ונוכח שיפור ברווחיות, חתמה החברה את הרבעון עם עלייה של 21% ברווח הנקי שטיפס ל-97 מיליון שקל.

השיפור בשורה התחתונה נובע כבר מרמת הרווח הגולמי, שעלה ב-3.7% בהשוואה לרבעון המקביל - גם שיעור הרווחיות הגולמית טיפס ל-28% לעומת 26.2% בתקופה המקבילה. 

בחברה מסבירים את הזינוק בעיתוי חג הפסח, שיפור בתנאי הסחר מהספקים והתייעלות תפעולית. אלא שעל פי נתוני סטורנקסט שנחשפו בכלכליסט, במהלך התקופה החלה עליית מחירים בשוק המזון, שניתן להעריך שתרמה לשיפור הרווחיות. בהתאם, עלתה הרווחיות התפעולית בפעילות הקמעונאית ל-4% מהמכירות לעומת 3.6% אשתקד.


מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אביגיל עוזי מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן | צילום: אביגיל עוזי מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אביגיל עוזי

מול הנסיגה במכירות של רשת שופרסל כאמור, פעילות האונליין המשיכה להתרחב, והגיעה בתום המחצית הראשונה לנתח של 20.6% מכלל הפעילות, לעומת 18.7% במחצית הראשונה אשתקד. הרשת עומדת בפני השקת מרכז ליקוט אוטומטי בקדימה, אשר צפוי לשפר את היעילות התפעולית בליקוט ושיגור הזמנות אונליין. בעוד כשנה יושק המרכז השני שמקימה הרשת במודיעין ולאחר מכן, תועבר פעילות האונליין מהסניפים למרכזי הליקוט, שהוקמו בהשקעה של כ-600 מיליון שקל. 

מכירות המותג הפרטי עלו ל-26.8% ממכירות הרשת ובכוונת שופרסל להמשיך ולחזק את המותג, המניב לה רווחיות גבוהה יותר ממותגי הספקים, תוך השקת מוצרים נוספים בקטגוריות חדשות וקיימות.

תוצאות הפארם

בעוד שרשת המזון נפגעה מעט מהחזרה לשגרה, רשת הפארם Be סוגרת רבעון של צמיחה. מכירות הרשת טיפסו ב-16.1% ל- 223 מיליון שקל, על רקע החזרה לשגרה ופתיחת חנויות חדשות. 

המכירות בחנויות הזהות צמחו ב- 8.7% ביחס לרבעון השני אשתקד - המכירות למ"ר בחנויות Be ברבעון השני עלו  ב- 1.5% בלבד, ל-5,989 שקל למ"ר. זאת בשל שינוי בתמהיל המכירות. לצד השיפור במכירות, הציגה הרשת רווח תפעולי בגובה של כ-2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל. המעבר לרווח נבע מהעלייה בהכנסות, מהתייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה התפעולית עם שופרסל.

הקבוצה נערכת להמשך התרחבות רשת Be באמצעות פתיחת סניפים חדשים, הרחבת חוג הלקוחות וחיזוק המותג הפרטי שלה, תוך חיזוק הסינרגיה עם שופרסל/ 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות