אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החזרה לשגרה הקפיצה את מכירות שטראוס ב-10% ברבעון מחלבת שטראוס, מילקי | צילום: ענבל מרמרי

החזרה לשגרה הקפיצה את מכירות שטראוס ב-10% ברבעון

הקבוצה סיכמה את הרבעון השני של 2021 עם מכירות של 2.1 מיליארד שקל, כתוצאה מצמיחה בכל המגזרים; הרווח התפעולי נפגע וירד ב-5% ל-212 מיליון שקל. הירידה שורשרה לשורה התחתונה, ושטראוס סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 6.3% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות - שהסתכם ב-126 מיליון שקל

17.08.2021, 09:39 | אורנה יפת

קבוצת שטראוס מסיימת את הרבעון השני של 2021 עם עלייה במכירות וירידה ברווח הנקי. מכירות הקבוצה עלו ב-10% כתוצאה מצמיחה בכל המגזרים - בעיקר במגזרי קפה, שטראוס ישראל ושטראוס מים - ועמדו על 2.13 מיליארד שקל; העלייה במכירות נבעה בעיקר מגידול בשוק המוסדי, ברכישת מוצרים המיועדים לצריכה מחוץ לבית, שובם של המפגשים החברתיים ופתיחת נקודות מכירה של רשת קפה עלית שנפגעו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברבעון המקביל אשתקד, והסגרים במדינות השונות. 

קראו עוד בכלכליסט:

הרווח הגולמי צמח ב-6.9%, ל-795 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד ל-37.3% (לעומת 38.4% ברבעון מקביל), כתוצאה מעלייה במחירי הקפה הירוק, מחירי החלב הגולמי ועלויות הייצור והתובלה. 

ברבעון השני של 2020 הוצאות המכירה והשיווק של קבוצת המזון היו נמוכות בשל הסגרים במדינות מסוימות וברבעון הנוכחי, עם החזרה לשגרה, גדלו ההוצאות ב-10.8% והסתכמו ב-456 מיליון שקל. 

הרווח התפעולי של שטראוס נפגע ברבעון השני וירד ב-5%, ל-212 מיליון שקל; שיעורו מהמכירות הצטמצם ל-10%, לעומת 11.5% ברבעון מקביל. הירידה ברווח וברווחיות התפעולית נבעה בעיקר ממגזר 'שטראוס מים', בשל מענק פיתוח אזורי של 11 מיליון שקל שהוכר ברבעון המקביל אשתקד; ממגזר 'ממרחים ומטבלים' בשל הוצאות שיווק ומכירה נמוכות ברבעון המקביל; וכן בשל חיסכון בהוצאות ייעוץ, נסיעות ואירוח בשל התפרצות נגיף הקורונה. עם זאת, הקבוצה רשמה עלייה ברווח התפעולי במגזר שטראוס ישראל ובמגזר קפה בשל העלייה במכירות.

מחלבת שטראוס, צילום: ענבל מרמרי מחלבת שטראוס | צילום: ענבל מרמרי מחלבת שטראוס, צילום: ענבל מרמרי

הירידה ברווח התפעולי שורשרה לשורה התחתונה, ושטראוס סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 6.3% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות - וזה הסתכם ב-126 מיליון שקל. 

בשטראוס נערכים לפעילות עסקית שתמשך לצד הקורונה וחוסר הוודאות עם מנועי צמיחה חדשים וכניסה לתחומי פעילות חדשים. בישראל נכנסה הקבוצה לאחרונה לתחום הארוחות הקפואות (Ready To Heat) ולפני מספר חודשים חתמה על הסכם שותפות עם יצרנית הטופו משק ויילר, לשם הרחבת הפעילות של הקבוצה בתחום החלבון הצמחי. במסגרת המהלך, החברה החליטה להקים מפעל חדש לייצור מוצרי אלפרו בישראל.

תגיות