אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Browzwear הסינגפורית-ישראלית גייסה 35 מיליון דולר צילום: Browzwear

חברת Browzwear הסינגפורית-ישראלית גייסה 35 מיליון דולר

החברה, שמפתחת טכנולוגיה לתעשיית האופנה, החלה את דרכה עוד ב-1997 כאשר ניסתה לפתח חדר הלבשה וירטואלי, והיא אחת הוותיקות בשוק. הסכום גויס מקרן ההשקעות Radian Capital. המנכ"ל המשותף אביחי פלד: "הטכנולוגיה שלנו מציגה את הבגד בתלת ממד ומאפשרת להחליף את המודל הפיזי"

17.08.2021, 15:00 | מאיר אורבך

חברת ההייטק הסינגפורית-ישראלית Browzwear, המפתחת טכנולוגיה לתעשיית האופנה, גייסה 35 מיליון דולר מקרן ההשקעות Radian Capital. מרבית הכסף ייכנס לקופת החברה, ואחוז קטן ממנו ישמש לרכישת מניות המנהלים.

קראו עוד בכלכליסט:

החברה שהחלה את דרכה עוד ב-1997 כאשר ניסתה לפתח חדר הלבשה וירטואלי, היא אחת הוותיקות בשוק. אביחי פלד, אחד ממייסדיה ומנכ"ל משותף שלה, סיפר לכלכליסט על המסע הארוך שעברה החברה בדרכה לגיוס האחרון. "הקמנו חברה שגייסה בין היתר מיוסי ורדי ודב לאוטמן המנוח, במטרה להקים את חדר ההלבשה הווירטואלי - אבל התפוצצות בועת הדוט קום בשנת 2000 שינתה את התוכניות שלנו ונאלצנו לשנות את הכיוון. פנינו להרבה חברות אופנה חדשניות דוגמת בנטון, אדידס ונייקי, שאמרו לנו שמה שמעניין אותם זה  טכנולוגיה לשלב המקדמי של תכנון הבגדים, ולא חדר המדידות. ב-2011, רגע לפני שהחברה התפרקה, הציעה לנו המפיצה שלנו באסיה שהיא תרכוש את הקניין הרוחני של החברה ולמעשה נפחח אותה מחדש. מאז לא גייסה החברה כסף ולמעשה התפתחה בכוחות עצמה בלבד. היום החברה מעסיקה 115 עובדים בעולם ו-50 עובדים בארץ".

אביחי פלד מנכ"ל Browzwear, צילום: Browzwear אביחי פלד מנכ"ל Browzwear | צילום: Browzwear אביחי פלד מנכ"ל Browzwear, צילום: Browzwear

לדברי פלד, "הטכנולוגיה שלנו מציגה את הבגד בתלת ממד ומאפשרת להחליף את המודל הפיזי. אף חברה לא תצא להשקעות של מיליונים בלי לראות איך נראה הבגד על הגוף. בזכותנו חברות יכולות לייצר כיום בגד בסמוך מאוד לטרנד ולא שבועות אחרי שהוא קרה. היכולת ליצג את הבגד בצורה נאמנה היא המהות שלנו".

Browzwear מפתחת פלטפורמה עבור תעשיית האופנה המאפשרת לייצר בעזרתה קולקציה שלמה מקצה לקצה, משלב תכנון הסקיצה ועד הוראות הייצור למפעל התעשייתי. הטכנולוגיה מייצרת לפרטי האופנה תאום דיגיטלי (Digital twin), שהוא ייצוג דיגיטלי המשמש כמקביל מדויק של פריט ושל תהליך פיזי המשפיע עליו. כך יצרני האופנה יכולים לעבור לתהליך דיגיטלי בלבד, ללא צורך לייצר סקיצות פיזיות של הפריטים והמעצבים יכולים לבצע בהם שינויים עד להחלטה על הדגם הסופי.

המערכת מבוססת ענן ומאפשרת לצוותי עבודה שונים מסביב לעולם לעבוד על קולקצייה במשותף, בצד המעצבים ומנהלי המותג במערב ובצד הייצור התעשייתי במזרח. כך מתבטל הצורך לייצר ולהטיס דוגמאות של פרטי אופנה מהיצרנים למשרדי המותגים וחזרה, תהליך שאורך גם 50 שבועות בחלק מהמקרים. העבודה על ענן מאפשרת להאיץ גם את היציאה לשוק: במערכת של Browzwear חברות הגיעו לגרסת הפריט הסופי בפרקי זמן של 5-15 שבועות. במהלך תקופת הקורונה, העבודה בענן אפשרה לענקיות האופנה להמשיך לעבוד על קולקציות חדשות גם לאחר התפרצות המגפה בעולם והשיבושים הרבים בצד היצרנים. 

כיום החברה עובדת עם יותר מ-650 ארגונים, וביניהם: נייקי, טומי הילפיגר, ראלף לורן, אדידס, קולומביה, פומה, וולמארט, ניו באלנס, קלווין קליין, אנדר ארמור, פרוט אוף דה לום, לולולמון ועוד. החברה מציעה למותגים מנוי שנתי לתוכנה הכולל גם הדרכה ותמיכה, עם אפשרות לרכוש רישיון ארגוני לכל הצוותים הרלוונטיים בארגון. צוותי הלקוח של Browzwear יושבים בתוך תאגידי האופנה כדי לסייע להם למקסם את הפוטנציאל שהארגון יכול להפיק מהטכנולוגיה.

עובדי Browzwear, צילום: Browzwear עובדי Browzwear | צילום: Browzwear עובדי Browzwear, צילום: Browzwear

Browzwear יצאה לגיוס הון כדי להתרחב לתחומים המשלימים את פעילותה. ביניהם איקומרס וחדר הלבשה וירטואלי שיאפשרו לחברה ללוות את הענף משלב תכנון הפריט אצל המעצב, עד ייצורו והשיווק לצרכן הסופי. כבר היום בגדים דיגיטליים שנוצרים בפלטפורמה של Browzwear נמכרים אונליין באתריי איקומרס מובילים עוד לפני הייצור. החברה מפתחת בימים אלו חוויית רכישה דיגיטלית יחד עם חברות שיווק אופנה מובילות בעולם, שתאפשר לקונה לקבל החלטות בשלב בחירת הבגד על הנראות והתאמה לגופו, ובכך לא רק להגדיל את המכירות אלא גם להקטין את ההחזרות. התאמה זו תתאפשר רק באמצעות יכולות טכנולוגיות בהן הבגד הדיגיטלי נאמן לתוצר הסופי בצורה מדויקת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות