אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאנדיי זינקה וגלובל־אי נכנסה למועדון ה־10 מיליארד דולר צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי זינקה וגלובל־אי נכנסה למועדון ה־10 מיליארד דולר

שלוש חברות ישראליות עם שווי שוק מצרפי של 25 מיליארד דולר מציגות קצב הכנסות שנתי משותף של 780 מיליון דולר, וצמיחה דו־ספרתית גבוהה. על רווחיות אין, ברוב המקרים, מה לדבר, אך המשקיעים בהחלט אהבו את העלאת התחזיות

18.08.2021, 07:06 | סופי שולמן

שלוש ישראליות חדשות, ששוויין המצרפי עומד על 25 מיליארד דולר, פירסמו אתמול את התוצאות הכספיות שלהן בפעם הראשונה - והופעת הבכורה הוכתרה בהצלחה. בעיקר בלטה מאנדיי (Monday), שניתרה ב־23% במהלך המסחר לאחר שהעלתה את התחזיות וגם השיקה מוצר מרכזי חדש, שאמור להתחרות בוורד ובגוגל דוקס.


קראו עוד בכלכליסט:


גם גלובל־אי (GlobalE), שמספקת פתרונות ללוקליזציה של חנויות אונליין, שהונפקה במאי האחרון לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר נסקה ב־12% לשווי של 11 מיליארד דולר, בעקבות דו"חות כספיים מצוינים והעלאת התחזיות. אאוטבריין (Outbrain), הקטנה מבין השלוש, הסתפקה בדו"חות ראשונים פושרים, ששיקפו גם את הקושי שלה להשלים את ההנפקה, שבה נאלצה להפחית את השווי. המניה נסחרה אתמול בירידה קלה, לנוכח תחזית שהצביעה על צמיחה איטית למדי הצפויה במחצית השנייה של 2021.

מבין כולן מאנדיי סיפקה את התוצאות הטובות ביותר. חברת התוכנה דיווחה על זינוק של 94% בהכנסות ל־70.6 מיליון דולר. במקביל היא מתקרבת לתזרים חיובי מפעילות שוטפת, לעומת תזרים שלילי של 14 מיליון דולר ברבעון השני של 2020. 


ההפסד התפעולי נותר דומה לזה של התקופה המקבילה, ברמה של 27.5 מיליון דולר, בעוד ההכנסות, כאמור, כמעט הוכפלו. בשורה התחתונה רשמה מאנדיי הפסד של 1.67 דולר למניה לעומת 2.79 דולר למניה בתקופה המקבילה.

החברה, שפיתחה מערכת הפעלה ארגונית, המסייעת בניהול פרויקטים, היתה אחת מהנפקות הטכנולוגיה הישראליות הגדולות של השנה האחרונה, ומאז ייצרה תשואה חיובית של 60%. לפני פרסום הדו"חות נסחרה מאנדיי סביב שווי של 11 מיליארד דולר. לאחר ההנפקה, שבמסגרתה גייסה 736 מיליון דולר, יש בקופתה של מאנדיי 878 מיליון דולר.


ערן זימנן ו ועי מן מנכ"לים משותפים במאנדיי, צילום: נתנאל טוביאס ערן זימנן ו ועי מן מנכ"לים משותפים במאנדיי | צילום: נתנאל טוביאס ערן זימנן ו ועי מן מנכ"לים משותפים במאנדיי, צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי השיקה מוצר שיתחרה בוורד ובגוגל דוקס

לאחר התוצאות הטובות לרבעון השני, מאנדיי סיפקה תחזית ראשונה להמשך השנה, והיא משקפת צמיחה מהירה, אך מתונה יותר מאשר ברבעון החולף. ההכנסות אמורות להגיע ל־74–75 מיליון דולר, עלייה של 75% בהשוואה לתקופה המקבילה. בסיכום השנתי צופה החברה הכנסות של 280–282 מיליון דולר, המשקפות קצב צמיחה של כ־75% בהשוואה ל־2020.

במקביל לפרסום התוצאות הראשונות הודיעה מאנדיי על השקת מאנדיי וורקדוקס (Monday Workdocs), מעין גרסה שלה לגוגל דוקס, שתאפשר לעובדים בתוך מערכת ההפעלה שלה לשתף פעולה על גבי מסמכים דיגיטליים. במאנדיי רואים פוטנציאל עסקי משמעותי בתוספת רכיב הדוקס, שאמור לסייע לפתרונות החברה להתרחב לשימושים נוספים בארגון. המודל העסקי של מאנדיי בנוי על מכירת חבילת שימושים במערכת ההפעלה הארגונית שלה, וההכנסות גדלות ככל שמצטרפים יותר משתמשים מהארגון.

בדומה למאנדיי, גם גלובל־אי סיפקה את הסחורה למשקיעים בניו יורק, עם הכנסות שקפצו ב־92% והסתכמו ב־57.3 מיליון דולר ברבעון השני. ההפסד אמנם היה גבוה מהצפוי, אך שיעור הרווח הגולמי עלה מ־32% לשיעור של 36% מתוך ההכנסות. ההפסד החריג, שהגיע ל־22 מיליון דולר לעומת איזון ברבעון המקביל, נבע בעיקר מרישום חשבונאי של אופציות שהונפקו לענקית האי־קומרס הקנדית שופיפיי (Shopify), שהשקיעה בגלובל־אי ונהפכה לספקית הבלעדית של שירותי הלוקליזציה שלה.

מעבר לכך, גלובל־אי העלתה את התחזית השנתית שלה, לאחר שברבעון השני עברו דרכה רכישות בהיקף של 326 מיליון דולר — כמעט כפול לעומת הרכישות ברבעון המקביל לפני שנה. החברה צופה כעת הכנסות של 227–231 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 209–213.5 מיליון דולר. ברבעון הנוכחי גלובל־אי דווקא צופה הכנסות נמוכות יותר של 54.3–56.3 מיליון דולר, אך אנליסטים ציפו במקור ל־48.4 מיליון דולר.

נראה כי המשקיעים אהבו שגלובל־אי מתכננת להתחיל להשתמש ב־375 מיליון הדולרים שגייסה בהנפקה. אמיר שלכט, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר אתמול כי היא עשויה לבצע שתי רכישות עד סוף השנה הנוכחית.

גם אאוטבריין, שהונפקה לפני פחות מחודש, עשתה מאמץ לספק למשקיעים בוול סטריט דו"חות בכורה טובים, אך אלה היו פחות מרשימים. החברה, שפיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן באינטרנט, דיווחה על עלייה של 57% בהכנסות ברוטו ל־247 מיליון דולר (לפני תשלומים ליצרני התוכן). למעשה, בדו"חות של אאוטבריין - כמו־גם באלה של המתחרה הישראלית שלה טאבולה, שהיתה אמורה להתמזג עימה - השורה החשובה יותר היא הכנסות נטו, שמשקפות את היקף הפעילות בניכוי עלויות רכישת הטראפיק.

אאוטבריין רשמה בשורה זו קפיצה גדולה יותר של 68% מול הרבעון המקביל לרמה של 66.8 מיליון דולר ברבעון השני. על רקע זה רשמה אאוטבריין רווח נקי שהסתכם ב־15.2 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. פעילות אאוטבריין יצרה תזרים מזומנים חופשי של 16.5 מיליון דולר במהלך הרבעון. באאוטבריין מסבירים כי השיפור בהכנסות, בנטרול עלויות התוכן, נבע משיעורי רווח גדולים יותר, המתקבלים במסגרת הסכמים עם שותפי תוכן, וגם משיפור במדדי הביצוע שמעוגנים בהסכמים אלה.


מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי, צילום: רותם ברק מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי | צילום: רותם ברק מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, מייסדי גלובל אי, צילום: רותם ברק

אאוטבריין השלימה את הנפקת המניות הראשונה שלה בניו יורק ביולי האחרון, תוך שהיא מכווצת את השווי מרמה של 1.4 מיליארד דולר ל־1.1 מיליארד דולר בלבד. עם זאת, קופת המזומנים שלה מונה כעת 450 מיליון דולר — 160 מיליון דולר מתוכם גויסו במסגרת ההנפקה, ו־200 מיליון דולר נוספים בהנפקת אג"ח להמרה לקרן ההשקעות באופוסט (Baupost) האמריקאית.

אאוטבריין צופה ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי

מנכ"ל אאוטבריין דיוויד קוסטמן ציין אתמול כי החברה מעודדת מאוד לנוכח המגמות שהיא מזהה בסביבה העסקית, אך עם זאת התחזית שסיפקה לרבעון הנוכחי משקפת דווקא ירידה בהכנסות נטו לרמה של 64.5–66 מיליון דולר. גם התחזית השנתית להכנסות של 266–270 מיליון דולר מראה כי לא צפוי בשלב זה שינוי מהותי גם ברבעון הרביעי.

לשם השוואה, טאבולה, שפירסמה את תוצאותיה בשבוע שעבר, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 329 מיליון דולר, ששיקפו קצב צמיחה של 23% בלבד, הנמוך מזה של אאוטבריין. עם זאת, הנתח מההכנסות שנשאר אצל טאבולה גבוה יותר, וכך היא רשמה הכנסות נטו של 117 מיליון דולר ברבעון. התחזית השנתית המעודכנת של טאבולה היא להכנסות נטו של 470 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 22% לעומת 2020. הצפי השנתי של אאוטבריין להכנסות נטו משקף צמיחה ש

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות