אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הקורונה הפילה אסימונים, אנשים רואים ערך בבריכה ביתית" אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס | צילום: אלעד גרשגורן

"הקורונה הפילה אסימונים, אנשים רואים ערך בבריכה ביתית"

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מיטרוניקס זינקה ברבעון השני בכל הפרמטרים והעלתה את תחזית הצמיחה. המנכ"ל איל טריבר: "גם אחרי הסגרים אנשים המשיכו לבלות הרבה בבית ולאמץ את העבודה ההיברידית. זה הגדיל ביקושים לבניית ושיפוץ בריכות בכל העולם"

18.08.2021, 17:33 | עמיר קורץ

"התוצאות מדהימות ואנו שבעי רצון, אבל יש אכזבה קטנה על כך שהיינו יכולים לעשות קצת יותר. זה מזכיר לי את מה שאבא של המתעמל ארטיום דולגופיאט אמר לו אחרי שהוא זכה במדליית זהב, שהוא היה יכול לנחות בסוף התרגיל באולימפיאדה יותר טוב", כך אמר ל"כלכליסט" איל טריבר, מנכ"ל יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מעמק יזרעאל מיטרוניקס, בעקבות פרסום דוחות החברה לרבעון השני. 

לדברי טריבר, "מאז פרוץ מגפת הקורונה אנשים למדו להעריך את המרחב הביתי שלהם וזה הפיל כמה אסימונים בקרב אנשים שרואים ערך בבריכה ביתית. זה הגדיל מאוד את הביקושים בכל העולם. לצערי, פשוט לא היו לנו חומרי גלם בעיקר בתחום הפלסטיקה כדי לייצר יותר, בשל בעיות לוגיסטיקה גלובליות. אבל אנחנו עדיין שמחים בחלקנו, וננסה לדחוף כמה שיותר עד לסוף השנה". 

קראו עוד בכלכליסט:

הדו"ח לרבעון השני מראה עד כמה מגפת הקורונה והסתגרות אוכלוסיית העולם בבתים, כמו גם המעבר למודל עבודה היברידי – המשלב בין בית לעבודה – ממשיך להאיר פנים למיטרוניקס. החברה רשמה ברבעון השני של 2021 עלייה של 32% במכירות (ל-498 מיליון שקל), לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

עיקר הצמיחה נרשמה במכירות רובוטים לבריכות פרטיות, ועלייה מתונה יותר נרשמה בבריכות הציבוריות, לצד זינוק חד במכירות מוצרים נלווים. החברה הציגה שיפור ברווח הגולמי וברווח התפעולי ובשיעוריהם מההכנסות, וסיכמה את הרבעון השני עם רווח נקי של 110 מיליון שקל - זינוק של 42.7% לעומת הרבעון המקביל. בעקבות זאת, החברה הודיעה כי תחלק בספטמבר דיבידנד של 75 מיליון שקל למשקיעיה. מיטרוניקס העלתה גם את תחזית הצמיחה שלה עד סוף השנה מ-18%-23% ל-25%-30%. 

עובדת במפעל מיטרוניקס, צילום: אלעד גרשגורן עובדת במפעל מיטרוניקס | צילום: אלעד גרשגורן עובדת במפעל מיטרוניקס, צילום: אלעד גרשגורן


אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס , צילום: אלעד גרשגורן אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס | צילום: אלעד גרשגורן אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס , צילום: אלעד גרשגורן

לדברי טריבר, "אנשים בסופו של דבר אימצו בהרבה מקומות את העבודה ההיברידית, וגם כאשר מדינות נפתחו ויצאו מהסגרים, אנשים עדיין בילו לא מעט בבית. אני חושב שהטרנד הזה שהתחיל ב-2020 ונמשך השנה ייכנס גם ל-2022. אנו רואים את הביקוש הרב לבניית בריכות ביתיות, לקניית בריכות עיליות שמניחים על הדשא בחצר וגם לשיפוץ בריכות ישנות. מי שנכנס לעולם הזה הרי צריך לטפל בבריכה ולנקות אותה, וכל זה מייצר הזדמנות גדולה עבורנו, מגמה שתימשך להערכתי גם ב-2022. ככלל אנו מרגישים שמאז אפריל 2020, החשיפה לעולם הרובוטים לניקוי בריכות ולמיטרוניקס עצמה, כגוף המוביל בשוק הזה, בין השאר בשל הנוכחות שלנו באמזון וברשתות גדולות בכל העולם, הביא לקפיצת מדרגה שלנו, וזה התעצם השנה".  

באיזה קשיים ומגבלות בכל זאת נתקלתם בתקופה הזו? 

"בתחילת המחצית הזו לא היה קל לנו עם הבידודים והחל"ת - לא היה קל להוציא עובדים מהבית, לגייס עובדים ולשמר אותם, אבל מצב כוח האדם בשבועות האחרונים יותר טוב, אף שעדיין לא הגענו לאופטימום. בנוסף, האתגר הגדול של כל התעשייה וגם שלנו כיום הוא בעולמות שרשרת האספקה והתפעול. כלומר: להביא את חומרי הגלם כדי לתמוך בביקושים יוצאי הדופן. את חומרי הגלם לפלסטיקה שאנו משתמשים בהם צריך גם בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה, ויש מחסור. גם מרגישים היטב את הפקקים בנמלים. יש כאן אוניות שמחכות ימים שלמים, חוסר במכולות, כל זה לא היה פשוט מבחינתנו ולא אפשר לנו למקסם את ההזדמנויות שהיו". 

במקביל, מיטרוניקס דיווחה על מינויו של סמנכ"ל החטיבה העסקית שרון גולדנברג כמחליפו של טריבר, שהודיע על עזיבתו לפני שלושה חודשים. טריבר יישאר לחפוף את מחליפו עד חודש נובמבר, ויסכם 6 שנים כמנכ"ל ו-13 בסך הכל בחברה. "הבחירה בשרון היא ראויה ונכונה", אומר טריבר, שהשוק שלח ביום הודעת הפרישה שלו את מניית החברה לירידות. תגובה טבעית כנראה לעזיבת מנכ"ל שתחת שרביטו שווי מיטרוניקס עלה כמעט פי שמונה ל-7.5 מיליארד שקל. 

זה אתגר לא קטן למחליף שלך?

"גם כשאני נכנסתי לתפקיד אנשים שאלו מה עוד אפשר לעשות, אז גם היום אני בטוח שיש עוד הרבה לאן לצמוח, אני מאוד אופטימי לגבי מיטרוניקס וצופה לה עתיד גדול. למיטרוניקס יש היסטוריה של גידול מנכ"לים מבפנים וההמשכיות הזו חשובה כדי לשמור על ה-DNA של החברה. שרון אחראי כיום על ארבע חברות הבת באזורי המכירות שלנו  (ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה וצרפת), על השיווק ותמיכת הלקוחות ושותף הרבה שנים לבניית החזון והאסטרטגיה וישום הטרנספורמציה הדיגיטלית. הוא מכיר מצוין את השוק ויודע היטב לאן אנו עוד רוצים לטפס". 

אחרי 13 שנה במיטרוניקס מה אתה הולך לעשות? 

"אני הולך לנוח כמה חודשים. זה לא שאני מכריז על פרישה, אבל אני צריך לקחת אוויר כמה חודשים ולחשוב בצורה צלולה מה נכון לי קדימה ולבחון חלופות. יש לי עוד אנרגיה לעשות דברים, אבל קודם חייב מנוחה". 


תגיות