אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לא ניתן לספק עם רווח גולמי גבוה לייקר מוצרים" רמי לוי בעלים ומנכ״ל רמי לוי שיווק השקמה 5.6.21 | צילום: אולפן כלכליסט

"לא ניתן לספק עם רווח גולמי גבוה לייקר מוצרים"

רמי לוי סגר את הרבעון עם זינוק של 71% ברווח הנקי והכנסות של 1.59 מיליארד שקל, לאחר ש”אנשים חזרו לסופרמרקטים ורואים יותר פעולות קופה”. הוא צופה גל התייקרויות אחרי החגים, וטוען שלמדינה ”אין אינטרס להוריד את יוקר המחיה”

22.08.2021, 08:24 | אורנה יפת

"אנשים חזרו למרכולים ורואים יותר פעולות קופה”, אמר ל”כלכליסט” רמי לוי, הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השקמה, עם פרסום הדו”חות הכספיים לרבעון השני, וההכרזה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד של 90 מיליון שקל שחולק בתחילת השנה. “אם בקורונה קנו בשכונות, עכשיו אנשים רוצים לקנות בזול ולקבל גיוון. המגוון בחנויות הסופרמרקט הגדולות רחב יותר והמבצעים עמוקים יותר". 


קראו עוד בכלכליסט:

שיווק השקמה סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 4.3% בהכנסות, שהסתכמו ב־1.59 מיליארד שקל, ועם זינוק של 71.6% ברווח הנקי, שהסתכם ב־59 מיליון שקל. 

ההכנסות צמחו הודות לפתיחת שלושה סניפים חדשים של רשת שיווק השקמה בחיפה, אור עקיבא וקריית גת, ועלייה זעירה של 0.1% בחנויות הזהות. מכירות רשת המזון לבדה עלו ב־3% והסתכמו ב־1.44 מיליארד שקל. ברבעון זה נפתחו שלושה סניפים חדשים בחיפה, אור עקיבא וקריית גת, וההכנסות מהחנויות הזהות עלו ב־0.1%. נתח מכירות האונליין של רשת המזון עלה ל־9.91%, זאת בהשוואה ל־8.68% ברבעון השני אשתקד.

מנגד, מכירות המותג הפרטי נחלשו ל־18.6% מכלל מכירות הרשת, בעוד ברבעון המקביל הוא היווה 20.02%. לדברי לוי, קיטון במכסות הבשר שמשווקת הרשת במותג הפרטי הוא שפגע במכירות המותג: "ברבעון השני לא קיבלנו מספיק מכסות יבוא בבשר, ורכשנו בשר מיבואנים שקיבלו מכסות גדולות יותר. אז המכירות של הבשר הזה לא יוחסו למותג פרטי ". 


ההכנסות מפעילות המגזר הנוסף — שכולל את קופיקס, גוד פארם, סלולר ומועדון כרטיסי האשראי — עלו ל־150.9 מיליון שקל לעומת 128.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

התייעלות לוגיסטית ושיפור תנאי הסחר מול הספקים העלו את הרווח הגולמי ב־11% לסכום של 383 מיליון שקל ושיפרו את שיעורו מהמכירות ל־24.09% לעומת 22.62% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה ב־46% ל־91 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות זינק ל־5.73% לעומת 4.08% ברבעון המקביל.

אנחנו עומדים בפני גל עליות מחירים? 

"עד אחרי החגים לא נראה שום עליות מחיר. אחרי החגים אני מאמין שחלק מהיצרנים והיבואנים הקטנים לא יוכלו לספוג את העליות של מחירי ההובלה וחומרי הגלם. אנחנו עושים הכל כדי שנוכל לא להעלות מחיר, אבל כל ספק לגופו. אנחנו נספוג חלק מעליות המחירים והספק הקטן יספוג חלק.  ספק שיש לו רווח גולמי גבוה, לא נאפשר לו להעלות מחירים, אבל מי שבבעיה, נספוג חלק מההתייקרות ונאפשר לו להעלות מחיר". 



סניף רמי לוי בפתח תקווה, צילום: אוראל כהן סניף רמי לוי בפתח תקווה | צילום: אוראל כהן סניף רמי לוי בפתח תקווה, צילום: אוראל כהן

האם אתה תומך ברפורמות התמרוקים והחקלאות להורדת יוקר המחיה? 

"אני תומך בכל רפורמה שמיטיבה עם הצרכן ומורידה מחירים, אבל היא חייבת להיטיב גם עם הקמעונאים והחקלאים. מי שאחראי ליוקר המחיה זו המדינה עצמה, שמצד אחד היא זו שצריכה לטפל ביוקר המחיה, אבל מצד שני היא מקשה עם הרגולציה, המכסים והחוקים. הממשלה רוצה להילחם ביוקר המחיה, אבל היא בעצמה מייצרת אותו, ונדמה שאין לה אינטרס להוריד אותו. המכס שמשלמים פה על דלק לא קיים בשום מדינה אחרת. המים שהחקלאי משלם יקרים מבכל מדינה אחרת. העובד הזר שרוב החקלאים מעסיקים עולה 3,000 דולר לעומת 700 דולר במדינות זרות שמתחרות בתוצרת החקלאית המקומית. 

"אז כן, אני תומך ברפורמה אבל צריך לעזור ליצרנים ולחקלאים עם תשומות גידול שיהיו תחרותיות מול המגדלים בעולם. צריך לדאוג שיגדלו כמה שיותר במדינה וייתנו קרקעות לגידול, ומצד שני שיפתחו את השוק ליבוא". 

אבל פתיחת השוק ליבוא מנוגדת לאינטרס של החקלאים המקומיים. 

"אף אחד לא ייבא מחו"ל אם תהיה סחורה בארץ, אבל הגידול של הסחורה בארץ יותר יקר אז צריך לעזור כרגע לצרכן". 

מה עמדתך בנוגע למס המתוכנן על משקאות ממותקים וכלים חד־פעמיים? 

"בריאות ואיכות הסביבה חשובות מאוד, אבל להעניש צרכנים במקום לייצר מודעות ולחנך שוק זו לא הדרך. צריך להגביר מודעות ותרבות למיחזור ולאכילה של מוצרים מופחתי סוכר". 


רמי לוי, צילום: אוראל כהן רמי לוי | צילום: אוראל כהן רמי לוי, צילום: אוראל כהן

בתי הקפה של קופיקס ספגו מכה בקורונה . אתה מצטער על הרכישה? 

"זה לא סוד שלפני משבר הקורונה שיפרנו את איכות המוצר והבאנו את קופיקס למצב שהיא מוכרת באיכות גבוהה מהמתחרים ובמחיר זול מהם. אבל בדיוק נכנסה הקורונה ולא היטיבה עם כל בתי הקפה. היינו צריכים להגיע בעולם למצב שבו היום כבר היו לנו 700-600 סניפים, והאסטרטגיה להגיע בתוך חמש שנים ל־4,000 סניפים בעולם. אבל זה נעצר בגלל הקורונה, וכיום יש 250 בתי קפה של קופיקס במוסקבה ובפולין. חשבנו להתפתח לעוד הרבה מדינות, אבל אנחנו רצים מרתון ולא לטווח קצר. ברגע שפתחו את השוק בתי הקפה חזרו להרוויח". 

”לא מצטער על ישראייר”

ישראייר תשרוד עוד פעם את סגירת השמים? 

"זו התקופה הכי קשה לענף התעופה ופה המדינה חייבת לעזור כי מי שסוגר את השמים זו המדינה ובצדק. שמעתי את בנט אומר שמוות לכלכלה ולעסקים זה לא פחות קשה ממוות של בן אדם מקורונה. הוא בעצמו אמר שלעשות סגר זה לא פחות קשה מהקורונה, אז אם הוא עשה סגר והוא יודע שזה קשה, הוא צריך לעזור לתיירות ותעופה. ברגע שהוא אומר לאנשים לא לטוס, פסיכולוגית הוא מטיל סגר. ברגע שאומר שאנשים ייכנסו לבידוד לשבוע מכל המדינות שהם חוזרים מהן, אז אנשים לא נוסעים כי הם צריכים לחזור לעבודה ולא לבידוד. אז דה פקטו זה סגירת שמים. אבל אני לא מצטער על רכישת ישראייר. רכשתי אותה כי יכולה להיות סינרגיה מעולה למועדון הלקוחות שלי, ואנחנו מסתכלים לטווח ארוך". 

הקבוצה מפעילה 55 סניפי סופרמרקט, כולל שלושה סניפים בזכיינות, של שיווק השקמה, וכן מפעילה מרכז לוגיסטי בשטח של 30 אלף מ"ר במודיעין, שבו מאוחסנים כלל מוצרי החברה, ובהם בשר, פירות וירקות ומוצרים יבשים, וממנו מופצים מוצרים לכל סניפי הרשת. 

לאחרונה השיקה החברה מרכז רובוטי גדול בבאר שבע, שאמור לספק 2,000-1,000 הזמנות אונליין ביום, ובקרוב צפויה להשיק  מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים" למכירה סיטונאית לבתי עסק, מוסדות ומכולות, בצפון הארץ. 

תגיות