אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נבחרו המתמודדות הסופיות במכרז ניהול פרויקט המטרו קו מטרו M2 מפתח תקוה לתל אביב | צילום: נתע

בלעדי

נבחרו המתמודדות הסופיות במכרז ניהול פרויקט המטרו

לכלכליסט נודע, כי ארבע המתמודדות הישראלית הסופיות הן ברן, דנה הנדסה, גדיש ופורן שרים, שחברו לחברות בינלאומיות. הקבוצה הזוכה תנהל את ההקמה של המטרו, כאשר עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים למשך מספר רב של שנים. ההכרזה על הזוכה צפויה עד סוף 2021

24.08.2021, 08:05 | יובל שדה

חברת נת"ע סיימה אתמול (ב') את שלב ההגשות במכרז לניהול רשת פרויקט המטרו בגוש דן. קבוצת החברות שתזכה במכרז תפעל ליצור תוכנית פעולה מלאה לבנייה והפעלה של רשת המטרו העתידית של המטרופולין. אחריות זו כוללת, בין היתר, יצירת מכרזים רלוונטיים ולאחר מכן גם את ניהול הפרויקט בפועל ואת האחריות על ההקמה. עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים למשך מספר רב של שנים. ההכרזה על הזוכה צפויה עד סוף 2021.

קראו עוד בכלכליסט:

ל"כלכליסט" נודע, כי ארבע קבוצות מתמודדות במכרז, כאשר כולן כוללות שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לבין חברות בינלאומיות. לפי נת"ע, כל החברות הן חברות ניהול גדולות, אשר בצעו פרויקטים גדולים ומורכבים בארץ ובחו"ל.

הקבוצה הראשונה מורכבת מקבוצת ברן הישראלית, חברת Deutsche Bahn הגרמנית ו־Ineco הספרדית. הקבוצה השנייה מורכבת מדנה הנדסה הישראלית, WSP הקנדית ו־Systra הצרפתית. הקבוצה השלישית מורכבת מקבוצת גדיש הישראלית ו־Egis הצרפתית. הקבוצה הרביעית מורכבת מפורן שרים הישראלית, Artelia הצרפתית ו־RINA האיטלקית.

הזוכה במרכז לניהול רשת המטרו תהיה אחראית לגיוס צוותים של מומחים בתחומים שונים, שילוו את נת"ע ואת מינהלת המטרו במספר רחב של תחומים. הקבוצה הזוכה תעסוק בענייני שלביות ביצוע הפרויקט וחלוקה למקטעי ביצוע, אסטרטגיית רכש, נהלים וסטנדרטים מפורטים לתכנון מערכות ורכבות רשת המטרו, כלי עבודה למימוש ומעקב אחר הפרויקט, זיהוי ומיפוי הממשקים שבין מנהלי המקטעים וקבלני הביצוע, בניית תקציבים, לוחות זמנים מפורטים ועוד.

בהמשך לסיום השלב של מכרז ניהול רשת המטרו, יוצאת נת"ע להליך מיון מוקדם לאיתור חברות ניהול ותכנון מקומיות ובינלאומיות לתפקיד מנהלי ומתכנני הקווים, אשר יובילו את יישום שלושת קווי המטרו M1, M2 ו־M3. המכרז לניהול הקווים צפוי להתפרסם בשנה הקרובה ויכלול בחירה של שלש קבוצות ניהול־תכנון מקומיות ובינלאומיות. מנהלי הקו יהיו אחראים על התכנון, ניהול התכנון, וניהול קבלני הביצוע של הקווים, עד לתחילת ההפעלה המסחרית של כל אחד מהקווים.

מנכ"ל ברן שרון זייד
, קרדיט: קבוצת ברן מנכ"ל ברן שרון זייד | קרדיט: קבוצת ברן מנכ"ל ברן שרון זייד
, קרדיט: קבוצת ברן

בנת"ע מחכים לראות מה יעלה בגורלו של חוק המטרו, שהוצא בימים האחרונים מחוק ההסדרים. בשלב זה, האוצר ומשרד התחבורה עוד לא החליטו מי תהיה החברה שתנהל את הפרויקט העצום שתקציבו עומד כרגע על כ-150 מיליארד שקל. אך כל עוד אין החלטה שקובעת כי הפרויקט יועבר לחברה ממשלתית חדשה שתוקם או לחברה ממשלתית אחרת, אז האחריות על התכנון והביצוע יישארו אצל נת"ע. 

בהנחה ונת"ע אכן תנהל את הפרויקט העצום, אז התקציב שהחברה תנהל יכפיל את עצמו במאות אחוזים, והדבר יגדיל גם באופן משמעותי את מצבת כוח האדם של החברה.

חיים גליק, מנכל נת"ע: "במקביל להתקדמות קווי הרכבת הקלה שכבר נראים בשטח, עושה היום גם המטרו קפיצה גדולה. המטרו הוא אתגר, שמצעיד את גוש דן למהפכה התחבורתית המתבקשת".

תגיות