אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תושבי הרצליה והעירייה מתנגדים לפינוי שדה התעופה, אבל יובלים כבר רכשה שם קרקע שדה התעופה הרצליה זירת הנדלן | צילום: שאטרסטוק

בלעדי

תושבי הרצליה והעירייה מתנגדים לפינוי שדה התעופה, אבל יובלים כבר רכשה שם קרקע

הקבוצה רכשה מגרש בגודל 7.5 דונם עבור 27 מיליון שקל ותשלם היטל השבחה בסך 9 מיליון שקל, שיעניקו לה זכויות לבניית כ-31 דירות. כמו כן, תקבל 52% מזכויות הבנייה. ההתנגדות לתוכנית הבנייה הענקית במקום - בשל בעיות תחבורה וניקוז הצפויות להיגרם

26.08.2021, 10:31 | אמיתי גזית

בזמן שרבים מתושבי הרצליה והעירייה מתנגדים לפינוי שדה התעופה, עסקאות נרקמות בשטח: קבוצת יובלים חתמה על הסכם לרכישת מגרש בגודל 7.5 דונם בשטח שדה התעופה הרצליה שעתיד להתפנות. 


קראו עוד בכלכליסט:


לכלכליסט נודע כי החברה קנתה את המגרש משני שותפים פרטיים שמחזקים בו בחלקים שווים ותשלם במזומן 27 מיליון שקל וכן תישא בתשלום היטל השבחה של כ-9 מיליון שקל, בתמורה תקבל חלק המקנה לה על פי הערכות זכויות לבניית 31 דירות. 

החלק הזה במגרש מצוי באזור שבו מקודמת תוכנית קריית מסלול לבניית כ-2,000 דירות וכבר אושרה בותמ"ל ומצויה בישורת האחרונה לפני מתן תוקף סופי.  

בנוסף כוללת העסקה קומבינציה במסגרתה בעלי הקרקע זכאים ל-48% מזכויות הבנייה והחברה ל-52% מזכויות הבנייה. הזכויות האלה מוקנות לה באזור שבו מקודמת כבר כמה שנים תוכנית משלימה לבניית כ-10,000 דירות. 


שדה התעופה הרצליה, צילום: שאטרסטוק שדה התעופה הרצליה | צילום: שאטרסטוק שדה התעופה הרצליה, צילום: שאטרסטוק


יובלים חתמה על העסקה חרף התנגדות העירייה והתושבים למימוש תוכניות הבנייה בשטח. התוכנית לבניית 2,000 דירות מצויה במחלוקת ובחודש שעבר בעקבות אישורה בותמ"ל הודיעה העירייה כי היא מתנגדת לה ולא תשתף פעולה עם המדינה במאמצים למימושה. התוכנית הגדולה לבניית 10,000 דירות מקודמת בעצלתיים בותמ"ל נוכח מורכבותה ועל רקע התנגדות העירייה לאישורה ללא מתן פתרונות תחבורה וניקוז. 

משום שהתוכנית בהליכי תכנון עוד לא ידוע במדויק מה תהיה צפיפות הבנייה בה, הערכות הן כי המוכרים בעלי הקרקע יהיו זכאים ל-100-50 דירות. כמו כן שמורה לחברה הזכות להמיר מחצית מעסקת הקומבינציה בעסקת מזומן – כלומר לרכוש במזומן מחצית מזכויות הבנייה של בעלי הקרקע במקום לבנות להן דירות.

בנייה במחלוקת

בשקלול עלות בניית הדירות, העסקה משקפת תמורה מוערכת לבעלי הקרקע של כ-200 מיליון שקל. את בעלי הקרקע ייצגו עו"ד יעקב אמסטר ועו"ד ערן שטרנברג ואת הרוכשים ייצגו עו"ד אופיר קינן ובן הלל.


ראש עיריית הרצליה משה פדלון, צילום: עומר מסינגר ראש עיריית הרצליה משה פדלון | צילום: עומר מסינגר ראש עיריית הרצליה משה פדלון, צילום: עומר מסינגר


בדצמבר 2019 התקיימה בותמ"ל ישיבה אחרונה בעניין, מאז הותמ"ל שותק משום שתוקף הוראת השעה שמסדירה את פעילותו פגה. בחודש שעבר הכנסת אישרה הוראת שעה חדשה והותמ"ל תוכל להמשיך ולקדם את התוכנית הזו כמו גם תוכניות בנייה רבות אחרות.


תגיות