אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסעודים שוב משקיעים ברכבי-על: רכשו 30% מפגאני האיטלקית יצרן

הסעודים שוב משקיעים ברכבי-על: רכשו 30% מפגאני האיטלקית

לאחר שהשקיעו במקלארן ובלוסיד מוטורס, קרן ההשקעות של סעודיה רכשה 30% מיצרנית מכוניות-העל האיטלקית. ההשקעה מיועדת עבור הקמת מותג לייפסטייל שילווה את רכבי-העל ויקרא "פגאני ארטה"

27.08.2021, 12:41 | תומר הדר


קרן ההשקעות הציבורית של הממשל הסעודי (PIF) הודיעה על רכישת 30% מפגאני (Pagani Automobili) יצרנית מכוניות-העל האיטלקית. פגאני נחשבת לאחת מיצרניות הרכב האקסקלוסיביות בעולם וגם לאחת מיצרניות מכוניות-העל הצעירות בעולם. 


קראו עוד בכלכליסט:


בעוד פרארי ופורשה החלו את דרכן המסחרית כאשר העולם המערבי עדיין התמודד עם השלכותיה ההרסניות של מלחמת העולם השנייה, פגאני הוקמה בשנת 1992 על ידי הוראשיו פגאני, עובד לשעבר בלמבורגיני ממוצא ארגנטינאי. פגאני לא היה הראשון שהגיע ממסורת מפוארת של תעשיית רכב ומרוצים בדרום אמריקה.  קדם לו אלחנדרו דה תומאסו המנוח שהיה בשנות השבעים בעליה של מזראטי. אבל פגאני בניגוד לדה תומאסו אשר רכש כמה יצרני רכב - מכוניות אינוצ'נטי ואופנועי בנלי - רק רצה לייצר מכוניות סופר מהירות אשר מתבססות על מנועים עתירי נפח של מרצדס בנץ הגרמנית. 


פגאני הויארה מכונית ספורט. בשותפות הסעודים, יצרן פגאני הויארה מכונית ספורט. בשותפות הסעודים | יצרן פגאני הויארה מכונית ספורט. בשותפות הסעודים, יצרן


כעת, כאמור, רוכשת PIF הסעודית 30% מיצרנית מכוניות-העל האיטלקית מידיה של משפחת פגאני, מה שיהפוך את סעודיה לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, למעט משפחת פגאני עצמה. לפי הדו"חות פגאני רשמה בשנת 2020 הכנסות של 110.3 מיליון יורו. לפי הצהרת החברה, רכישת 30% מפגאני מיועדת לאפשר את הקמתו של מותג לייפסטייל אשר צפוי להיקרא "פגאני ארטה". 

מותגי הלייפסטייל מהווים חלק חשוב ובלתי נפרד ממהותם של יצרני הרכב הגדולים. פורשה לדוגמה מייצרת מכוניות, אבל פורשה דיזיין, סטודיו העיצוב של היצרנית מייצר שעונים ומשקפיים. בחנויות פרארי סטור אשר פזורות בשדות תעופה באיטליה וגם במספר ערים גדולות אי אפשר לרכוש מכונית פרארי, אבל ניתן לרכוש חולצת פרארי או שעון פרארי במחירים אשר נעים בין מחירה של ארוחה טובה למחירה של מכונית משומשת. את השעונים, הביגוד והמשקפיים ניתן לקנות גם במחירים של מאות דולרים ולא מאות אלפי דולרים, מה שמסביר את להיטותה של פגאני למותג לייפסטייל. ומעבר לכל אלה, הכסף הסעודי יוכל בעתיד לסייע לפגאני לומר שלום למנועי הבעירה הפנימית האימתניים של מרצדס בנץ ולרכוש מנועים חשמליים.


מקלארן. השקעה נוספת של סעודיה, מקלארן מקלארן. השקעה נוספת של סעודיה | מקלארן מקלארן. השקעה נוספת של סעודיה, מקלארן


השקעתה של PIF דווקא ביצרנית הרכב האיטלקית אינה מפתיעה. כפי שפורסם ב"כלכליסט" - קרן ההשקעות של שכנתנו מדרום היתה עסוקה בשנים האחרונות בשורה של השקעות ביצרניות רכב שחלקן הן יצרניות מכוניות-על, כאשר האינטרס הוא גם פוליטי וגם כלכלי. רכישת מניות ביצרנית רכבי-על נוספת מקרבת את השלטון הסעודי לא רק לפגאני אלא גם לשורה ארוכה של מוקדי כוח בעולם, כלומר מולטי מיליונרים אשר מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש פגאני זונדה חדשה בכ-1.4 מיליון דולר בארה"ב. מחיר אסטרונומי בהתחשב בעובדה שמחירה של פרארי 812 חדשה בארה"ב מגיע לכ-365 אלף דולר. רשימת הבעלים המאוד קצרה של מכוניות פגאני כוללת לפי פרסומים זרים את מארק צוקרברג וגם השחקן ההוליוודי דוויין "THE ROCK" ג'ונסון.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות