אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב גם בת"א? רנו חושפת רכב חשמלי חדש צילום: רנו

בקרוב גם בת"א? רנו חושפת רכב חשמלי חדש

המכונית החדשה תשמש את מובילייז, שירות הרכב השיתופי של היצרנית, שעשוי להגיע גם לישראל; מדובר במשפחתית גדולה, שברנו פשוט מכנים "לימוזינה"; המפרט הטכני אינו מסעיר בהתאם למכונית שאינה מיועדת למכירה לנהג בודד

28.08.2021, 20:47 | תומר הדר

רנו העולמית חושפת באופן רשמי תמונות ראשונות ומפרטים טכניים של המכונית שתשמש את שירות הרכב השיתופי של היצרנית: מובילייז. 


קראו עוד בכלכליסט:


רנו עצמה בוחנת את הטמעתו של שירות שיתוף הרכב החדש במספר מיקומים גלובאליים - ולפי הצהרת בכירי החברה שנמסרו ל"כלכליסט" מובילייז עשויה להגיע גם לישראל - ושיחות בנושא כבר מתקיימות מול הממשלה.


החשמלית החדשה של רנו, צילום: רנו החשמלית החדשה של רנו | צילום: רנו החשמלית החדשה של רנו, צילום: רנו


עד כה חשפה רנו דגם אחד של מובילייז, מכונית דו מושבית זעירה שנקראת EZ 1, ואולם, בדומה לרנו טויזי הזעירה שאבות טיפוס שלה הגיעו לישראל אך מעולם לא נכנסו לשיווק (למשל בגלל היעדר מזגן) - הסיכויים להפעלתה של מכונית שיתופית כה קטנה בכבישי ישראל, גם מסיבות בטיחותיות, אינם גבוהים. 

לעומת זאת, כאשר מדובר במכונית משפחתית גדולה (או מכונית פאר לפי הגדרת רנו אשר מכנה את הדגם החדש "לימו" כלומר לימוזינה) הסיכוי גבוה יותר.


החשמלית של רנו, צילום: רנו החשמלית של רנו | צילום: רנו החשמלית של רנו, צילום: רנו


מכונית שהיא קודם שירות ופחות טכנולוגיה

מובילייז עצמה אינה יצרנית רכב אלא ספקית שירותים, כלומר מה שמוגדר כיום בתעשיית הרכב העולמית MOS, או mobility as a service.

המכונית הראשונה שמובילייז מציגה אינה מיועדת כלל למכירה לציבור הרחב בסוכנויות רנו, אלא רק לשימוש בשירותי רכב שיתופי ואספקת השכרות קצרות מועד ללקוחות החברה. רנו מזכירה בנוסף בפרסומיה גם את האפשרות שהמכונית של מובילייז תשמש חברות מוניות. 

מכיוון שהמכונית של מובילייז אינה מיועדת כלל לשימוש על ידי נהג בודד שקנה את המכונית מכספו ומשתמש בה במשך כמה שנים, כל נושא הביצועים והאבזור נדחק הצידה במצגת של החברה לטובת נתונים שיותר חשובים למי שישתמשו במכונית במשך שעות ספורות בלבד: מרווח פנימי נדיב ליושבים מאחור הודות לבסיס גלגלים באורך 2.8 מטרים; מימדים חיצוניים גדולים (המכונית החדשה שמובילייז אפילו לא נתנה לה שם רשמי פרט ל"לימוזינה" משתרעת על פני 4.67 מטרים); שפע של מסכים; רמה גבוהה של קישוריות; וגם מידע חשוב- אודות מיקומי הסמלים של נותן השירות, כלומר החברה שתפעיל את הרכב השיתופי. 

כצפוי מרכב שאינו מיועד באמת לפנות ל"נהג-רוכש" (כלומר מי שקונה רכב ומשתמש בו כמה שנים) אלא יותר ל"נהג-משתתף" (כלומר מי שלוקח את הרכב לכמה שעות), המפרט הטכני רחוק מאוד מלהיות מסעיר: המנוע החשמלי של המכונית הגדולה (וככל הנראה הכבדה) מפיק 150 כוחות סוס שמאפשרים הגעה למהירות מרבית שמרנית מאוד של 140 קמ"ש - ואילו טווח הנסיעה הוא עד 450 קילומטרים.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות