אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוחננוף: עלייה בביקושים בחנויות הפיזיות ברבעון השני - על חשבון הזמנות מקוונות יוחננוף סופרשוק ב צומת בילו קרית עקרון | צילום: צפריר אביוב

יוחננוף: עלייה בביקושים בחנויות הפיזיות ברבעון השני - על חשבון הזמנות מקוונות

הכנסות רשת הקמעונאות עלו ברבעון ב-17.7% ל-837 מיליון שקל. יוחננוף מציגה עלייה של 4.1% בהכנסות מחנויות זהות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה פתחה הרשת 6 סניפים חדשים, רובם במסגרת רכישת חנויות מיינות ביתן

30.08.2021, 13:44 | אורנה יפת

רשת הקמעונאות יוחננוף מסיימת את הרבעון השני של השנה עם עלייה בהכנסות הודות להגדלת שטחי המסחר, עלייה בפדיון החנויות הזהות ואיחוד תוצאות רשת זול סטוק שתרמה 20.7 מיליון שקל להכנסות, ואוחדה ברבעון השני לדו"חות הכספיים של החברה.  

קראו עוד בכלכליסט:

הכנסות הרשת עלו ברבעון ב-17.7% ל-837 מיליון שקל. יוחננוף מציגה עלייה של 4.1% בהכנסות מחנויות זהות במגזר קמעונאות המזון לשנת 2021 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ואלה הסתכמו ב-12,200 שקל למ"ר. עם פתיחת המשק וביטול מרבית ההגבלות אשר הוטלו עד חודש פברואר 2021 , התגברו הביקושים בחנויות הפיזיות וביוחננוף טוענים כי זה בא על חשבון הזמנות מקוונות וחנויות קטנות במרכזי הערים אשר הביקוש להן התגבר משמעותית בשיא המגפה. יוחננוף מפעילה מערך מכירות מקוון, במתכונת איסוף עצמי.


בעל השליטה איתן יוחננוף , צילום: אוראל כהן בעל השליטה איתן יוחננוף | צילום: אוראל כהן בעל השליטה איתן יוחננוף , צילום: אוראל כהן


הרווח הגולמי צמח ב-22.4% ל-230 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ברבעון ל-27.5% לעומת 26.4% ברבעון מקביל אשתקד. עיקר העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מטיפול חשבונאי בהסדרי קונסיגנציה וניהול יעיל של המלאי ומשיפור בכוח הקניה ותנאי הסחר של החברה, בין היתר בשל פתיחת סניפים חדשים, וכן כתוצאה משיעור רווחיות גבוה יותר של זול סטוק.

הוצאות הנהלה וכלליות צמחו ל-16 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל ברבעון מקביל, בין היתר בעקבות איחוד זול סטוק. עיקר העלייה נרשמה בשל הוצאות שכר של 4 מיליון שקל ברבעון, והוצאות דמי ניהול בגובה מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב-47.3% ועמד בסוף הרבעון על 74 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות הסתכם ב-8.8% לעומת 7.2% ברבעון מקביל. 

יוחננוף סיימה את הרבעון עם זינוק של יותר מפי 2 ברווח הנקי ל-55.4 מיליון שקל לעומת 25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מתחילת השנה פתחה הרשת שישה סניפים חדשים, רובם במסגרת רכישת חנויות מיינות ביתן – במהלך המחצית הראשונה נפתחו סניפים בעפולה, קריית שמונה, טבריה, וחדרה, ולאחר תקופת הדו"ח נפתחו סניפים בתל אביב ובאר שבע. הרשת צפויה לפתוח חנות נוספת בראשון לציון בשבועות הקרובים ופועלת לפתיחת שישה סניפים נוספים, שחלקם בשלבי הקמה מתקדמים, באשקלון, מישור אדומים, יבנה, אופקים, ופתח תקווה.

במהלך הרבעון השלימה יוחננוף את רכישת השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק, שמתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט. הרכישה התבצעה בתמורה ל-45 מיליון שקל והחל מרבעון שני השנה החלה לאחד את תוצאות זול סטוק לדו"חות הכספיים. זול סטוק מונה כיום 64 חנויות בשטחים של 1,500-200 מ"ר ובמהלך החודשים הקרובים צפויה להתרחב בעשר חנויות נוספות. 49 מהחנויות מופעלות בזכיינות ו-15 בבעלות. 

בסוף 2019 חילקה זול סטוק לבעלי המניות סהר כוכבי ואדיר ונונו דיבידנד של 5.8 מיליון שקל ובפברואר 2021 חילקה 5 מיליון שקל נוספים. 

זול סטוק סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם הכנסות של 49 מיליון שקל ורווח תפעולי של 1.6 מיליון שקל. קטגוריית כלי הבית היוותה 41% מההכנסות ותרמה להן 20 מיליון שקל. את שנת 2020 סיימה החברה עם הכנסות של 72 מיליון שקל ורווח תפעולי של 6.5 מיליון שקל. בשנת 2020 היוותה קטגוריית כלי הבית 39% מהכנסות זול סטוק וההכנסות מהקטגוריה הסתכמו ב-28 מיליון שקל. רשת הסטוק מעסיקה 622 עובדים לעומת 568 עובדים שהועסקו ב-2020. 


תגיות