אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנו: עלייה בהכנסות הרבעון השני בכל תחומי הפעילות צילום: שופרסל

סנו: עלייה בהכנסות הרבעון השני בכל תחומי הפעילות

הכנסות יצרנית מוצרי ניקוי ונייר עלו ברבעון השני של השנה ב-8.3% והסתכמו ב-439 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה בכ-18% ל-56.4 מיליון שקל

30.08.2021, 16:41 | אורנה יפת


סנו, יצרנית מוצרי ניקוי ונייר, מציגה עלייה בהכנסות בכל תחומי הפעילות, אפילו במגזר הטואלטיקה שמכירותיו ירדו ב-10 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה ביחס לביקושים במרץ 2020, חזר לעלות ברבעון הנוכחי. 

קראו עוד בכלכליסט:

עם זאת, הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה ברבעון לאור עלייה במחיר חומרי הגלם, תשומות הייצור ומכירה של מוצרים עם רווחיות נמוכה יחסית. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 43 מיליון שקל. 

סנו פועלת בשלושה תחומי פעילות: מוצרי ניקוי, מוצרי נייר, טואלטיקה וקוסמטיקה. הכנסות החברה עלו ברבעון השני של 2021 ב-8.3% והסתכמו ב-439 מיליון שקל. מגזר נוסף כולל מוצרי צריכה שאינם נכללים ביתר המגזרים. 

במגזר מוצרי הניקוי עלו המכירות ב-15.5 מיליון שקל – עלייה שמהווה 7.8% ביחס לרבעון מקביל. מגזר מוצרי הנייר רשם עלייה במכירות של 7.7 מיליון שקל שהיוו עלייה של 11.2%. ובמגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה עלו המכירות ברבעון השני ב-2.3 מיליון שקל – עלייה של 2.6% ביחס לרבעון מקביל. מגזר אחרים צמח ב 8 מיליון שקל גם כן. 

יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו, מורג ביטן יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו | מורג ביטן יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו, מורג ביטן

הרווח הגולמי של סנו עלה ברבעון ב-2.6% ל-169.4 מיליון שקל אך שיעורו מהמכירות ירד ל-38.6% לעומת 40.7% ברבעון מקביל. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת משחיקה ברווחיות של מגזר מוצרי הנייר ברבעון השני של שנת 2021 כתוצאה מהתייקרות מחירי חומרי הגלם, ומירידה ברווחיות של מגזר מוצרי הניקוי ואחזקת בית כתוצאה מהתייקרות של תשומות היצור. גם במגזר מוצרי הטואלטיקה וקוסמטיקה קיימת שחיקה ברווחיות כתוצאה משינוי תמהיל המוצרים ומכירה של מוצרים זולים יותר.

החברה רשמה עלייה של 4.9% ברווח התפעולי ל-63.9 מיליון שקל. במגזר מוצרי הניקוי חל גידול ברווח וברווחיות כתוצאה מירידה בהוצאות הנהלה וכלליות שמשויכות למגזר. תחום  מוצרי הנייר רשם ירידה ברווח וברווחיות התפעולית בשל התייקרות מחירי חומרי הגלם במהלך הרבעון השני של 2021 .במגזר מוצרי הטואלטיקה וקוסמטיקה חלה ירידה ברווח וברווחיות שנבעה בעיקר משינוי תמהיל המוצרים שנמכרו וגידול בהוצאות השכר והפרסום. 

בסיום הרבעון רשמה סנו עלייה של 17.9% ברווח הנקי ל-56.4 מיליון שקל, בעיקר בשל עלייה בהכנסות מימון, ורישום הכנסות אחרות במחצית הראשונה של השנה שנבעה מקבלת החזר ממוסדות ממשלתיים בסך כ-2 מיליון שקל בחברת כימי סן שסנו מחזיקה בה. בנוסף, הקבוצה שיפרה את התוצאות מהפעילות השוטפת.  


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות