אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד האנרגיה ישקיע 24 מיליון שקל בהקמת אלפי עמדות טעינה לרכבים חשמליים הטענת רכב חשמלי | צילום: Blink

משרד האנרגיה ישקיע 24 מיליון שקל בהקמת אלפי עמדות טעינה לרכבים חשמליים

בכוונת המשרד לפרסם 3 קולות קוראים שיביאו להקמת 80 עמדות הטענה מהירות ואולטרה מהירות וכן 3,000 נקודות הטענה איטיות

31.08.2021, 17:32 | ענת רואה

משרד האנרגיה הודיע היום כי ישקיע 24 מיליון שקל בהרחבת פריסת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים ברחבי הארץ. המשרד יפרסם בתקופה הקרובה שלושה קולות קוראים בנושא.



קראו עוד בכלכליסט:


על פי ההערכה, העמדות יקומו בפועל בתוך שנה וחצי ממועד סיום המכרז. העמדות מיועדת להרחבת בסיס הטעינה במרחב הציבורי וברשויות המקומיות ויותקנו בחניונים ושטחים ציבוריים, בקניונים ובכבישים מהירים. 

על ההחלטה עדכן הבוקר מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף.

מהלך זה של המשרד הוא בהמשך למכרז התמיכה בהקמת עמדות טעינה, במסגרתו כבר הוקצו כ-30 מיליון שקל להקמת כ-2,500 נקודות טעינה, האמורות לקום עד סוף שנה זו  בפריסה ארצית, ואשר כלל גם תמיכה בהקמת כ-100 עמדות טעינה מהירות ואולטרא מהירות.

כעת הכוונה היא להוביל להקמת לפחות 60 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים, כ-20 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות בשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות וכן כ-3,000 שקעי טעינה (AC) במרחב הציבורי והציבורי למחצה.


עמדת הטענה של רכב חשמלי, צילום: סיון וינטר עמדת הטענה של רכב חשמלי | צילום: סיון וינטר עמדת הטענה של רכב חשמלי, צילום: סיון וינטר


כיום ישנן כ-800 נקודות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי הארץ. ישנם שני סוגים של עמדות טעינה: עמדות מהירות שיכולות להוסיף לטווח הרכב 40-300 ק"מ תוך עשר דקות; ועמדות רגילות, שבהן נדרש להטעין את הרכב במשך כמה שעות. עד סוף שנת 2021 אמורות להיות מותקנות עוד 1,500 עמדות טעינה, בתמיכת משרד האנרגיה.

במסגרת התמיכה, יפורסמו 3 קולות קוראים, כל אחד בתקציב כולל של 8 מיליון שקל. האחד לעמדות מהירות ואולטרה מהירות, השני לעמדות איטיות במרחב הציבורי המיועד לרשויות מקומיות, והשלישי להקמת עמדות איטיות במרחב הציבורי למחצה, כגון קניונים ומרכזי בילוי.

ממשרד האנרגיה נמסר כי "המשרד פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להקמת התשתית הנדרשת. המשרד אף קידם את יעד הממשלה במסגרת הצעת המחליטים ליעדי התקציב 2022 לקביעת יעד של הפסקת מכירת רכב פרטי שאינו חשמלי החל משנת 2030".

תגיות