אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצות ספורט, אוכל בריא וטיפול בסטרס: השדרוג הבריאותי של פיליפס ישראל משחק קטרגל בין עובדים במסגרת פעילות ״יורואולימפי 2021״ | יח"צ

קבוצות ספורט, אוכל בריא וטיפול בסטרס: השדרוג הבריאותי של פיליפס ישראל

השלוחה של חברת הענק בישראל עוברת בשנים האחרונות למודל עסקי שמתמקד במוצרי בריאות, ובמקביל משקיעה גם בשיפור אורח החיים של עובדיה. כתבה שניה בסדרת ״עובדים בריא – ארגון בריא״

12.09.2021, 09:53 | כלכליסט פרויקטים

נוסדה: 1948

מס׳ עובדים: 1,700

מס׳ סניפים/מרכזים: 4

אחת לשנה מתכנסים עובדי פיליפס ישראל ליום בריאות מרוכז. התוכנית כוללת הרצאות, פעילויות ותחרויות ספורט שונות, סדנאות ועוד. אלא שהייחוד של היום הוא בכך שהפעילויות מובלות במקרים רבים דווקא על ידי העובדים.

״לא משנה כמה מומחים נביא לאירועים האלה, אין כמו לשמוע חבר לעבודה מספר על החוויה שלו״, מסבירה רקפת שפירא-כץ, סמנכ״לית משאבי אנוש בפיליפס ישראל. ״למשל, יש לנו עובד שרץ אולטרה מרתון (מרוצים שיכולים להגיע ל-100 ק״מ), והזמנו אותו לספר על תהליך התכנון ועל העבודה שבדרך למטרה מהקילומטר הראשון ועד המאה. עובד אחר, שהגיע אלינו מתחום תוספי התזונה, הוביל הרצאה מרתקת אחרת. האפקט של הפעילות הזאת כל כך חזק, אנשים מבינים שגם הם יכולים – שזה לא בשמיים״.

יעד מרכזי שחרתה פיליפס על דגלה הוא שיפור איכות חייהם של שניים וחצי מיליארד בני אדם ברחבי העולם עד שנת 2030. הדרך אליו עוברת בטיפוח ועידוד של אורח חיים בריא, שמוקרן כלפי פנים לא פחות מאשר כלפי חוץ. ״התפיסה שלנו היא שהאחריות שלנו כחברה לא נגמרת כשהעובד יוצא מהדלת בסוף יום העבודה״, אומרת אירית שיפמן, מנהלת הרווחה בחברה. ״אנחנו רוצים להעניק להם תשתיות, ידע וכלים כדי לקיים חיים בריאים ומאוזנים גם בבית, להם ולבני המשפחה שלהם. זה חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו״.

פיליפס היא אחת מבין 50 חברות מובילות במשק הישראלי, שנבחרו להשתתף בפרויקט ״עובדים בריאים, ארגון בריא״ של כלכליסט. רבות מהחברות נעזרות בחברה חיצונית שבונה עבורן תוכנית בריאות שנתית ומלווה אותן לאורך התהליך כולו.

הפרויקט נולד במטרה לקדם את ההשקעה בבריאותם של העובדים, ולייצר סטנדרט חדש שאליו יוכלו חברות וארגונים לשאוף בעתיד. החל מהיום, יפורסם בכלכליסט מדי שבוע פרופיל על אחת מהחברות שנבחרו.

אירית שיפמן, יח"צ אירית שיפמן | יח"צ אירית שיפמן, יח"צ

קרואסונים אאוט, פירות אין

פיליפס ישראל היא חלק מחברת פיליפס העולמית. במשך שנים הייתה החברה מזוהה עם מוצרי חשמל ביתיים, אך בשנים האחרונות היא עוברת שינוי משמעותי ומתמקדת במוצרים וטכנולוגיות מתחומי הבריאות, למשל, סירים חכמים המאפשרים בישול על בסיס אוויר חם. השינוי העסקי משתלב באופן הרמוני עם תוכנית הבריאות הארגונית שמקדמת החברה בקרב עובדיה.

בבניין המרכזי של החברה בחיפה פועל חדר כושר, העומד לרשות העובדים ללא עלות. מדריכי כושר מוסמכים מתאימים תוכניות עבודה אישיות לכל עובד, בהתאם לזמינות ולמטרות שהציב לעצמו. לצד חדר הכושר, פועלות קבוצות ריצה ארגוניות שהובילו עובדים רבים שלא עסקו בפעילות גופנית לפני כן, להצטרף בזכות תחושת הדחיפה הקבוצתית. ״רק לאחרונה חתמנו פעילות שנקראה ׳יורו אולימפי׳ וסבבה את האולימפיאדה״, מספרת שיפמן, ״היה טורניר קט-רגל וטורניר פינג-פונג וכדור-עף חופים. זה הכניס כל כך הרבה אנרגיה חיובית״.

אפרופו קורונה, בתקופה המאתגרת הזו דואגת החברה לספק לעובדיה מעטפת של עזרה פסיכולוגית וסוציאלית, מתוך הבנה של סכנות הסטרס לבריאות. פעילות נוספת בהקשר זה הייתה שי לעובדים, בדמות סדנת שתילה שתאפשר להם לגנן בשלווה בביתם ולהתנתק מזרם החדשות.

משחק קטרגל בין עובדים במסגרת פעילות ״יורואולימפי 2021״, יח"צ משחק קטרגל בין עובדים במסגרת פעילות ״יורואולימפי 2021״ | יח"צ משחק קטרגל בין עובדים במסגרת פעילות ״יורואולימפי 2021״, יח"צ

עובדים מעל גיל 40 זכאים לבדיקות סקר פעמיים בשנה כדי לקבל תמונת מצב מדויקת של מצבם הבריאותי, ויועצים קולינריים דואגים לבנות תפריטים בריאים ומאוזנים בקפיטריות השונות. בין היתר, נפרדו בהם לשלום מהקרואסונים ובמקום הוכנסו לתפריט שלל פירות.

הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.

לאתר מובמנט לחצו כאן>>



תגיות