אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרסום ראשון

פתרון לפקק: נמל אשדוד וההסתדרות הסכימו על גיוס 40 עובדים זמניים

דירקטוריון הנמל אישר העסקת העובדים הזמניים למשך כחצי שנה, לטובת פתרון העומס בנמל. במסגרת ההסכם יוכפל התשלום על שעות נוספות לאתתים ולגוררים ל"זמן מוגבל". אגף השכר של משרד האוצר טרם נתן הסכמתו

01.09.2021, 11:29 | יובל שדה

דירקטוריון נמל אשדוד אישר היום (1.9) לגייס 40 עובדים זמניים לתקופה של כחצי שנה לטובת פתרון העומס בנמלים, וזאת לאחר שהנהלת הנמל הגיעה להסכמות עקרוניות במשא ומתן מול ההסתדרות הכללית. 

קראו עוד בכלכליסט:

במסגרת ההסכם הוחלט על מתן תשלום מוגדל על שעות נוספות לאתתים ולגוררים ל"זמן מוגבל", מדובר בהכפלה של השכר שיקבלו העובדים בשעות הללו. 

לאחר אישור הדירקטוריון צריכה ההסתדרות לחתום על ההסכם וזאת מפני שמדובר בשינוי של ההסכם הקיבוצי. 

כמו כן, אגף השכר של משרד האוצר צריך גם הוא לאשר את ההסכם. מחוץ לנמלי ישראל מחכות כ-53 אוניות, מתוכן 19 מחוץ לנמל אשדוד. לפני כחודשיים וחצי חתם הנמל על הסכם מול ההסתדרות של קליטת 50 עובדים זמניים.


נמל אשדוד, צילום: חברת נמלי ישראל נמל אשדוד | צילום: חברת נמלי ישראל נמל אשדוד, צילום: חברת נמלי ישראל

החתימה הסופית על ההסכם צפויה להתבצע בתחילת השבוע הבא, ועל אף שבנמל ובהסתדרות ישנה כוונה שהעובדים ייכנסו לפעילות מלאה כמה שיותר מהר אז קשה להאמין כי אלו יתחילו לעבוד בפועל לפני אמצע ספטמבר.  

עם חתימת ההסכם על קליטת 50 העובדים הזמניים לפני כחודשיים וחצי, נטען כי אלו יעברו הכשרה של שבוע בלבד ויעסקו בתפקידים פשוטים כמו הורדת כלי רכב בנסיעה מאוניות המובילות אותם. בפועל לקח לעובדים כחודש להתחיל בעבודתם, וכעת עם תקופת החגים ניתן להניח כי קצב הקליטה של העובדים הזמניים הנוכחיים לא יהיה גבוה יותר.

במסגרת המשא ומתן ביקשה ההסתדרות לפתוח קורס מנהלי עבודה חדש בנמל ומספר דרישות נוספות, אך דירקטוריון החברה לא נענה לבקשות אלו שהיו גורמות לעלייה נוספת בשכר העובדים.

אישור הדירקטוריון על גיוס העובדים הזמניים הנוספים נעשית בדיוק ביום בו נמל המפרץ בחיפה שמופעל על ידי חברת SIPG הסינית נפתח לפעילות מלאה. בעוד כחודשיים צפוי להצטרף אליו נמל הדרום באשדוד, שיופעל על ידי חברת TIL ההולנדית-שוויצרית.


תגיות