אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוצא מהקופסה: דואר ישראל ימכור אביזרים נלווים לרכב כתבת ראיון דואר ישראל | צילום: טל אזולאי

יוצא מהקופסה: דואר ישראל ימכור אביזרים נלווים לרכב

בדואר ישראל מחפשים מקורות הכנסה נוספים בניסיון לצמצם את ההפסדים. החברה ביקשה וקיבלה את אישור משרד התקשורת למכור אביזרים נלווים לרכב, דוגמת ערכות התנעה

09.09.2021, 08:11 | רועי ברגמן

בניסיון לצמצם את ההפסדים המצטברים, בדואר ישראל מחפשים אחר מקורות הכנסה נוספים שאינם בהכרח נמצאים בליבת העסקים של החברה. 

קראו עוד בכלכליסט:



ל"כלכליסט" נודע כי החברה פנתה למשרד התקשורת ואף קיבלה ממנו אישור למכור בסניפיה אביזרים נלווים לרכב, דוגמת ערכות התנעה (בוסטר). בדואר אף יצאו במכרז לרכישת מערכות למניעת שכחת ילדים לרכב מתוך כוונה להתחיל למכור אותן בסניפים לקראת כניסתה לתוקף במרץ 2022 של החובה להתקין מערכת כזו בכל רכב שמסיע ילד מתחת לגיל 4. 

בדואר נאבקים בשנים האחרונות בשינויים המתחוללים בשוק עם הדעיכה בשירותי הדואר המסורתי, והעלייה בתחום החבילות. לפני כשבוע וחצי דיווחה החברה על הפסד של כ־67 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, למרות עלייה בהכנסות בזכות הצמיחה בהיקף החבילות המגיע לישראל. בדואר הפנו אצבע מאשימה לרגולציה שמחייבת אותה במתן שירות אוניברסלי, שמייצרת לה הפסדים של כ־150 מיליון שקל בשנה, כגורם המרכזי לתוצאות הרעות. 


מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין. הפסד של 67 מיליון שקל ברבעון, צילום: אוראל כהן, עומר מסינגר מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין. הפסד של 67 מיליון שקל ברבעון | צילום: אוראל כהן, עומר מסינגר מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין. הפסד של 67 מיליון שקל ברבעון, צילום: אוראל כהן, עומר מסינגר


החברה עצמה, המנוהלת על ידי דני גולדשטיין, נמצאת בפתחם של שני תהליכים משמעותיים מאוד מבחינתה: הראשון הוא הניסיון של המדינה להתחיל בהליך הפרטה שלה על ידי הכנסת משקיע שירכוש 20% מהמניות. בדואר ישראל מקווים לגייס בדרך זו 200 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל. התהליך השני הוא הרפורמה בשוק הדואר שאותו מקדם משרד התקשורת תחת השר יועז הנדל. במסגרת הרפורמה צפוי שוק הדואר הפנים ארצי להיפתח לתחרות ובמקביל יוסרו חלק מהרגולציות, במיוחד בכל הקשור לפיקוח על המחירים על שירותי הדואר.  

תגיות