אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוקו ביטוח: הקפיצה הדיגיטלית של עולם הביטוח המייסדים: ליאב גפן (מימין) ואוריאל אהרוני(משמאל) | דין אהרוני

שוקו ביטוח: הקפיצה הדיגיטלית של עולם הביטוח

תאגיד הביטוח הדיגיטלי ״שוקו״ נכנס לישראל במטרה להוביל שינוי בביטוח לעצמאיים ובעלי העסקים

12.09.2021, 11:38 | בשיתוף Visionet

"ביטוח דיגיטלי צריך להיות כמו לקנות ב״אמזון״, אומר ליאב גפן, ממייסדי החברה. "הכל צריך להיות שקוף וברור, מה שאתה רואה על המסך - זה מה שאתה מקבל, ומהיום כל אחד יוכל לרכוש, לבטל, לתבוע ולקבל תגמול באופן דיגיטלי מלא, מתי שנח לו", הוא הוסיף.

על מנת ללמוד יותר על תאגיד הביטוח הדיגיטלי שוקו, שעומד להפוך את החיים של כולנו להרבה יותר קלים וברורים, שוחחנו עם המייסדים של שוקו, ליאב גפן, סמנכ״ל ביטוח הראל בעבר, ועם היזם הטכנולוגי אוריאל אהרוני, על כל השירותים ששוקו מציעה ועוד, בראיון הבא.

המייסדים: ליאב גפן (מימין) ואוריאל אהרוני(משמאל), דין אהרוני המייסדים: ליאב גפן (מימין) ואוריאל אהרוני(משמאל) | דין אהרוני המייסדים: ליאב גפן (מימין) ואוריאל אהרוני(משמאל), דין אהרוני

עצמאיים ובעלי העסקים הקטנים שימו לב: משרד האוצר דואג לכם

בימים אלו חברת שוקו ((Choco העולמית קיבלה רישיון של סוכנות ביטוח דיגיטלי בישראל, מהממונה על הביטוח ברשות שוק ההון, ובנוסף לשוקו יש רישיונות ביטוח דיגיטליים בארה״ב ובקרוב במדינות נוספות.

המוצרים של שוקו מיועדים לקהילת בעלי העסקים והעצמאיים, שהביטוח דרוש לעסק שלהם - למשל אחריות מקצועית, צד ג׳, קליניקה וכו׳, בשירות דיגיטלי מהיר ויעיל, במחיר הוגן, ובצורה פשוטה לתפעול, כאשר בהמשך שוקו צפויה להתרחב עם שירותים ומוצרים נוספים.

"המטרה של שוקו היא להחליף את התפעול הישן והיקר של הביטוח", אומר אהרוני ומוסיף, "שזה שילוב של מילוי טפסים, הצעה מהסוכן, נציגי שירות טלפוני הזמינים בשעות מסוימות וכו׳, לביטוח דיגיטלי הזמין 24/7, ומבוסס על בינה מלאכותית שעושה עבורך את כל העבודה.

בשורה התחתונה, הביטוח הדיגיטלי הוא זול ומהיר יותר, כיוון שהבינה המלאכותית מבצעת את כל עבודת הניירת והביטוח עבורך. הבדל נוסף ביעילות שבאה לידי ביטוי בהפקת הפוליסה, הן בתקבול התביעה והן בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים של הלקוח".

מה זה אומר ומה הרווח של העצמאיים ובעלי העסקים 

"החזון שלנו הוא שכל אחד יוכל לעשות שימוש בתאגיד הביטוח הדיגיטלי שוקו לרכישת ביטוח בכל מקום, בכל שפה ומכל מכשיר, כאשר ציבור העצמאיים ובעלי העסקים, הוא המיקוד שלנו.

כיום חברת ביטוח נותנת עדיפות ופוליסות ביטוח טובות יותר לוועדים גדולים שמאגדים בתוכם לצורך הדגמה 10,000 עובדים, אך היא לא מעניקה את אותם התנאים כאשר מדובר ב- 10,000 עצמאיים עם ביטוחים אישיים, ואת העיוות וכשל השוק הזה תאגיד הביטוח הדיגיטלי שוקו משנה מהיסוד.

העצמאים ובעלי העסקים הם ציבור שלא מטופל כראוי. מדובר במיליון וחצי איש, החל ממדריך הכושר, הפיזיותרפיסט, הקוסמטיקאית, הבעלים של בית הקפה השכונתי, היזם הסטארטאפיסט ועוד, ואנו רואים את תפקידנו להיות מגן הביטוח שלהם" סיפרו גפן ואהרוני.

שוקו ביטוח: מעטפת שלמה

שוקו מציעה ביטוח מלא לכל אחת ואחד, וניתן לקבל את הביטוח כמו גם להגיש תביעה, לצפות בפוליסות השונות, ולבצע שינויים בהתאם לצרכים האישיים בכל רגע נתון, כאשר ניתן לעשות זאת מכל מקום, באמצעות הטלפון הסלולרי או המחשב.

מדובר במהפכת שיווק ביטוחים כמוה לא נראתה בישראל ,במקום לבזבז דקות ארוכות בהמתנה לנציג בטלפון, להיות מתוסכל כאשר מעבירים אותך מנציג אחד לשני בלי לקבל מידע ענייני כאן ועכשיו, זו חוויה לא נעימה שרבים מאיתנו חוו אותה. 

בשוקו מנגישים את כל המידע בלחיצת כפתור, פשוט וקל מאוד, בדיוק כפי שאנחנו קונים באמזון. מה שאתה רואה על המסך - זה מה שאתה מקבל. בלי שום התחכמויות, בלי לדבר עם אף אחד ומתי שנח לך. אתה רוצה לראות כמה יעלה לך ביטוח? בבקשה, אף אחד לא יתקשר אליך, ומקסימום תקבל לינק לאימייל שתוכל לחזור להצעה שלך.

בין היתר, מה שעומד מאחורי הכוח הדיגיטלי של שוקו הוא:

  • עלות טרנזקציה שולית, המשפיעה על הוזלת מחירי הביטוח השונים באופן משמעותי.
  • פלטפורמת ענן עם טכנולוגיית בינה מלאכותית וביג דאטה המתקדמת ביותר בתחום.
  • מבנה ארגוני המותאם לממשק הדיגיטלי בלבד, המשפיע גם הוא על הוזלת המחירים לצרכן.
  • מוצרים חדשניים ושיטת חיוב על פי שימוש בפועל.
  • חיוב חודשי (ולא שנתי כפי שיש בכל חברות הביטוח).
  • תשלום תביעה הנמדד בשניות ועוד.

שוקו ביטוח: שאלות ותשובות

כיוון שמדובר בממשק דיגיטלי, עולה השאלה והחשש - ביטוח זה דבר מפחיד, עם אחריות ארוכת טווח, אז איך אני אעשה את זה לבד בדיגיטל? 

״לעשות ביטוח רגיל עם סוכן שמרעיף עליך ניירת, טפסים, חוזים ושיחות מוקלטות, ותחתום כאן ותחתום שם ותצהיר שקראת וכו׳, זו חוויה מתישה ולא נעימה. ביטוח דיגיטלי זה שקוף, קל והרבה יותר פשוט, והכל עם בינה מלאכותית שזוכרת את מה שחשוב לך, מכינה לך הצעה מותאמת אישית, נותנת לך שירות דיגיטלי ועושה עבורך את כל הניירת של הביטוח״, גפן הסביר.

איך רוכשים ביטוח דיגיטלי?

"קודם כל צריך להיכנס לאפליקציה או לאתר של שוקו. לאחר מכן בוחרים את הביטוח הרלוונטי (למשל: רכב), ומזינים את הפרטים הרלוונטיים (למשל: שנת ייצור, דגם וכו׳). הבינה המלאכותית מנתחת את המידע שלך ומציעה לך הצעה מותאמת אישית. 

אתה מרוצה מהמחיר? נפלא, בוא נתקדם, ואם אתה לא מרוצה מהמחיר? תוכל לשנות את הפרמטרים עד לקבלת המחיר המתואם לך. מרוצים? עוברים לתשלום, אז ייפתח לך עמוד תשלום מאובטח להזנת פרטי כרטיס האשראי. 

אם הכל בסדר תקבל פוליסה המופקת בתוך שניות, כאשר כל המידע מוצפן ומאובטח בקוד אישי עבורך. אל דאגה, לא צריך לזכור סיסמה, אלא היא תגיע לטלפון שלך בכל כניסה מחדש", אהרוני חידד את הנקודה.

אם יש טעות בפוליסה, מה עושים?

"טעויות יכולות לקרות, רק שבדיגיטל הן נדירות. הפוליסה הדיגיטלית של שוקו זמינה לשינוי תמיד, בכל רגע נתון, וב- 98% מהמקרים הבינה המלאכותית של שוקו תפתור לך את הבעיה, עוד לפני שביקשת. 

אם כבר יש טעויות, הרי הן קיימות בביטוח של העולם הישן, עם סוכן שמעביר טופס הצעה לפקיד, ששולח במייל לחתם, שמקליד את הנתונים וחוזר חלילה, רק בכיוון הפוך, שם נופלות הרבה יותר טעויות אנוש על בסיס יומי.

ואם בכל זאת יש צורך בעזרה, אתה פשוט נכנס לאפליקציה או לאתר האינטרנט, מזדהה בקוד אישי ותוכל לראות את כל הפוליסות הפעילות שלך, היסטוריה, הצעות מחיר שקיבלת, תשלומים, פרטים אישיים וכו׳.

אם אתה עדין לא מרוצה, ומשהו לא מסתדר לך, תוכל ללחוץ על הכפתור ״עזרה״ - יפתח לך חלון חדש בו תוכל לכתוב את תלונתך, או שתפנה אלינו במייל: hello@chocoinsurance.com

ובמידה וגילינו שבאמת הייתה טעות , הכסף יהיה אצלך תוך שניות", הרגיע גפן.

שוקו ביטוח: כך תגישו תביעה

כמו כל שירות במערכת הדיגיטלית של שוקו, גם בכל הנוגע להגשת תביעה הדבר נעשה בלחיצת כפתור, מהטלפון הנייד או באתר האינטרנט של שוקו 24/7.

במקרה תביעה, חשוב שתעדכנו את שוקו כמה שיותר מהר, דרך כניסה לאפליקציה או לאתר האינטרנט, שם תזדהו בקוד אישי ותוכלו ללחוץ על הגשת תביעה. 

בצ׳אט להגשת תביעה הבינה המלאכותית תשאל אותך מספר שאלות, כגון: מה קרה? מתי קרה? וכו׳, לאחר מכן תוכל לצרף תמונות, וידאו ומסמכים (למשל תמונות של הרכב). תוכל גם לחזור אחורה ולשנות, עד שאתה שלם עם עצמך ומאשר את הגשת התביעה.

חשוב להדגיש, המידע שאתם מוסרים חייב להיות אמיתי ומלא, אחרת זו עבירה על החוק, בדומה לכל פוליסת ביטוח מול כל חברת ביטוח. לאחר אישור הגשת התביעה, המידע מנותח בזמן אמת ואם הכל בסדר הכסף יועבר אליך בתוך שניות. אם חסר לבינה המלאכותית מידע נוסף, או אם אין לך כיסוי, תקבל הודעה מיידית שבה חסר פרטים, אותם אתה נדרש להשלים, ו/או שאין לך את הכיסוי המתאים. ברגע שמילאת את הפרטים החסרים והכל בסדר, הכסף יהיה אצלך תוך שניות.

המתאים. ברגע שמילאת את הפרטים החסרים והכל בסדר, הכסף יהיה אצלך תוך שניות.

איך יודעים שאני לא מרמה, או מי בודק אותי?

"במערכת של שוקו יש למעלה מ- 20 אלגוריתמים שמנטרים אוטומטית את כל המידע, לזיהוי הונאות, ניתוח התנהגות, חריגה וכד'. מטעמי אבטחת מידע אני לא יכול לפרט בדיוק איך זה עובד" מסביר אהרוני, "אבל אציין כי זו נעשית ברמת האבטחה הגבוהה ביותר", הוסיף אהרוני.

אם הפוליסה הופסקה מסיבה לא ברורה או בשגגה?

"אם הפוליסה מופסקת מכל סיבה, מיד מקבלים הודעה על כך בדואר האלקטרוני שלך, כמו גם באזור האישי באפליקציה ובאתר האינטרנט, עם פירוט הסיבות להפסקתה וכל הדרכים לערער על החלטה הזו. כמובן שגם בהקשר הזה ניתן ללחוץ על כפתור עזרה ולקבל הבהרות נוספות", גפן חידד את הנקודה.

שוקו ביטוח: חדשנות וגלובאליות

לפני סיום הריאיון, גפן ואהרוני סיפרו לנו על תפיסת העולם ששוקו מביאה לציבור בישראל: "הערך שהכי חשוב לנו הוא הוגנות ומקצועיות כלפי המבוטחים, וזה אומר להוריד משמעותית את התעריפים והעמלות שלטעמנו גבוהות מדי כיום. 

הביטוח צריך להיות שקוף ונגיש ובלי ניגוד עניינים. לכן העמלה שאנחנו מקבלים היא קבועה לצורך תפעול הממשק הדיגיטלי, כל יתר הכספים מופנים לתשלום של תביעות ולהוזלה של הביטוח.

אנחנו רואים את המבוטח הישראלי כגלובאלי, זאת אומרת שאם יש לי ביטוח בשוקו ישראל ואני טס לחו״ל (למשל לספרד), אז הבינה המלאכותית יכולה לטפל לי בביטוח של השכרת הרכב, הדירה וכל מה שאני צריך, בכל מקום בעולם שבו לשוקו יש רישיון ביטוח דיגיטלי, בשפה שנוחה לי 24/7.

בהמשך הדרך המטרה שלנו היא להגיע גם לביטוח רפואי, ולהשתמש בבינה המלאכותית של שוקו כפלטפורמה לקופת חולים דיגיטלית, עם יכולות בינה מלאכותית לניטור ומניעה של מחלות, ניתוח DNA ועוד, למעשה חלק גדול מהתשתיות האלו נבנה ממש בימים אלו".

שוקו ביטוח: יצירת קשר

לוגו חברת שוקו ביטוח, גרפיקה - עוזי בטיש לוגו חברת שוקו ביטוח | גרפיקה - עוזי בטיש לוגו חברת שוקו ביטוח, גרפיקה - עוזי בטיש

בישראל של שנת 2021 היה זה רק טבעי כי ייכנס שחקן מרכזי אל עולם הביטוחים וינגיש זאת באופן דיגיטלי. בכל זאת, כל משפחה כיום עורכת את הקניות שלה דרך אפליקציה או אתר אינטרנט, החל מקניות של סופרמרקט, אתרים מקוונים נוספים, הזמנה של מונית, חופשה, בית מלון, ענייני הבנקים השונים ואפילו תשלום של מיסים.

בכל הנוגע לביטוח, הדבר היחיד שניתן היה לעשות בדיגיטל - עד להגעה של שוקו, היה לבטח את הרכב ולרכוש ביטוח לחו"ל, כך שמהיום והלאה בזכות שוקו החיים יהיו הרבה יותר קלים ונוחים גם בהקשר של הביטוחים.

לפרטים נוספים, כנסו לאתר

פייסבוק

אינסטגרם

במייל

תגיות