אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניצחון לנהגי אובר באמסטרדם: ייחשבו לעובדים מן המניין אובר | צילום: איי פי

ניצחון לנהגי אובר באמסטרדם: ייחשבו לעובדים מן המניין

ביהמ"ש המחוזי בעיר קבע כי נהגי חברת שיתוף הנסיעות אינם עצמאיים, וכי הם ייקבלו שכר והטבות ככל העובדים מן המניין. כך לפי הודעת ארגון העובדים שלקח חלק בתביעה; אובר תשלם קנס של 50 אלף יורו בגין אי יישום תנאי הסכם העבודה

13.09.2021, 13:33 | חדשות החוץ

בית המשפט המחוזי באמסטרדם קבע היום (ב') כי נהגי חברת שיתוף הנסיעות אובר הינם עובדים קבועים ולא עצמאיים וככאלו חלים עליהם דיני עבודה, כך לפי הודעה של איגוד העובדים שלקח חלק בתביעה. מאוחר יותר הערב יפרסם בית המשפט את החלטתו המלאה.

קראו עוד בכלכליסט:

איגוד ארגוני העובדים ההולנדי טען כי נהגי אובר הם למעשה עובדי חברת מוניות ולא עצמאיים, וכי יש לתת להם את אותו השכר וההטבות המגיעים על פי חוק לכל העובדים האחרים בתעשייה.

מונית מוניות אובר Uber שיתוף, צילום: yahoo מונית מוניות אובר Uber שיתוף | צילום: yahoo מונית מוניות אובר Uber שיתוף, צילום: yahoo

מדובר בניצחון נוסף של איגודים הנאבקים למען זכויות העובדים במשק, לאחר החלטה דומה אשר התקבלה בבריטניה בחודש מרץ. בית המשפט המחוזי באמסטרדם צידד באיגוד ארגוני העובדים ההולנדי ומצא כי על נהגים המסיעים נוסעים באמצעות האפליקציה של החברה חלים כללי הסכם העבודה הקיבוצי של נהגי מוניות. 

קנס בגין אי יישום תנאי העבודה

"הקשר המשפטי בין אובר לנהגים אלה עונה על כל המאפיינים של חוזה עבודה. דבר זה נקבע על ידי שלושה שופטי בית משפט מחוזי בתיק שהגיש איגוד הסחר נגד אובר", נכתב בפסק הדין. בנוסף השופטים הטילו על אובר קנס של 50 אלף יורו (59 אלף דולר) בגין אי יישום תנאי הסכם העבודה עם נהגי מוניות. 

נהגי אובר וליפט מוחים על תנאי העסקתם, צילום: שאטרסטוק נהגי אובר וליפט מוחים על תנאי העסקתם | צילום: שאטרסטוק נהגי אובר וליפט מוחים על תנאי העסקתם, צילום: שאטרסטוק

במרץ הודיעה אובר כי היא תשפר את זכויות העובדים, כולל שכר המינימום, לכל אחד מ-70 אלף הנהגים הבריטים שלה לאחר שהפסידה בתביעה שהוגשה לבית המשפט העליון בפברואר.

חברת אובר מסרה כי תערער על פסק הדין של בית המשפט ההולנדי, וכי היא מתכוונת לטעון כי נהגים אינם עובדים של החברה, אלא למעשה עצמאיים אשר עושים שימוש בפלטפורמה שלה. "אנו מאוכזבים מהחלטה זו מכיוון שאנו יודעים כי הרוב המכריע של הנהגים מעוניינים להישאר עצמאיים", אמר מנהל החברה בצפון אירופה, מאוריץ שונפלד.

תגיות