אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארט-אפ, יזמות עסקית וסחר-חוץ בינלאומי או הקמה ושיווק של עסק חדש יח"צ

סטארט-אפ, יזמות עסקית וסחר-חוץ בינלאומי או הקמה ושיווק של עסק חדש

יש לך רעיון עסקי לפיתוח מוצר והקמת עסק, פיתוח תוכנה-אפליקציה, בניית אב-טיפוס או שירות חדשני? איך מתחילים סטארט-אפ ומפתחים מסחר בינלאומי וסחר חוץ גם בהתחשב באתגרי הפוסט-קורונה?

14.09.2021, 14:02 | בשיתוף Visionet

כל התשובות וליווי מלא תחת "קורת גג אחת" במכון-מתודע, "הבית של היזמים והסטארטאפ". פנינו למנכ"ל ג'ואלי אבניה, מומחה בניהול ואסטרטגיה שנחשב ממובילי תעשיית היזמות ועם ניסיון ביצועי רב במסחר בינלאומי. רצינו להבין לעומק את הנושאים הללו מאחר והיום הרבה מאד אנשים הם יזמים ורגע לפני שהם קופצים למים העמוקים, כדאי לקבל טיפים מאחד המומחים בתחום.

מכון מתודע, הבית של היזמות והסטארט-אפ בישראל, פיתוח וקידום פטנטים ורעיונות, יח"צ מכון מתודע, הבית של היזמות והסטארט-אפ בישראל, פיתוח וקידום פטנטים ורעיונות | יח"צ מכון מתודע, הבית של היזמות והסטארט-אפ בישראל, פיתוח וקידום פטנטים ורעיונות, יח"צ

ב"מתודע", שורה של מנהלים אסטרטגיים ויועצים מומחים-מוסמכים עם ניסיון ביצועי רב-שנים ומגוון, המפתחים פתרונות ומפת-דרכים למגוון תחומים בעסקים וארגונים, סטארט-אפ יזמות סחר-בינלאומי ועוד. בנוסף גם מלמדים, מאמנים ומטמיעים איך לממש את הפוטנציאל העסקי והאישי, ומלווים מנהלים ומקבלי החלטות מה ואיך לעשות כדי למקסם תוצאות להשיג מטרות ולממש את החזון האישי והעסקי.

במכון מסלול מיוחד שמלווה יזמים בפיתוח עסקי במסחר בינלאומי ותפעול לוגיסטיקה ויבוא-יצוא, אחת ממיומנויות הבסיס שלנו עם ניסיון רב שנים בשילוח ולוגיסטיקה בשווקים גלובליים. 

"אנו מסייעים בתקופה זו במיוחד להתגבר על הקשיים שכרוכים ממילא בפעילות בסביבה זרה ואתגרי המגיפה אבל יש דרך להפוך את הלימון ללימונדה. 

עם מודלים חדשניים, מחקרי שוק עדכניים, נוכחות עסקית גלובלית ומעל 25 שנות ניסיון, אני והצוות המקומי והבינלאומי, מהמובילים והאיכותיים בתחום, מכשיר, מלווה ופותח דלתות מעבר לים בפני יזמים, לא רק סטארטאפס, כדי לנצל הזדמנויות ו-״להפוך מיתון לצמיחה ואיזון," אומר מנכ"ל המכון ג'ואלי.

בשיחה שערכנו עם מנכ''ל החברה, רצינו להבין לעומק את נושא פיתוח וקידום סטארט-אפ, יזמות עסקית וסחר חוץ, סודות הניהול והארגון הנכונים ואנו מביאים לכם תמצית של השאלות העיקריות ששאלנו אותו.

מהם שלבי הפיתוח והקידום של רעיון או פטנט והתוצאה שתתקבל?

"רבים פונים אלינו "יש לי רעיון, מוצר חדש, פיתוח רעיון עסקי, המצאה" ובכן, הגעתם לכתובת הנכונה. יש בידנו את היכולת המוכחת לפתח ולקדם רעיונות חדשניים משלב ראשוני של ה-"איך מתחילים סטארטאפ", לשפר אותו במידת הצורך לבנות את ה"אריזה" הנידרשת וגם אב-טיפוס ואח"כ להפוך זאת לעסק ריווחי לרבות גיוס-הון, משקיעים וכד'.

רישום פטנט- במידה ומדובר בפטנט נבצע הליך רישום פטנט וליווי משפטי והכל "תחת קורת גג-אחת", זה מייעל את כלל התהליך מקצר אותו משמעותית וחוסך בהוצאות מיותרות, בזאת אנחנו ניבדלים מרוב הפעילים בתעשייה זו בארץ ובעולם. עמוד היסוד החשוב מכל בתהליך הזה, פרי פיתוח אסטרטגי מקורי, היא הוכחת ההיתכנות המושלמת, ה"אריזה" לרבות ביחס לכל תחום פעילות עסקי ארגוני ותפעולי של הרעיון החדש, שתהיה העוגן בגיוסי-הון, משקיעים שת"פ אסטרטגיים וכד'.

שלבי הפרוייקט, שיכול לארוך חודשים רבים ויותר, יכולים להשתנות בהתאם לרעיון ולתחום בו הוא עתיד לפעול, האם מדובר במוצר/שירות עם רגולציה מיוחדת? אולם, בדרך כלל התהליך כולל מחקרי שוק, מימוש מבחינה טכנית, הוכחת היתכנות תפעולית וייצורית, ייצור אב טיפוס, בניית תכנית עסקית-אסטרטגית, פיננסית, שיווקית, הוא מסע מאתגר של הפיכת הרעיון הגולמי שלך לעסק בינלאומי רווחי''.

מתי עושים גיוס-הון ומשקיעים לסטארטאפ ?

"חיפוש משקיע, גיוס הון או משקיעים לסטארט אפ היא מלאכה חשובה, חשיבותו של כסף בארגונים יזמויות ועסקים ידועה, ואולם ככל שהתהליך נעשה בשלב בשלות מתקדם יותר, וכולל הוכחת היתכנות ו/או רווחים מהיזמות שלך, כך התשואה שלך ועמדת המיקוח גבוהים יותר.

אנחנו במכון מחוברים ליותר ממאה מקורות מימון מקומיים ובינלאומיים.

טעות נפוצה לחשוב שהתשובה ל-"איך מתחילים סטארטאפ" היא בגיוס משקיעים או גיוס הון. 

בשלבים הראשונים תצטרכו לגייס הון ממקורות עצמיים ממשפחה ומחברים. גיוס מוצלח יותר יהיה תלוי תמיד ביכולת שלך לפתח קשרים בינאישיים (דבר שלוקח זמן) ולבטא את השאיפות שלך כסיפור לוגי ומבוסס. השיחה בשלב גיוס המשקיעים תמיד תחזור ליכולות ולחזון הטבועים בך כיזם". 

הרבה יזמים מתלבטים האם להסתפק בשיווק מקומי או לחדור לשווקי מסחר בינלאומיים וסחר חוץ

"אישית וגם במכון, אנו בעלי ניסיון ביצועי רב בפעילות ויזמות עסקית בשווקים בינלאומיים וסחר חוץ סביב הגלובוס עם נוכחות בכל יבשת, אציין גם שאנחנו פרוייקטור מאושר מטעם מכון-היצוא. 

כיזם עליך להתאים את הפרוייקט בהרבה מובנים לשווקים בהם אתה רוצה לפעול, וכדי לנצח במשחק הזה, תידרשו ליתרון תחרותי "שובר שיוויון", כאשר גם בבחירת שווקי היעד יש להשקיע מחקר ותהליך קבלת החלטות קפדני. הפעילות כוללת פיתוח עסקי וחדירה לשווקים, תפעול והרצה של המיזם במדינות היעד, מיתוג עסקי, חיבורים ושת"פ מקומיים-אסטרטגיים, סיוע בהתגברות על חסמי שפה רגולציה תרבות ועוד.

בהרבה מובנים יזמים הם סוכנים של שינוי, במיוחד בתקופה שבה מדינות זקוקות למנועי צמיחה כמו אוויר לנשימה, בניסיון לייצר מקומות עבודה ולעודד את הפעילות הכלכלית. הן מוכנות לתת הצעות נדיבות ליזמים כדי שיפתחו בשטחן עסקים, סניפים ומרכזי פיתוח, אך עדיין, זה לא פשוט, אנחנו מספקים פתרונות וארגז כלים מושלם לתהליך.

לאורך השנים, בתחום היזמות הגלובלית, לימדנו חברות ומנהלים איך לבנות ולשמר יתרון תחרותי, אסטרטגיות של חדירה לשווקים, מיתוג עסקי, ולדוגמא למה לא לקנות אוטומטית חומרי גלם מספקים סמוכים או ממפעלים שבקרבת המטה הביתי.

הגישה הבסיסית שאנחנו מטמיעים ביזמים שלנו היא לא לחשוב 'לוקאלית', על השוק המקומי בלבד, אלא לאמץ חשיבה גלובלית כבר מהרגע הראשון של התכנון, למרות הספקנות והקשיים. אנחנו מלמדים ומלווים את היזמים שלנו לצלוח את המהמורות", אומר ג'ואלי אבניה, מנכ"ל המכון.

מכון מתודע, מומחים בינלאומיים עם ניסיון רב ועשיר בפיתוח עסקי בינלאומי 

מכון מתודע, מומחים בינלאומיים עם ניסיון רב ועשיר בפיתוח עסקי בינלאומי, יח"צ מכון מתודע, מומחים בינלאומיים עם ניסיון רב ועשיר בפיתוח עסקי בינלאומי | יח"צ מכון מתודע, מומחים בינלאומיים עם ניסיון רב ועשיר בפיתוח עסקי בינלאומי, יח"צ

מה היתרונות שאתם מציעים ליזם שמעוניין בפתיחת עסק או להרחיב עסק קיים

"אני מומחה בניהול ופיתוח עסקי ובניית אסטרטגיות מתאימות למיקסום תוצאות והצלחה. במשך השנים לימדתי והנחלתי הרבה מהידע והניסיון ללקוחות ועובדי המכון. לדעתי כל מנהיג עסקי חייב לנהוג אסטרטגית, ולאמץ דרך חשיבה וקבלת החלטות נכונות, שיובילו ליעילות תכליתיות ומקסום תוצאות. זוהי אבן היסוד בניהול של כל חברה, ארגון או הנהלה, בין השאר כדי להתאים את העובדים לאסטרטגיה הכוללת במיוחד לאור העובדה שהסביבה העסקית והרגלי הצריכה משתנים חדשות לבקרים.

בקצרה אומר שהניסיון הרב שלנו עם פרוייקטים שהקמנו והידע המקיף כיצד מצליחות החברות המצליחות בעולם, יסייעו בידי יזמים להצטייד באסטרטגיה עסקית נכונה, במפתחות המתאימים לבניית עסק, להיות חדשניים, להתגבר על תחרות להתייעל ולעשות ״קיצורי-דרך״ לפתח יתרון יחסי בשווקי היעד, לטפח שיתופי פעולה מתאימים, לנהל נכון סיכונים, ולהימנע ולהתגבר על מכשולים ובעיות. לכן רצוי שייפנו אלינו מוקדם ככל האפשר למנוע טעויות, לתכנן ״מפת-דרכים״ נכונה ולקבלת ייעוץ להקמת עסק חדש או הרחבה ושיווק של עסק קיים, גם לעסקים קטנים".

מהן הטעויות השכיחות מה יכול לגרום לכישלון ואיזה "טיפים" אתה יכול לתת לקוראים שלנו ליזם או סטארטאפיסט מתחיל?

"ראשית, אישיות ותכונות אופי או התנהלות לא מתאימה של היזם. ניהול לא נכון של התהליך, לדוגמא השקעה בדברים שלא תורמים ערך למיזם, דילוג על שלבי עבודה חשובים וקריטיים, לא יודעים איך ומה להכין כדי להעביר את הרעיון למימוש מעשי של הפוטנציאל שגלום בו.

יש יזמים שנכנסים ללא ניסיון עסקי מתאים, וללא ליווי וחניכה מגורם מקצועי, וחוסר ידע וניסיון מתאים בהקמת חברה חדשה ובתעשיה לא מוכרת ליזם. 

יש מי שחושבים ש"אין לנו תחרות", התפיסה הנאיבית הזו של מרבית היזמים היא כי תחושתם לגבי הצלחת המיזם מספיקה: "זה רעיון ענק, בטוח שזה יצליח".

זיכרו שרק מעטים מהמיזמים מצליחים (כ-5%-10% בלבד) והסיבות לכישלונות רבות.

מהניסיון שלי כיזם סידרתי, ומהאנשים והיזמים הרבים שפגשתי, אני יכול להגדיר שסטארטאפיסט אופייני יהיה אדם שחושב אחרת מרגיש אחרת ופועל אחרת מאנשים אחרים. יש אפשרויות אחדות להגיע ל-״קו-הגמר״-ההצלחה, מאידך יש לכל מיזם את שבילי הדרך המקורית שלו להצליח, והיזם צריך להקשיב לתחושות הפנימיות שלו ולהתייעץ רק עם אנשי מקצוע מנוסים ולא לתת לאנשים ללא ידע ובסיס מתאימים להפריע לו.

אנחנו מומחים בבניה נכונה של התהליך בעלות נמוכה וקיצורי דרך משמעותיים שאינם פוגעים באיכות הגבוהה של התוצאות. 

הדבר החשוב מכל הוא להתחיל את התהליך ולהיות מחוייב לכל אורכו וכן לקחת סיכונים מחושבים.

וזיכרו ״לחלום זה בחינם״, תידרשו להשקיע מכספכם הפרטי בעיקר בשלבים המוקדמים".

מכון מתודע – יועצים עסקיים-אסטרטגיים בהקמה, שדרוג, ניהול והכוונה לעסקים ארגונים ומנהלים, יח"צ מכון מתודע – יועצים עסקיים-אסטרטגיים בהקמה, שדרוג, ניהול והכוונה לעסקים ארגונים ומנהלים | יח"צ מכון מתודע – יועצים עסקיים-אסטרטגיים בהקמה, שדרוג, ניהול והכוונה לעסקים ארגונים ומנהלים, יח"צ

מכון-מתודע

רחוב וינגייט 2 קרית-אונו  טלפון: 052-7976768

לדף הפייסבוק של מתודע>>


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות