אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוטובוסים בעמק חפר לא יבוטלו: קוויקר יהיה שירות משלים מיניבוס קוויקר של חברת קווים | צילום: קווים

האוטובוסים בעמק חפר לא יבוטלו: קוויקר יהיה שירות משלים

שירות ההסעות לפי דרישה, שהיה אמור להחליף את קווי האוטובוסים הסדירים בעמק חפר, סבל מתקלות רבות בתקופת ההרצה. הפתרון היקר של משרד התחבורה: להמשיך עם האוטובוס הרגילים במקביל לקוויקר

19.09.2021, 08:45 | יובל שדה

לפני כשלושה חודשים הושק שירות חדש של תחבורה ציבורית שיתופית בין יישובי המועצה האזורית עמק חפר וחלק מיישובי צפון לב השרון. השירות, שנקרא "קוויקר" (Quicker), היה אמור להחליף את שירותי התחבורה הציבורית הרגילים בצפון השרון ב־1 בספטמבר. 

ל"כלכליסט" נודע כי בתקופת ההרצה התברר שלא ניתן להסתמך על קוויקר כשירות בלעדי, ובעמק חפר החליטו לההמשיך עם האוטובוסים הרגילים כאשר קוויקר יהיה שירות תוספתי משלים. הקווים שהיו אמורים להתבטל משמשים כ־1,500 נוסעים ביום בממוצע.

קראו עוד בכלכליסט:



קוויקר הוא שיתוף פעולה של משרד התחבורה, Moovit, חברת קווים והמועצות האזוריות עמק חפר ולב השרון.

במהלך תקופת ההרצה תושבים רבים תיארו חוויות מתסכלות מהשירות הכוללות ביטולי נסיעה של הרגע האחרון ושירות שפשוט לא ניתן להסתמך עליו. במקרים רבים מי שמנסה להזמין את השירות מקבל הודעה באפליקציה שלא נמצא רכב עבורו בשעה המבוקשת. עם זאת, כשמתבצעת נסיעה רוב הנוסעים מרוצים מהשירות. הביקורות המעורבות על השירות הובילו לכך שמשרד התחבורה והמועצות האזוריות החליטו להשאיר את קווי האוטובוס הקיימים במקביל לקוויקר שכן השירות החדש אינו מספק תחליף לשירות אוטובוסים "רגיל" בשעה קבועה. להחלטה זו יש גם משמעות כלכלית, מפני שהפעלה של שני השירותים במקביל לאורך זמן רב תעלה עשרות מיליונים נוספים למשרד התחבורה.

מיניבוס של קוויקר. ביטולי נסיעות ברגע האחרון, צילום: קווים מיניבוס של קוויקר. ביטולי נסיעות ברגע האחרון | צילום: קווים מיניבוס של קוויקר. ביטולי נסיעות ברגע האחרון, צילום: קווים



מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר: "ישנן תקלות טכניות שונות, שמקורן בעיקר בחבלי לידה ובחוסרים של שעות הסעה, ואנו פועלים מול משרד התחבורה, קווים ו־Moovit כל העת כדי שיפתרו את הנדרש. כשירות משלים, קוויקר הוא שירות חשוב ואפילו הכרחי במרחב הכפרי, שהתחבורה הציבורית בו דלה".

ממשרד התחבורה נמסר: "הטמעה של שירות המבוסס על חדשנות וטכנולוגיה מצריכה בחינה לאורך זמן, ולכן השירות החדש פועל במקביל לשירות הקווים הסדירים, במטרה לאפשר לנוסעות ולנוסעים תקופת הסתגלות לשירות הגמיש. משרד התחבורה מממן את הפעלת הקווים הסדירים מתוך תקציב תוספות השירות".

תגיות