אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרן נוי רוכשת 40% ממניות נתיב אקספרס ב-253 מיליון שקל  אוטובוס נתיב אקספרס | צילום: ערן גרנות

קרן נוי רוכשת 40% ממניות נתיב אקספרס ב-253 מיליון שקל

קבוצת עפיפי תמשיך להחזיק 60% ממניות נתיב אקספרס, שהיא בעלת זיכיונות להפעלת תחבורה ציבורית באשכולות הגליל ובית שמש, וזכתה במרכז להפעלת הרכבל בחיפה. לקרן נוי אופציה לרכישת 10% נוספים מהמניות בכפוף לתנאים מתלים

29.09.2021, 13:18 | יובל שדה

קרן נוי חתמה על הסכם לרכישת 40% ממניות חברת נתיב אקספרס מקבוצת עפיפי ב-253 מיליון שקל. 

חברת נתיב אקספרס היא בעלת זיכיונות להפעלת תחבורה ציבורית באשכולות הגליל בית שמש, וזכתה במכרז להפעלת הרכבל בחיפה.

קראו עוד בכלכליסט:

במסגרת העסקה קבוצת עפיפי תמשיך להחזיק ב-60% הנותרים. כמו כן לקרן נוי אופציה לרכישת 10% נוספים ממניות נתיב אקספרס בכפוף לתנאים מתלים.


אוטובוס נתיב אקספרס, צילום: ערן גרנות אוטובוס נתיב אקספרס | צילום: ערן גרנות אוטובוס נתיב אקספרס, צילום: ערן גרנות


חברת נתיב אקספרס הוקמה ב-2001 בעקבות פירוק דואופול אגד ודן. החברה מחזיקה יחד עם התאגידים המוחזקים על ידה כיום בצי של כ-800 כלי רכב, ומעסיקה מעל 1,200 עובדים, מתוכם כ-1,000 נהגים. 

מקרן נוי נמסר: "העסקה הושלמה על רקע מדיניות הממשלה, לפיה מרבית קווי השירות בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים יפורסמו להליכים תחרותיים עד 2030. כמו כן תקציב ההשקעה בתחום התחבורה בישראל כיום צומח בעקביות, כאשר חלקו בתקציב של פיתוח כבישים פוחת לטובת צמיחה בתקציב פיתוח תחבורה ציבורית. 

"במסגרת תוכנית החומש של חברת נתיבי ישראל הוקצו כ-3.3 מיליארד שקל לנתיבי התחבורה ציבורית בכבישים בעלי עומסי תנועה גבוהים, אשר יאפשרו קיצור משמעותי של זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית ושירות טוב יותר למשתמשים בה בכבישים עירוניים ובין-עירוניים. כל זאת במטרה להעלאת רמת השימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי".


מנהלי קרן נוי. מימין: רן שלח, גיל-עד בושביץ, פיני כהן, רן יחזקאל מנהלי קרן נוי. מימין: רן שלח, גיל-עד בושביץ, פיני כהן | רן יחזקאל מנהלי קרן נוי. מימין: רן שלח, גיל-עד בושביץ, פיני כהן, רן יחזקאל

קרן נוי, שייסדו פיני כהן, רן שלח וגיל־עד בושביץ, היא קרן תשתיות, המנהלת נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל בארבע קרנות. עד כה השקיעה הקרן בעשרות פרויקטים בארץ ובעולם, לרבות השקעה בכביש 6, עיר הבה"דים, התחנות התרמו-סולאריות באשלים, פרויקט האגירה השאובה בכוכב הירדן, תחנת הכוח בבאר טוביה, מספר רב של פרויקטים פוטו-וולטאיים בישראל וכן בפרויקטים בשלבי פיתוח שונים בספרד ובאיטליה. 

קבוצת עפיפי היא קבוצה עסקית הפועלת מנצרת משנת 1927. הקבוצה כוללת כיום 16 חברות העוסקות בתחומי התחבורה, תיירות, מלונאות, טכנולוגיית מידע, השקעות, נדל"ן וסחר בינלאומי. 

מקבוצת עפיפי נמסר: "אנו שמחים על השלמת העסקה עם קרן נוי, ומייחסים חשיבות רבה לשותפות עם הקרן. אנו מאמינים כי יחד נוכל לשפר ולקדם את תחום התחבורה בארץ בשנים הבאות. ההחלטה להתקדם בעסקה עם קרן נוי באה לאחר זיהוי הפוטנציאל בשותפות זו לטווח רחוק ועל בסיס האמון ההדדי שנוצר עם הקרן. תהליך הכנסת שותף לנתיב אקספרס החל בשנת 2019, בליווי משרד EY, ניסן דר ומשרד יעקב סלמון ליפשיץ, והתמקד במציאת שותף שיביא לסינרגיה עסקית ושותפות שתהיה מבוססת על אמון וחזון משותף". 

מקרן נוי נמסר: "הקרן סימנה את תחום התחבורה הציבורית כאסטרטגי עבורה ואנו שמחים על כניסתנו לתחום, בשותפות קבוצת עפיפי המובילה. העסקה נחתמה לאחר מו"מ אינטנסיבי, אשר במהלכו הובעה הערכה מקצועית רבה ונרכש אמון הדדי רב בין הקבוצות, אשר ילווה אותנו בהמשך דרכנו המשותפת. אנו משוכנעים כי איכות הקבוצה, הדרג הניהולי והניסיון הרב שלה בתחום, יחד עם היכולות של הקרן, יאפשרו לנתיב אקספרס לצמוח ולהתפתח משמעותית במסגרת המכרזים העתידיים".


תגיות