אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אקמאי על רכישת גארדיקור: "בסוף כולם יאמצו את הפתרון שלנו" מנכ"ל אקמאי טום לייטון | צילום: בלומברג

בלעדי

מנכ"ל אקמאי על רכישת גארדיקור: "בסוף כולם יאמצו את הפתרון שלנו"

טום לייטון שמנהל את ענקית הטכנולוגיה ששווה 17 מיליארד דולר ומעסיקה יותר מ-8,000 עובדים מספר מה מצא בחברת הסייבר הישראלית

03.10.2021, 08:17 | הגר רבט


״הסתכלנו על כל החברות בתחום, אבל העדפנו את גארדיקור בהפרש ענק״, כך מסכם טום לייטון, מנכ״ל אקמאי (Akamai), את התהליך שנמשך חודשים רבים והוביל את החברה האמריקאית לשלם 600 מיליון דולר במזומן עבור חברת הסייבר התל אביבית.


קראו עוד בכלכליסט:


אקמאי היא ספקית גלובלית של שירותי רשת, אבטחה וענן שעובדת בעיקר עם חברות מדיה גדולות. בשנים האחרונות מוצרי אבטחה הולכים ותופסים נתח גדול יותר מהפעילות שלה. ״אבטחה מהווה כמעט 40% מההכנסות וגדלה ב־25% בשנה, אז בקרוב זה יהפוך לרוב ההכנסות שלנו ואנחנו משקיעים המון בתחום״, אומר לייטון בראיון בלעדי ל"כלכליסט". "בהקשר הזה המיזוג עם גארדיקור, שהמוצר שלה מונע מהתוכנה להתפשט בתוך הארגון, משלים את היכולות שלנו. זה שילוב שיסייע לנו לעצור תוכנות כופר והוא משהו שיכול לעשות שינוי אמיתי".

למה העדפתם אותם?

״יש להם את המוצר הכי טוב וצוות מעולה, התאמה תרבותית טובה איתנו והיכולות שלהם סינרגטיות לשלנו".

התאמה תרבותית זה מונח שאוהבים להשתמש בו בהקשר של מיזוגים ורכישות, למה אתה מתכוון כשאתה מדבר על זה?

״זה שער שצריך לעבור דרכו כדי שהרכישה תהיה מוצלחת. כמובן שהטכנולוגיה צריכה להתאים, אבל תרבות חשובה, ובתרבות הכוונה למה שהחברה מאמינה בו וכיצד היא פועלת.  רכישות זה משהו שמספיק קשה להוציא לפועל גם ככה, רובן לא מצליחות ולהתאמה תרבותית יש חשיבות בקביעת סיכויי ההצלחה״.

"כמובן שהטכנולוגיה צריכה להתאים, אבל תרבות חשובה. רכישות זה משהו שקשה להוציא לפועל, רובן לא מצליחות ולהתאמה תרבותית יש חשיבות בסיכויי ההצלחה"

ואיך מגיעים להחלטה כזו בזום?

״הקורונה לא עוזרת. במקרה הזה הצלחנו להיפגש לא מעט פעמים, אבל רוב הפגישות אכן היו בזום. זה היה על פני תקופה של כמה חודשים והיו הרבה מאוד פגישות בין הצוותים".


מנכ"ל אקמאי טום לייטון. "יש לגארדיקור את המוצר הכי טוב וצוות מעולה", צילום: בלומברג מנכ"ל אקמאי טום לייטון. "יש לגארדיקור את המוצר הכי טוב וצוות מעולה" | צילום: בלומברג מנכ"ל אקמאי טום לייטון. "יש לגארדיקור את המוצר הכי טוב וצוות מעולה", צילום: בלומברג


גארדיקור מעסיקה 350 עובדים, במרכזי פיתוח, מכירות ותמיכת לקוחות בישראל ובעולם. כחלק מהעסקה יקבלו עובדי גארדיקור חבילת שימור נדיבה במניות שבחברה מסרבים לפרט מה היקפה. החברה הוקמה ב־2013 על ידי פבל גורביץ (מנכ"ל), אריאל צייטלין (סמנכ"ל טכנולוגיה), ודרור סלעי (VP APAC) וגייסה מאז 110 מיליון דולר. היא פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות גדולות ליצור סגמנטציה בשרתי החברה וכך למנוע בעיות אבטחה, זליגת מידע ואפילו זיהוי תקיפות.אקמאי מצדה מציעה פתרונות להגנה על אתרים ורשתות, וגם מוצרי אבטחה פנים ארגוניים.

״בצד הפנים ארגוני יש לנו שירותים שמונעים מרוגלה לעבור ממכשיר של עובד לתוך הארגון. אנחנו מוסיפים דרגות הרשאה נוספות בתוך הארגון או מגינים על עובדים בזמן שהם גולשים ברשת כדי למנוע מהם לייבא נוזקות״, מפרט לייטון. ״מרבית תשתיות ה־DNS (קיצור של Domain Name System) היום מטופלות על ידינו, לכן אנחנו נמצאים בעמדה שבה יש לנו את הידע על מה שמתרחש ברשת ובכל יום יש מיליוני דומיינים חדשים שנוספים, רובם למטרות זדוניות. בנוסף, עשרות מיליוני אנשים בבית משתמשים בשירותים שלנו תחת הספק המקומי שלהם״.

הטכנולוגיה של גארדיקור תוטמע במוצר שלכם או שהחברה תמשיך לפעול כמותג עצמאי?

״שתיהן, אני חושב. נעבוד על איך ממתגים את זה ומוכרים את זה, אבל נמשיך למכור את המוצר בעצמו כי יש להם התחלה טובה מאוד בשוק. עם הזמן נארוז את זה ביחד לחבילות משולבות עם יותר יכולות".

יש לכם עוד פעילות בישראל, אתם הולכים למזג ביניהן?

״בהתחלה נישאר במשרדים נפרדים. יש לנו קצת יותר מ־200 עובדים בישראל, כש־90% מהם בפיתוח וכולם כמעט מפוקסים על אבטחה. בעתיד הרחוק אני לא יודע מה יקרה, אבל כבר היום יש סינרגיה מצוינת בין מה שאנחנו עושים לבין מה שגארדיקור עושה״.

אתם מבצעים עוד רכישות בתחום האבטחה. האם זו האסטרטגיה שלכם לחיזוק תחום באבטחה - רכישות?

״זה גם התפתחות אורגנית וגם באמצעות רכישות. אפשר לומר שזה בערך חצי חצי. אנחנו מפתחים הרבה בעצמנו וכשאנחנו רואים הזדמנויות יוצאות דופן אנחנו מבצעים רכישות״.

אנחנו עדים למאמצים גדלים מצד חברות לשיפור האבטחה, אבל במקביל ראינו לא מעט סיפורי פריצות גדולים, איך אתה מסביר את זה?

״לחברות גדולות יש הרבה תהליכים ועובדים ורשתות ענק פנימיות והמשמעות של זה היא שיש להן הרבה מאוד דברים לאבטח, וכל מה שהפורצים צריכים זה למצוא פרצה אחת. היום יותר מדי קל להיכנס. המשמעות היא שמה שצריך לעשות זה לעצור את הנוזקה אחרי שהיא מצאה את דרכה לארגון כי הנזק האמיתי מגיעה מההתפשטות שלה. כאן מגיע הפתרון של גרארדיקור. אלה הימים הראשונים ולמרבית הארגונים אין הגנה בתחום הזה ואת מתחילה לראות את הרגולציה משתנה ולבסוף נראה את כולם מאמצים את הפתרון של מיקרו־סגמנטציה שגארדיקור מציעה״.

תגיות