אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רובוטיקה ואוטומציה גם בישראל יח"צ

רובוטיקה ואוטומציה גם בישראל

אי שילוב רובוטים בתעשייה הישראלית יכול להביא לשבר עמוק ביכולת התעשייה להתמודד עם תחרות בשווקים הגלובליים, התייעלות והוזלת עלויות. אם כך, מדוע בישראל יש 49 רובוטים לכל 10 אלף עובדים בלבד? יואב רזניק מנכ"ל ובעלים oyn-robotics, מסביר

04.10.2021, 11:19 | בשיתוף Visionet


"ענף הרובוטיקה יכול לתת מענה לתעשייה בישראל על כל גווניה, ולהחליף את העובדים של המאה הקודמת ל 'יובוטים' (=כינוי לרובוט שמתוכנת על ידי). לראיה, הפרויקט 'בעיר דוד' שם בעזרת שני רובוטים תעשייתיים הקמתי מופע של 48 דקות שלמות, בהן הרובוטים הופכים לשחקנים בשם 'בועז' 'ויכין'. 'השחקנים- בנאים' ממחיזים ובונים את ירושלים מהתקופה היבוסית ועד בית שני בדגם מיני גדול במיוחד 7X4 מטר בערך" מספר רזניק על אחד מתוך מגוון הפרויקטים אותם מובילה החברה. 

Oyn-robotics - מקדמים את ענף הרובוטיקה בישראל, יח"צ Oyn-robotics - מקדמים את ענף הרובוטיקה בישראל | יח"צ Oyn-robotics - מקדמים את ענף הרובוטיקה בישראל, יח"צ

"גם כשמדובר בשדרוג פעולת ההון האנושי", מסביר יואב רזניק מומחה לרובוטיקה ואוטומציה תעשייתית, מנכ"ל ובעלים של חברת oyn-robotics, נשוי ואב ל- 4 מקיבוץ תובל, בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתעשייה, אשר חבר לאיציק שפיר מנכ"ל ובעלים של י.ע שוהם , ושותף  בOYN, כדי להצעיד קדימה את ענף הרובוטיקה שכרגע לטענתו, טעון שיפור, הקורלציה של התחום היא תעשיית הרכב.

עוד ניתן ללמוד על ההתפלגות בלינק הבא מתוך IFR:

https://ifr.org/free-downloads/

"בישראל תעשיית הרכבים היא המוטיב המרכזי. בנוסף, קיים ואקום מצטבר ברמה האקדמית וצריכת ידע, דבר שמקשה על הפעילות שלנו בארץ", מתייחס רזניק למצב בישראל. "בארצות העולם שתעשיית הרכב מלווה כבר למעלה מ-50 שנה על ידי אינטגרציה של קווים אוטומטים ורובוטי, נוצר צורך באקדמיה למקצועות ייעודיים הנקרא גם 'מהנדס אפליקציות רובוטיות'. באקדמיה בישראל מצרפים את הרובוטיקה לעולם הנדסת המכונות ולא כדיסציפלינה נפרדת, היות והיא מורכבת. לדאבוני הידע שנצבר בלימודי הנדסת המכונות בתחום הרובוטיקה מבוסס רובוט לגו או דמו שהוא ממש כאילו, והמרצים לרוב לא מכירים או יודעים דבר בעולם זה.

בפועל, בישראל קצב האימוץ של רובוטיקה הינו 49 רובוטים לכל 10,000 עובדים. רק כדי לסבר את האוזן, לפני 20 שנה קוריאה הדרומית וישראל היו באותה רמה. כיום כפי שניתן לראות קוריאה מובילה את קצב האימוץ".

ההיסטוריה של הרובוטיקה

הרובוט התעשייתי הינו כלי מדהים שהומצא אי שם בשנת 1970 ועד 1976-8 על ידי 3 חברות מובילות ביפן, ומאידך, שתי חברות: האחת בניחוח גרמני באוורי AUGSBURG, והסקנדינבית שוודית. קשה לדעת מי היה הראשון. לפי פרסומים זרים מדובר ב-NACHI FUJIKUSHI ,TOYAMA יפן שבשנת 1968 הציגו את הרובוט התעשייתי הראשון. 

עפ"י נתוני IFR, בעולם 2.7 מיליון רובוטים תעשייתיים, מתוכם, כ - 70% בונים את המכוניות. זהו סקטור בו ישנם במהלך 50 שנה כ- 20 יצרנים מובילים, עם עשרות שעות עבודה, ודרישות מחמירות האופייניות לעולם הרכב. ואכן, הרובוטיקה התעשייתית מבוססת על אמינות הנדרשת מעולם הרכב, מהירות, יעילות תפוקה, דיוק וחזרתיות. 

בשנת 2015 חברה סקנדינבית נוספת הביאה לעולם את הרובוט השיתופי המכונה "קובוט", שמטרתו הייתה להיפתר מאמצעי הבטיחות הנדרשים בתא הרובוט התעשייתי, טרם "המהפכה הסנסורית", של ימינו. כתוצאה מכך ה-DATA SPECS  של אותו "קובוט" אחרים לגמרי במובני האמינות, המהירות שעל פי תקן הינה 1200 מ"משניה PTP (point to point), מקסימום לפי תקן, בעוד רובוט תעשייתי בממוצע 4000 מ"מ ויש כאלו יפנים שגם מגיעים ל 5000 מ"מ שניה.

"לדעתי ה'קובוט' הוא שלאגר, במיוחד כשיש קרוב ל- 280 יצרנים עד כה ורובם מהמזרח. יחד עם זאת, מתסכל לראות 5000-7000 דולר ל'קובוט' הסיני, זרוקים בכל מפעל או מבצעים תהליכים בצורה לא יעילה או מדויקת" מודה רזניק ומוסיף: "גם אני מדי פעם משתמש ב'קובוט' ואפילו עבור תאים שאני מפתח לאלביט או רפא"ל. לעומת זאת, אני בודק היטב את צורכי הלקוח בלי קשר לשום יצרן או תקציב , ומסתכל תמיד על התאים הרובוטים שאני מפתח כעל ילדים עליהם אני אחראי, ש'יתנהגו' כמצופה מהם כשאני 'שוטף' להם בראש את המשימות והתהליכים".

חברת oyn-robotics and automation 

החברה היא דוגמה לארגון ישראלי מתקדם וחדשני, שרואה צעד אחד קדימה בתחום האוטומציה והרובוטיקה. מנהלי ומייסדי החברה וצוות המהנדסים שמובילים אותה, הם בעלי ניסיון של יותר מ- 30 שנה בתעשיות הביטחונית והרפואית. ובכלל בפיתוח מערכות ותאים רובוטים פורצי דרך וייחודיים, בזכות החזון, הניסיון הרב והמקצועית הבלתי מתפשרת, הם יוצרים מכונות ותאים רובוטים תקדימיים ויוצאי דופן, כולל תכנון, תכנות, פיתוח וניהול פרויקטים מובילים. כל פרויקט מתכונן ומבוצע בהזמנה אישית, על פי אפיון הלקוח ובמסגרת תקציב המוגדרת מראש.

HYUNDAI COBOT YL012 REDOT DESIGN AWORDED BEST OF THE BEST COBOT 2019

Oyn-robotics - פיתוח רובוטים ואוטומציה, יח"צ Oyn-robotics - פיתוח רובוטים ואוטומציה | יח"צ Oyn-robotics - פיתוח רובוטים ואוטומציה, יח"צ

IFR - International federation of robotics 

"ארגון ה'מספרים' והדו"חות הסטטיסטים העולמי מפרסם תחזית קצב אימוץ הרובוטיקה והאוטומציה בתעשיות בעולם. הנתונים העדכניים הם משנת 2019, וכמו שניתן לראות בתחתית נמצאת פינלנד וסלובניה עם סדר גודל של 150 רובוט לכל 10,000 עובדים, היחס המקובל בעולם הרובוטיקה התעשייתית , המתרגם את קצב האימוץ העולמי.  לדאבוני אין לנו מקום בטבלאות הללו למרות היותנו מעצמת חדשנות עולמית או התיימרות ואחיזת עיניים, לשיפוטכם", מצהיר רזניק.BUBLE NATION 

Oyn-robotics - גרף המשקף חדשנות עולמית, יח"צ Oyn-robotics - גרף המשקף חדשנות עולמית | יח"צ Oyn-robotics - גרף המשקף חדשנות עולמית, יח"צ

oyn-robotics and automation - פתרונות ייחודיים המבוססים על טכנולוגיה חדישה

OYN-ROBOTICS ו- Y.A. SHOHAM, הן שתי חברות שהתחברו, על מנת לתת מענה כולל החל משלב התכנון התאורטי, תכנון ביצוע וליווי מודרך של קבלת מערכות עתירות ידע וטכנולוגיה דוגמת עולם הרובוטים - שילוב מנצח עבור ארגונים וחברות שמשכילים להשתמש באוטומציה ולהתקדם במהרה במהפכה התעשייתית 4.0, כדי להתייעל, לעבוד טוב יותר ועם יכולת תחרות בשוק הגלובלי. 

"שנינו באים עם ידע של 30 שנה ותכנון והובלה של עשרות פרויקטים בשנה. ראינו הכל בכל תעשייה אפשרית בארץ ובעולם, בנינו פרויקטים עבור התעשיות הביטחוניות וחברות ההי טק, והצענו פתרונות אוטומטים ייחודיים שאין לאף סיסטם אינטגראטור בעולם. אנחנו 'צמאים' לקבל בקשות גם מתעשיית המזון, האריזה, הפלסטיק והאחרים. יש לנו יכולת כמעט אין סופית למכן ולהסב תהליכי ייצור לתהליכים יעילים אוטונומיים ורובוטיים, שכמעט אין לאף סיסטם אינטגרטור בעולם. 

זאת ועוד, אנחנו לא מצליחים להבין את ה'תרדמת' שתביך תעשיינים רבים בארץ בעוד מספר שנים, בהסתמך על הנתונים של IFR" הוא אומר נחרצות ומסביר את דרכה של החברה: "החלטנו שנכון להתמקד בדברים המיוחדים תוך חיבור לתעשיות הביטחוניות, בהן קיימות דרישות קפדניות ומקצועיות בלתי מתפשרת. עם למעלה מ-100 התקנות ב-10 שנים האחרונות, וניהול פרויקטים המבוססים על הניסיון ומקצועיות ושימוש ביצרנים המובילים בעולם שאנו מייצגים, כגון יונדאי רובוטיקס שרכשה לאחרונה את 'בוסטון דיינמיקס', ונחשבת למחוללת המהפכה הגדולה ביותר בתחום הרובוטיקה התעשייתית ובכלל. טכנולוגיית יונדאי רובוטיקס ישראל, המשווקת על ידינו באופן בלעדי, מסמלת ללא ספק מותג שהישראלים אוהבים. דוגמה לכך היא רכבי יונדאי המובילים את המכירות כבר מספר שנים. ככלל, אנחנו אוהבים MADE IN KOREA כי זה כמו הגרמני במחיר הגיוני".

בנק של ספקים

רזניק מתייחס לעובדה שהחברה פועלת במקביל מול כמה ספקים, במטרה להעניק ללקוח את הפתרון הטוב ביותר עבורו ובהתאמה אישית: "מלבד העובדה שהחברה OYN-ROBOTICS נאמנה לדרישות הלקוח, בשנת 2019 נסענו אני ואיציק לאירופה טרם הקורונה, על מנת להבהיר ל-12 ספקי הרובוטיקה שלנו, כי מהיום והלאה אנו לא מחויבים לאף חברה וכי הלקוח או תקציב הלקוח ודרישותיו הם בראש מעיינינו. אין לנו עניין במכירות של ציוד. התקופה הזו עברה מהעולם ברגע שזה נפתח לכולם. היום מקצועיות, ידע וניסיון, הם הכלים העיקרים והבסיס לכל הקמת פרויקט אצלנו ב- OYN-SHOHAM .

"היכולת שלנו לעבוד על כל הרובוטים עם כל סוגי הטכנולוגיות, הינו הערך המוסף העיקרי בנושא ודוגמה לכך היא העובדה שאני יכול לתת פתרון ל'רפא"ל' ובאותה נשימה גם ליצרן גלידה קטן על פי דרישותיו המיוחדות הכוללות את עניין התקציב. זאת בזכות 'בנק' של ספקים וקשרים בינלאומיים, המבטיחים 99% פתרון לכל לקוח עשיר או עני .

הראשונים בטכנולוגיה

רזניק מסביר מדוע החברה ידועה כמובילה בתחומה מבחינת מקצועיות, טכנולוגיה ומתן הפתרונות הטובים ביותר ללקוח: "אנו עושים את מירב המאמצים לשלב טכנולוגיות חדישות ולהיות המובילים בתחום. דוגמה לכך, היא שיתוף הפעולה עם FLEXFACTORY - חברה שוויצרית פורצת דרך בתחום 'המזינים החכמים'. היינו גם הראשונים לפתח את NOGA שלנו, הרובוט הגנרי שיודע לבצע מגוון אפליקציות, בלתי תלויות כשם שיש במזין המסורתי המזין הויברציוניbowel feeder . השילוב של מערכת VISION שמעבירה מיקום האובייקט באופן מדויק לרובוט ומכאן, ברגע שהאובייקט 'רתום' לרובוט, אפשר כבר לעשות הכל , להרכיב לסדר למיין לצבוע לרתך וכיו"ב.

אנו עובדים ישירות עם היצרנים בעולם כסיסטם אינטגרטור מוביל ומוערך. אנו זכאים למחירים טובים שמועברים באופן ישיר ללקוח שלנו, הודות  למערכת יחסים של שנים. ל- OYN יש עשרות רבות של ספקים ברחבי העולם על מנת לתת מענה מדויק בקצה הטכנולוגיה הקיימת, היכולת שלנו ללקוח, בנוסף אנו שואפים לשיתופי פעולה מקצועיים עם גורמים בארץ על כדי את המענה הכי טוב, וכפועל יוצא גם עבורנו".

Oyn-robotics - בית פתוח של ידע, יח"צ Oyn-robotics - בית פתוח של ידע | יח"צ Oyn-robotics - בית פתוח של ידע, יח"צ

רובוטיקה - התייעלות והוזלת עלויות

OYN-ROBOTICS היא למעשה בית פתוח של ידע, לכל מי שרוצה לשלב רובוטיקה וטכנולוגיות מתקדמת בארגון או בחברה. רזניק מסביר: "כל תעשייה או בעל חברה שמאמצים רובוטים, מאפשרים התייעלות, הוזלת עלויות ויצירת מסוגלות להתחרות בשווקים הגלובליים. למרות החששת כי מיליוני משרות צפויות להימחק כתוצאה משימוש ברובוטים ואוטומציה יש הטוענים כי ניתן למזער את ההשפעה של רובוטיקה על מקומות עבודה, על ידי עידוד הכשרה מתמשכת של העובדים לפיתוח כישורים דיגיטליים המבוקשים. 

"הרובוטים לא מבטלים את ההון האנושי, אלא מייעלים את העבודה ומאפשרים שדרוג לדיוק מרבי ומקצועיות בלתי מתפשרת. יש לנו מכונות שעובדו מעל 6-7 שנים ומבצעות תהליכים מורכבים בצורה מדויקת, יעילה, נכונה וגם בטוחה יותר לעובדים ולסביבה. העיסוק בחומר נפץ הוא דוגמה מצוינת לכך. היכולת לחקור ולבדוק חומרים מסוימים על ידי רובוט ייעודי, מאפשרת עבודה טובה ומקצועית ללא סיכון העובד".  

התאמת הרובוט ללקוח

לדבריו, בניית התא הרובוטי נעשית לפי דרישה, בהתאם קוד שנכתב במיוחד ללקוח ועל פי מסגרת תקציב שנקבעת מראש. בניית התקציב הנכון שמתאים לסטטוס האמיתי של הלקוח, הופכת את התוצר לישים ומעשי: "האג'נדה של החברה והקו המנחה שלנו הם מציאת פתרון בתקציב הכי נמוך שאפשר. חלק מתהליך אימות הרובוט ובחירת הפלטפורמה המתאימה הוא שילוב הלקוח בפרויקט גם ברמה התקציבית. אם זה לא מתאפשר, אנחנו מציגים את האתגר מראש. כיבואנים ומשווקים אנחנו יודעים לקבל מחירים טובים מהיצרנים והספקים איתם אנו עובדים. יחד עם זאת, אנחנו לא מבטיחים מה שלא ניתן, ויודעים להבטיח מה שאפשר".

NOGA 2.5 AND NOGA 1 AT WORK 24/7 SINCE 2017-2018

Oyn-robotics - הרובוטים בפעולה, יח"צ Oyn-robotics - הרובוטים בפעולה | יח"צ Oyn-robotics - הרובוטים בפעולה, יח"צ

"בישראל יש מטריצה אבל אין עובדים לעבודת כפיים עליה קמה המדינה, דבר שבא לידי ביטוי במיוחד בתחום החקלאות. אם נדע לעשות את זה נכון, נוכל להיות חלוצים בעולם במציאת רובוטים לענף כל כך חשוב ומשמעותי. ישנן ממשלות שמסבסדות את הרובוטיקה כדי להכניס אוטומציה. כך ניתן אפילו לייצר כיסא אחד הרבה יותר חזק ובמחיר הרבה יותר נמוך" מסכם רזניק ומוסיף: "עבדים היינו ולא עוד, אמץ "יובוט"" הוא מסכם. 

Oyn-robotics - אוטומציה לרכב, יח"צ Oyn-robotics - אוטומציה לרכב | יח"צ Oyn-robotics - אוטומציה לרכב, יח"צ

בקרו אותנו בסדנא ובמרכז הכוח הרובוטי בישראלי , צבי הרמן 15 חיפה.

לתאם מראש 

מחכים לכם

איציק שפיר ויואב רזניק

Oyn-robotics and automation ltd.

y.a shoham ltd.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות