אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלינגר האמריקאית רוכשת את פלייסייט הישראלית ב-82 מיליון דולר במניות חן שחר, מנכ"ל פלייסייט PlaySight | צילום: אוראל כהן

כלכליסט טק

סלינגר האמריקאית רוכשת את פלייסייט הישראלית ב-82 מיליון דולר במניות

חברת ציוד הספורט האמריקאית תעביר לבעלי המניות של פלייסייט 22 מיליון מניות; פלייסייט פיתחה טכנולוגיה למגרשי ספורט חכמים, ויש לה לקוחות גדולים, בהם קבוצות NBA ואיגודי טניס ברחבי העולם. החברה שהוקמה ב-2010 גייסה עד כה 36 מיליון דולר. בין המשקיעים: נובאק ג'וקוביץ', סופטבנק וביל אקמן

12.10.2021, 15:00 | מאיר אורבך

חברת ציוד הספורט האמריקאית סלינגר (Slinger) רוכשת את חברת פלייסייט הישראלית (PlaySight) בעסקת מניות. בתמורה למלוא הבעלות על החברה הישראלית, תעביר סלינגר לבעלי המניות של פלייסייט כ-22 מיליון מניות בשווי מוערך של כ-82 מיליון דולר. 

עד היום גייסה החברה הישראלית כ-36 מיליון דולר, כאשר עם משקיעיה נמנים סופטבנק קוריאה; התאגיד הקוריאני Naver; קרן  OurCrowd הישראלית; המשקיע והיזם הסדרתי מארק איין; ביל אקמן, מייסד פרשינג קפיטל, אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם; גורדון יולינג, שחקן טניס לשעבר, ומספר ספורטאים ידועי שם בהווה ובעבר, ובהם נובאק ג'וקוביץ הסרבי וטניסאי העבר האמריקאים פיט סאמפרס ובילי ג'ין קינג.


קראו עוד בכלכליסט:


"זהו יום היסטורי  עבור סלינגר, המסכם מספר רכישות שעשינו לאחרונה כחלק מהדרך שלנו לחברת ספורט  מובילה", אמר מייק באלארדי, מנכ"ל סלינגר. "פלייסייט היתה חלוץ בפריסת טכנולוגיית הווידאו והניתוח של AI בטניס ובענפי ספורט גדולים אחרים, וכיום היא בין ספקי הטכנולוגיה הגדולים בשוק"

פלייסייט פיתחה טכנולוגיה למגרשי ספורט חכמים, שמסוגלת לתעד ולנתח את הנעשה על המגרש. הטכנולוגיה מיועדת בעיקר עבור שחקנים ומאמנים. המגרש החכם של פלייסייט מכיל מצלמות המותקנות מסביב למגרש. אלו מקליטות, מנתחות ומשדרות את פעילות השחקנים. בנוסף, המערכת של החברה מתממשקת לחיישנים שאותם עונדים השחקנים, ללוח התוצאות ולכל מערכת נוספת המותקנת במגרש. המערכת יודעת לייצר שידורים חוזרים באופן אוטומטי ללא התערבות אדם, כלי אימון מתקדמים מבוססי מידע ופלטפורמת ענן המאפשרת לצפות, לערוך ולשתף את הווידאו והנתונים.


חן שחר, מנכ"ל פלייסייט PlaySight, צילום: אוראל כהן חן שחר, מנכ"ל פלייסייט PlaySight | צילום: אוראל כהן חן שחר, מנכ"ל פלייסייט PlaySight, צילום: אוראל כהן


"כשהקמנו את PlaySight היו לנו תוכניות גדולות להביא את טכנולוגיית הווידאו AI לכל הרמות של משחקי הכדור. זה היה מסע מדהים עם צוות נהדר, ואני מאמין שסלינגר היא החברה הנכונה לקחת את הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו לשיאים חדשים בטניס ובספורט בכלל", אמר מייסד ומנכ"ל חברת PlaySight, חן שחר. "אנו חולקים נקודות משותפות רבות בעולם הספורט. למייק ולצוותו יש שאיפות נועזות מאוד לבנות מותג עולמי מוביל המופעל על ידי טכנולוגיית AI, ואנחנו שמחים להצטרף לצוות שלהם ולהוסיף את היכולות והניסיון שלנו. אני מאמין שסלינגר נמצא במיקום טוב מאוד למסחור נוסף של הטכנולוגיה של PlaySight, ולהניב ערך משמעותי עוד יותר לספורטאים, מאמנים, קבוצות, אוהדים ושוק הספורט כולו".

ענפי הספורט העיקריים שבהם פעילה פלייסייט הם טניס, כדורסל וכדורגל. בין הלקוחות הבולטים של החברה: קבוצות ה־NBA גולדן סטייט ווריירס, פיניקס סאנס, אטלנטה הוקס, טורונטו ראפטורס ודאלאס מאווריקס; קבוצת הכדורגל הגרמנית הופנהיים; כל איגודי הטניס המובילים בעולם, ובהם האמריקאי, האנגלי, הצרפתי, האוסטרלי והגרמני. לחברה יש כיום מאות אלפי ספורטאים שמשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-20 מדינות בכ-25 ענפי ספורט שונים. 

פלייסייט הוקמה בשנת 2010 על ידי חן שחר שמשמש כמנכ"ל, יבגני חזנוב, יורם בנצור ואייל שניידר. החברה יושבת בתל אביב ומעסיקה כ-100 עובדים.

תגיות