אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה דחתה את יישום רפורמת החניה בשלוש שנים דוד הכהן

ועדת הכלכלה דחתה את יישום רפורמת החניה בשלוש שנים

רפורמה החניה של משרדי התחבורה האוצר היתה אמורה להכנס לתוקף בעוד שנה וחצי, כך שבמקום זאת ייתכן שתוסר כליל מחוק ההסדרים. במשרד התחבורה יאלצו להחליט האם לקדם אותה במתכונת הנוכחית בחוק ההסדרים, או כהצעת חוק נפרדת

14.10.2021, 11:40 | יובל שדה

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) קבעה כי "רפורמת החניה" של משרד התחבורה והאוצר תיכנס לתוקפה רק בעוד כשלוש שנים. 

כעת במשרד התחבורה ייאלצו להחליט האם הם עדיין מעוניינים שזו תקודם במתכונתה הנוכחית בחוק ההסדרים או להגיש אותה כהצעת חוק נפרדת ללא קשר לתקציב המדינה.

קראו עוד בכלכליסט:

הוועדה החליטה ברגע האחרון כי הרפורמה תכנס לתוקפה רק בעוד כשלוש שנים, וזאת למרות שהסיכומים הקודמים דיברו על שנה וחצי בלבד. 

מרב מיכאלי שרת התחבורה, אביגיל עוזי מרב מיכאלי שרת התחבורה | אביגיל עוזי מרב מיכאלי שרת התחבורה, אביגיל עוזי

מי שהציע לדחות את היישום היה ח"כ איתן גינזבורג שהזכיר כי בעוד שנתיים מתקיימות בחירות ברשויות המקומיות. לפי עקרונות החוק שגובשו הרפורמה תוחל רק על ערים שגודלן עולה על 40,000 תושבים ורק בערים שיש בהן חניות כחול-לבן (ערים שלא גובות תשלום על חניה כלל לא ייקחו חלק ברפורמה).

רק שינויים מינוריים בחוק יתקבלו בהמשך

הוועדה החליטה ברגע האחרון כי הרפורמה תכנס לתוקפה רק בעוד כשלוש שנים, וזאת למרות שהסיכומים הקודמים דיברו על שנה וחצי בלבד. לפי עקרונות החוק שגובשו הרפורמה תוחל רק על ערים שגודלן עולה על 40,000 תושבים ורק בערים שיש בהן חניות כחול-לבן (ערים שלא גובות תשלום על חניה כלל לא ייקחו חלק ברפורמה).

לפני גיבוש ההחלטה חברי הוועדה יצאו להפסקה על מנת לתפוס את שרת התחבורה מרב מיכאלי בטלפון כדי להבין מהי עמדתה בנושא. לאחר רבע שעה חזרו חברי הוועדה לדון בחוק ויו"ר הוועדה סיפר כי לא הצליח להשיג אותה ולכן יגבשו את החוק לפי עמדת החברים בוועדה. כמו כן נטען כי רק שינויים מינוריים יתקבלו בהמשך. לכלכליסט נודע כי שרת התחבורה הייתה בניחום אבלים בזמן שלא ענתה לחברי הוועדה.

מצוקת חניה בתל אביב, צילום: דוד הכהן מצוקת חניה בתל אביב | צילום: דוד הכהן מצוקת חניה בתל אביב, צילום: דוד הכהן

לפי הנוסח העדכני של רפורמת החניה, ישונו חוקי החניה העירוניים כך שמחיר המקסימום הנוכחי לשעת חניה (6.3 שקלים) יבוטל, אך לא ייקבע מחיר מינימום כלשהו לשעת חניה; שינוי זה ייכנס לתוקף החל משנת 2022. כמו כן, במסגרת הרפורמה הוחלט כי לתושבי עיר לא תהיה אפשרות לחנות בחינם בכחול לבן בכל רחבי העיר, אלא רק במקום שהוגדר כשכונת/רובע מגוריהם. לפי הנוסח שגובש, עיריות שגובות תשלום על חניה יאלצו תוך שלוש שנים לחלק את העיר למינימום שלושה איזורי חניה, ותושבים יוכלו לחנות בחינם רק באחד מהאזורים הללו לפי מקום מגוריהם. לפי נוסח החוק, לאחר שלוש שנים משרד התחבורה יהיה רשאי להתערב בנעשה בערים שלא יבצעו את הרפורמה בעצמן ולא יעמדו בקריטריון הנדרש.

ח"כ מיכאל ביטון, צילום: חיים הורנשטיין ח"כ מיכאל ביטון | צילום: חיים הורנשטיין ח"כ מיכאל ביטון, צילום: חיים הורנשטיין

דחיית הרפורמה בשלוש שנים משמעה כי ספק אם החוק ייכנס לתוקף בזמן כהונת הממשלה הנוכחית, והסיכוי שזה יקודם בפועל קטן משמעותית. כמו כן, ייתכן כי במשרדי האוצר והתחבורה יבקשו כעת להסירו מחוק ההסדרים.

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקבע עקרונות שיובאו להצבעה בשבוע הבא. הוא הציע לתת לראשי הערים, שמספר התושבים בהן גדול מ-40 אלף, שנתיים לקביעת הסדרי חניה. ח"כ גינזבורג הזכיר כי בעוד שנתיים מתקיימות בחירות ברשויות המקומיות. לכן הציעו השניים לאפשר לרשויות תקופה של 3 שנים להסדיר אזורי חניה, ומי שלא יעשה זאת לא יוכל בתום התקופה לגבות כסף עבור חניה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות