אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טאטא ההודית תשקיע 2 מיליארד דולר ברכב חשמלי טאטא פיקסל | צילום: יצרן

טאטא ההודית תשקיע 2 מיליארד דולר ברכב חשמלי

ההשקעה, שתתפרס על פני חמש השנים הבאות, תתאפשר הודות לגיוס של מיליארד דולר מקרן ההשקעות הפרטית TPG ומקרן ADQ מאבו דאבי, שיחזיקו ב-11% וב-15% בהתאמה בחטיבה החדשה ששוויה מוערך ב-9.1 מיליארד דולר

15.10.2021, 16:38 | תומר הדר

רכב חשמלי אינו בהכרח אמצעי התחבורה המועדף בהודו, ומסיבות מובנות, אבל ישנם יצרני רכב הודים שכן מוכנים להמר על רכב חשמלי - ובגדול. קונצרן הענק ההודי טאטא, שרק לאחרונה הודיע על רכישה של חברת התעופה אייר אינדיה מודיע על השקעה של 2 מיליארד דולר ברכבים חשמליים בחמש השנים הבאות. 


קראו עוד בכלכליסט:


ההשקעה המשמעותית ברכב חשמלי תתאפשר הודות לגיוס של כ-1 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הפרטית TPG מסן פרנסיסקו ומ-ADQ, קרן ההשקעות הלאומית של אבו דאבי - מה שמצרף את אבו דאבי לרשימה האקסקלוסיבית של מדינות במפרץ הפרסי שמשקיעות בענף הרכב העולמי בכלל והחשמלי בפרט

לפי הודעת טאטא, TPG ו-ADQ יחזיקו בהתאמה ב-11% וב-15% מהישות החדשה ששוויה מוערך ב-9.1 מיליארד דולר. בפועל יהיה מדובר בחטיבה חדשה לחלוטין לייצור של רכב חשמלי בלבד, שתפעל תחת המותג טאטא.

טאטא פיקסל, הדמיה, צילום: יצרן טאטא פיקסל, הדמיה | צילום: יצרן טאטא פיקסל, הדמיה, צילום: יצרן


טאטא עצמה אינה רק יצרנית הרכב המקומית הגדולה ביותר בהודו - אחד השווקים הגדולים בעולם - אלא גם בעלת השליטה בצמד מותגים בריטיים: יגואר ולנד רובר. עם זאת, המכוניות החשמליות שטאטא תייצר בחמש השנים הקרובות לא יהיו מכוניות יוקרה - אלא מכוניות עממיות. הודו עצמה רחוקה מלהיות מדינה אידיאלית לשימוש במכוניות חשמליות, בעיקר עקב בעיות שנוגעות לפריסה של תשתית, מה שמעלה את האפשרות שטאטא תוכל להפוך בבוא היום לשחקנית גלובלית באמצעות המכוניות החשמליות שתייצר. 


טאטא אינדיקה, הדמיה, צילום: יצרן טאטא אינדיקה, הדמיה | צילום: יצרן טאטא אינדיקה, הדמיה, צילום: יצרן


בעוד שטאטא ויצרני רכב הודים אחרים שקטו על השמרים, יצרני הרכב הסינים החליטו ששוק הרכב האירופי מהווה יעד אידיאלי לחדירה של רכבים חשמליים. הדבר הותיר את טאטא כיצרנית דומסטית, כלומר יצרנית שמייצרת כמעט באופן בלעדי לשוק הבית ההודי - שאומנם נושא פוטנציאל אדיר עבור כל יצרן רכב (עם 2.7 מיליון מכוניות שנמכרו בהודו בשנה שעברה), אבל פחות פוטנציאל ליצרן של רכב חשמלי, בגלל היעדר תשתית מתאימה.

תגיות