אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקנות מכונית חדשה ולקבל באביב? או שפשוט תבדקו את המשומשות הכי מפוספסות / סקירה מכונית משומשת למכירה | צילום: שאול גולן

גלגל חמישי

לקנות מכונית חדשה ולקבל באביב? או שפשוט תבדקו את המשומשות הכי מפוספסות / סקירה

תודו שלא חשבתם על ססאנגיונג רקסטון דיזל במקום סקודה קודיאק חדשה, גם לא על DS-7 מפנקת במקום טסלה. שברולט אקווינוקס ואינפיניטי QX 30 בכלל לא עלו על הרדאר שלכם. קבלו כמה המלצות למשומשות שיחסכו לכם זמן המתנה למכונית חדשה

16.10.2021, 08:00 | תומר הדר

שוק הרכב החדש בישראל נמצא בנקודה קריטית: אי אפשר להתעלם מהעובדה שבעקבות משבר השבבים, פשוט אי אפשר לרכוש כיום בישראל מכונית חדשה ולדעת שהיא תגיע בעוד חודש או חודשיים. וגם זה במקרה הטוב. חלק מיבואני רכבי היוקרה כבר מדווחים על רשימות המתנה שמשתרעות אי שם לתוך מחציתה השנייה של השנה הבאה, והיד עוד נטויה.


קראו עוד בכלכליסט:


מחד, הצרכן הישראלי לא פראייר: סוחרי המכוניות ממהרים לטעון בפני כל מי שרק מוכן להקשיב שהם מוכרים מכוניות במחירים דמיוניים, אבל לא מדובר כאן בעובדה מוגמרת: הצרכנים הישראלים לא פראיירים בעצמם ומכוניות שהסוחרים דורשים עבורן מחירי בוטיק נשארות לעמוד במגרש עד שהמחירים יורדים לרמה שפויה. אבל עם זאת – לישראלים יש גם רצונות, הם רוצים מכונית כאן ועכשיו ולא מכונית שתגיע לכבוד סדר פסח 2022. אז מה עושים? אלה הן המכוניות שעליהן כלכליסט ממליץ למי שלא רוצה לחכות לשנה הבאה כדי לקבל את האוטו החדש. 

מכונית משומשת למכירה. חלופה למכונית חדשה, צילום: שאול גולן מכונית משומשת למכירה. חלופה למכונית חדשה | צילום: שאול גולן מכונית משומשת למכירה. חלופה למכונית חדשה, צילום: שאול גולן

במקום שטח

עובדה: כיום יש בשוק שני רכבי שטח קשוחים אמיתיים, קשוחים פירושו שיכולים לצאת מחר למסע בן שלושה ימים במדבר יהודה, לגרוס את מעלה נוח ולדשדש במים המעופשים של נחל צין. כלי הרכב האלה הם ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר פראדו. שניהם עולים כמו רבע דירה קטנה ובאשר ללנד קרוזר, האספקה רחוקה מאוד. הרנגלר לעומת זאת ניתן להשגה בפחות זמן אבל עולה לא מעט וגם אינו ברמה של הלנד קרוזר עבור מי שרוצה לנסוע בכביש וליהנות מהשקט. עבור מי שלא מעוניין בהם – מומלץ לבחון את ססאנגיונג רקסטון

תודו שלא חשבתם עליו. ססאנגיונג רקסטון, צילום: יצרן תודו שלא חשבתם עליו. ססאנגיונג רקסטון | צילום: יצרן תודו שלא חשבתם עליו. ססאנגיונג רקסטון, צילום: יצרן

ססאנגיונג היא חברה קוריאנית ותיקה שהחלה את דרכה בייצור של ג'יפים. אגב, גם במדינת ישראל יוצרו ג'יפים בעבר - וגם בקוריאה. אבל משם ססאנגיונג התקדמה, התפתחה והשתדרגה. המנועים שודרגו באמצעות מרצדס, השלדות הפכו לחסונות להפליא ורק העיצוב של המכוניות נותר מכוער למדי. העובדה שהססאנגיונג אינו רכב נאה ושהוא סוג של לנד קרוזר לעניים הפכה אותו לרכב שמבלה בעיקר בכביש, אבל אין לו שום סיבה לבלות בכביש. 

המנועים שודרגו באמצעות מרצדס, השלדות הפכו לחסונות להפליא ורק העיצוב של המכוניות נותר מכוער למדי. העובדה שהססאנגיונג אינו רכב נאה ושהוא סוג של לנד קרוזר לעניים הפכה אותו לרכב שמבלה בעיקר בכביש, אבל אין לו שום סיבה לבלות בכביש

הססאנגיונג הוא רכב שטח אמיתי בכל רמ"ח איבריו. שלדת סולם, מערכת הילוכים כוח, מנוע טורבו דיזל שאולי אינו החזק ביותר בחבורה אבל בהחלט עושה את העבודה ומרווח פנימי של קרון רכבת קטן. תכל'ס היכן שטויוטה לנד קרוזר יעבור, סביר להניח שגם ססאנגיונג רקסטון יעבור, אלא אם מדובר בשטח ממש קשה. ואז לקהילה הנרחבת של חובבי השטח בישראל יש פתרונות על המדף: קפיצי הגבהה, דיפרנציאלים ננעלים, מגינים לגחון שמסוגלים לעמוד בפגיעת סלעים, תוספת של עוד כמה אלפי שקלים יכולה להפוך את הרקסטון מרכב שטח טוב לרכב שטח קטלני.

מחיר ססאנגיונג רקסטון דיזל מודל 2000: 186 אלף שקל.

במקום טסלה

מכונית שמסוגלת להחליף טסלה 3? הצחקתם אותנו מאוד. אבל כבר כעת יש ברשימה של טסלה דגמים מסוימים שהאספקה שלהם תתרחש אי שם בשנה הבאה ובינתיים כל מי שמוכר טסלה משומשת דורש מחיר שמשקף את העובדה שיש בשוק ספקולציות מחירים רציניות.

כעת נשאלת השאלה, עם יד על הלב, אתם קונים טסלה כדי להציל את העולם או כדי שהשכנים יגידו שכל הכבוד לכם על המכונית שיודעת לדמות קולות של נפיחות כשהאיתות מופעל? אם אתם רוצים להציל את העולם, השוק מלא בחלופות שחלקן הגדול, נאמר זאת בעדינות, משעממות מאוד. אבל אם אתם רוצים מכונית שהיא סופר אופנתית, מפנקת ברמות שטסלה לא יכולה לספק וגם עמוסה בגימיקים מקסימים - כדאי לחשוב על DS 7 קרוסבאק. ודרך אגב, אל תדאגו לכדור הארץ, מדובר במכונית שיכולה להגיח בבוקר מתוך עדרי הטסלות של היישובים היותר מבוססים בגוש דן ולנסוע כמעט עד נתניה בלי לשרוף דלק. 

DS-7 בנוחות סיטרואנית מפנקת שלא תקבלו בטסלה , צילום: יצרן DS-7 בנוחות סיטרואנית מפנקת שלא תקבלו בטסלה | צילום: יצרן DS-7 בנוחות סיטרואנית מפנקת שלא תקבלו בטסלה , צילום: יצרן
מה תמצאו בשוק היד שנייה? מכונית למכירה, אורן אגמון מה תמצאו בשוק היד שנייה? מכונית למכירה | אורן אגמון מה תמצאו בשוק היד שנייה? מכונית למכירה, אורן אגמון

אבל מה זה 7 DS? כפי שלפולקסווגן יש אאודי, לסיטרואן יש DS. מדובר במכונית ייחודית, יפה להפליא, כוללת כמובן את מסך הענק המתבקש עם שפע של פונקציות, כולל מערכת נהיגה סמי-אוטונומית שמסוגלת לתת למערכת האוטופיילוט של טסלה קרב רציני, אבל בניגוד לטסלה - מדובר במכונית ייחודית באמת, לא רק מבחינת הכמויות אלא מבחינת העיצוב. זה לא אייפון על גלגלים, זהו רכב שעוצב בהשראת מוזיאון הלובר וזה אומר שבמקום כיסאות בד (או עור), יש מושבים עם תפירה בגימור יהלום. 

אם אתם רוצים מכונית שהיא סופר אופנתית, מפנקת ברמות שטסלה לא יכולה לספק וגם עמוסה בגימיקים מקסימים - כדאי לחשוב על DS 7 קרוסבאק. ואל תדאגו לכדור הארץ. היא יכולה לנסוע 30 ק"מ על חשמל בלבד

רמת הנוחות הסיטרואנית מפנקת מאוד ואיכות ההרכבה והגימור מזכירה את מה שמייצרים בגרמניה. המנוע העיקרי הוא בנזין 1.6 עם טורבו אבל כמובן שיש הנעת פלאג אין הייבריד שמאפשרת לנסוע בעיר על חשמל, כך שניתן להוציא מה-DS בכיף 30 קילומטרים של נסיעה בלי לשים שקל בתחנת הדלק. ומה עם אותה מכת כוח מפורסמת שעליה מדברים כל מי שחשוב להם לזנק ל 100 קילומטרים לשעה תוך 5 שניות עם מכונית משפחתית? אל דאגה: 300 כוחות סוס מבטיחים שה-7 DS תזנק ל-100 קמ"ש מהר ממי שסביבכם ברמזור.

מחיר לוי יצחק למודל 2020: 285,000

במקום קרוס אובר

יונדאי טוסון באספקה ל-2022? הסקודה קודיאק החדש שלכם יגיע לכבוד הקיץ הבא? חבל, אבל בשוק המשומשות יש חלופות שנמצאות מתחת לאף של עם ישראל חובב רכבי הכביש שטח. קודם כל, למה כביש-שטח? תשובה: רוב הקונים לא באמת זקוקים לרכב כביש-שטח, ברוב המקרים המכוניות נעדרות הנעה כפולה, יכולת ההעמסה שלהן אינה הטובה ביותר בענף, לרובן אין שורת מושבים שלישית ולאלה שיש, היא לא יכולה להכיל אפילו קסדת אופניים, כך שאפשר לסכם ולומר שבישראל רוצים "לשבת גבוה" ולהשקיף בגאווה על השכנים. 

נעלמה מהרדאר שלכם, וחבל. שברולט אקווינוקס, צילום: יצרן נעלמה מהרדאר שלכם, וחבל. שברולט אקווינוקס | צילום: יצרן נעלמה מהרדאר שלכם, וחבל. שברולט אקווינוקס, צילום: יצרן

בשוק המשומשות קיים דגם שהצליח ליפול בין הכיסאות, או במקרה שלנו הספסלים. דגם שמיוצר במקסיקו, מצויד במנוע טורבו די חזק ואפילו נראה לא רע. מדובר באקווינוקס של שברולט. למה אתם לא יודעים שלשברולט יש רכב כביש-שטח? קודם כל כי זו שברולט, אז היא מייצרת רכב שיותר נראה כמו מיניוואן ופחות נראה כמו רכב כביש שטח – ואלה חדשות נפלאות. לשם שינוי מדובר ברכב כביש-שטח שהוא שימושי אמיתי שיכול להכיל המון ציוד. ומעבר לכך, במקום שבו יצרני רכב אחרים הצליחו יותר, שברולט הצליחה ליפול בין הכיסאות. המותג הזה שמסמל עוצמה אמריקאית לא כל כך הצליח בשנים האחרונות להתברג בצמרת המכירות ולכן מתעלמים לפעמים מהתוצרת שלו – וזו טעות חמורה. 

למה אתם לא יודעים שלשברולט יש רכב כביש-שטח? קודם כל כי זו שברולט. הרכב נראה יותר כמו מיניוואן ופחות נראה כמו רכב כביש שטח – ואלה חדשות נפלאות. לשם שינוי מדובר ברכב כביש-שטח שהוא שימושי אמיתי שיכול להכיל המון ציוד

לשברולט אקווינוקס יש מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים שמצליח במפתיע להזיז את כל המשקל של האקווינוקס בצורה מאוד משכנעת. המרווח הפנימי שופע ויכול להכיל בספסל האחורי שלושה ילדים אמיתיים שאוכלים היטב ויש גם המון מקום בתא המטען. לחובת האקוויניקס: הנדסת האנוש של שברולט נמצאת מאחורי הקוריאנים. איכות הפלסטיק לא מיישרת קו עם יונדאי וקיה, על טויוטה אין מה לדבר. האם העובדה הזאת באמת מפריעה למי שקונה אקווינוקס והאם מישהו מוטרד מזה שצריך להפעיל את האורות באמצעות כפתור עגול ולא ידית רגילה? כנראה שלא באמת. והעובדה שעם ישראל ממהר לקוריאניות האחרות וליפניות הופכת את האקווינוקס עדיין לסוג של סוד למביני עניין, אבל כמו רוב הסודות בשוק הרכב הישראלי – הוא כבר מתחיל להתגלות.

מחיר לשברולט אקווינוקס מודל 2020: 131,000

במקום היברידית

חשקה נפשכם במכונית היברידית? עכשיו קשה להשיג מכוניות כאלה מסיבות ברורות: ציי הרכב הגדולים "שותים" את כל המכוניות הפנויות למען העובדים שלהן ובחברות הליסינג לא ממהרים למכור את המכוניות ההיברידיות במחירים סבירים, במיוחד בתקופה שבה מחירי הדלק עולים ועוד צפויים לעלות. אבל אי אפשר להתעלם ממידת חשיבותם הגבוהה של יצרני הרכב שדווקא אינם מפתחים מערכות הנעה היברידיות, אלא שוקדים על שכלול המערכות הקיימות כדי לייצר צריכת דלק שמתקרבת לזו של המכוניות ההיברידיות. 

צריכת דלק מצוינת, אך לא ברמה של היברידית. מאזדה 3 , צילום: יצרן צריכת דלק מצוינת, אך לא ברמה של היברידית. מאזדה 3 | צילום: יצרן צריכת דלק מצוינת, אך לא ברמה של היברידית. מאזדה 3 , צילום: יצרן

לא מדובר בצריכת דלק של ליטר ל-20 קילומטרים, אבל מדובר במכוניות שמסוגלות להשיג צריכת דלק נאה של ליטר לכל 14 עד 15 קילומטרים ובסופו של דבר, זו צריכת דלק שעדיין יותר טובה מן הצריכה של מכוניות משפחתיות "רגילות". אחת הדוגמאות הטובות ביותר למכונית שצריכת הדלק שלה טובה הודות לפיתוחים טכנולוגיים ולא למערכת הנעה היברידית היא מאזדה 3 סקיי אקטיב

מאזדה פיתחה מנוע שעובד ביחס דחיסה גבוה, כלומר נכנסת כמות יחסית מועטה של דלק ביחס לכמות האוויר. במנועים "רגילים" קשה להשיג יחס דחיסה כזה בגלל תנאים שונים שקשורים למשל בחוזק חומרים, אבל במקרה של מאזדה: המשימה בהחלט הושגה

למה דווקא מאזדה 3 סקייאקטיב? בגלל האופן שבו המכונית מתוכננת: מאזדה פיתחה מנוע שעובד ביחס דחיסה גבוה, כלומר נכנסת כמות יחסית מועטה של דלק ביחס לכמות האוויר. במנועים "רגילים" קשה להשיג יחס דחיסה כזה בגלל תנאים שונים שקשורים למשל בחוזק חומרים, אבל במקרה של מאזדה: המשימה בהחלט הושגה. מעבר לכך, המנועים מצוידים גם בתיבות הילוכים סופר יעילות והתוצאה הסופית היא צריכת דלק נמוכה. בניגוד ללא מעט דגמי עבר של מאזדה, ה-3 החדשה לא זכתה לפופולאריות מטורפת בציי הרכב הגדולים והצורה שלה מעט "קשה לעיכול", מדובר במכונית האצ'בק שנראית מעט "חלליתית" ולא במכונית סדאן, הכה חביבה על עם ישראל. לכן קל יותר למצוא בשוק המשומשות מאזדה 3 סקייאקטיב מאשר טויוטה קורולה היברידית.

מחיר מאזדה 3 ספיריט מודל 2020: 112 אלף

כביש-שטח יוקרתי קטן

חפצים ברכב כביש-שטח יוקרתי קטן? היכנסו לרשימת ההמתנה וחכו הרבה זמן: למרצדס בנץ, אאודי, ב.מ.וו ודומותיהן יש כמובן רכבי כביש-שטח קטנים, אבל רכבי הכביש שטח שייכים לקטגוריה הכי פופולרית בשוק ולכן זמני האספקה שלהם ממושכים. אפשר למצוא גם רכבי כביש שטח קטנים עם סמל יוקרתי מקדימה שמצוידים במנועי טורבו בעלי הספקים מפתיעים. הדוגמה הטובה ביותר היא אינפיניטי 30 QX: רכב הכביש שטח הקטן של מותג היוקרה של ניסאן. כלומר כפי שלטויוטה יש את לקסוס, לניסאן יש את אינפיניטי. 

אינפיניטי QX 30 , צילום: יצרן אינפיניטי QX 30 | צילום: יצרן אינפיניטי QX 30 , צילום: יצרן

האינפיניטי QX 30 מבוסס על הפלטפורמה של אינפיניטי Q30, מכונית היוקרה הקטנה של ניסאן, אבל מדובר ברכב שונה: הוא גבוה יותר, הוא מעט רחב יותר ובניגוד לאח הקטן שמצויד במנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים, ה-QX30 כבר מצויד במנוע יותר חזק: 2.0 ליטרים אשר מפיק 211 כוחות סוס - וכמובן שיש גם מערכת הנעה כפולה. תא הנוסעים של ה-QX 30 מרגיש מעט מיושן ביחס למתחרות, איכות המיתוג פחות טובה והכפתורים מרגישים פחות נעימים למגע ומעט מפוזרים בתא הנוסעים בחוסר סדר, אבל המנוע חזק והמרווח הפנימי סביר בהחלט. ומעבר לכך, מדובר ברכב ייחודי מתוצרת יפנית. כלומר האיכות שם אבל לא מדובר בלקסוס. הסמל שונה מכל מה שגרמניה מייצרת ובנוסף לכל אלה, העובדה שאינפיניטי אינה מותג נפוץ הופכת את ה-QX 30 לרכב מעניין כקנייה ייחודית.

מחיר אינפיניטי QX30 מודל 2020: 197 אלף שקל

תגיות