אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס מעריכה: משחק הדיונון תתרום 900 מיליון דולר לשווי החברה משחק הדיונון | צילום: Netflix

נטפליקס מעריכה: משחק הדיונון תתרום 900 מיליון דולר לשווי החברה

לפי דיווח בבלומברג, הסדרה הקוריאנית תעלה עוד את השווי של נטפליקס, שכיום עומד על 278 מיליארד דולר. נטפליקס מעריכה הכנסות מסדרות באמצעות מדד ה-impact value שלה, שמשתמש במאגרי נתונים עצומים של הרגלי צפייה

17.10.2021, 16:23 | חדשות חוץ

ענקית הסטרימינג נטפליקס מעריכה כי התוכנית הפופולארית משחק הדיונון תתרום לשווי שלה קרוב ל-900 מיליון דולר, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. 

הנתון מצביע על ההכנסה הגבוהה שלהיט אחד יכול לספק בעידן הסטרימינג. 

קראו עוד בכלכליסט:

נטפליקס שונה מאולפני הסרטים המסורתיים ורשתות הטלוויזיה בכך שאינה מייצרת מכירות בהתבסס על מותגים ספציפיים, אלא היא משתמשת בקטלוג שלה ובזרם קבוע של השקות חדשות כדי למשוך לקוחות בכל שבוע. 

החברה משתמשת במאגרי נתונים עצומים הנוגעים להרגלי הצפייה של המנויים כדי לקבוע את השווי שמקבלים מכל תוכנית. 

משחק הדיונון עשויה להפוך לסדרה הכי נצפית של נטפליקס בכל הזמנים, YOUNGKYU PARK משחק הדיונון עשויה להפוך לסדרה הכי נצפית של נטפליקס בכל הזמנים | YOUNGKYU PARK משחק הדיונון עשויה להפוך לסדרה הכי נצפית של נטפליקס בכל הזמנים, YOUNGKYU PARK

משחק הדיונון בולט הן בזכות הפופולאריות הגדולה שלו והן בשל העלות הנמוכה יחסית להפקתו. התוכנית הדרום קוריאנית שעוסקת בקבוצה של אנשים בחובות המשתתפים בתחרות קטלנית עבור פרס כספי, יצרה שווי בגובה 891.1 מיליון דולר. 

מדובר במדד בשם impact value שבו משתמשת החברה כדי להעריך את הביצועים של התוכניות השונות. עלות הפקת הסדרה עמדה על 21.4 מיליון דולר בלבד, שהם בסביבות 2.4 מיליון דולר לפרק. הנתונים הללו מתייחסים רק לעונה הראשונה ומבוססים על מסמך שבו פירטו בנטפליקס את מדדי הביצועים של הסדרה והגיע לידי בלומברג. 

"בנטפליקס לא דנים במדדים מחוץ לחברה"

המסמך מדגיש את ההצלחה הגדולה של הסדרה עבור נטפליקס, ומספק הצצה לאופן שבו שירות הסטרימינג הגדול בעולם מודד את ההצלחה של התוכניות שלו, זאת בעוד שבנטפליקס לרוב לא מפרסמים את הנתונים על הפופולאריות של התוכניות השונות. "בנטפליקס לא דנים במדדים מחוץ לחברה ונוקטים בצעדים כדי למנוע את חשיפתם", נמסר בתגובה מהחברה. 

לפי הנתונים שנחשפו, 32 מיליון אנשים צפו לפחות ב-2 דקות של משחק הדיונון ב-23 הימים הראשונים מאז עלה לשירות, ובכך נשבר השיא שהיה שייך לסדרה ברידג'רטון. לפי החברה, 111 מיליון אנשים החלו לצפות בסדרה החודש. עם זאת, זה מבוסס על נתונים מעט ישנים יותר. 

משחק הדיונון נעלי ואנס נטפליקס, צילום: Netflix משחק הדיונון נעלי ואנס נטפליקס | צילום: Netflix משחק הדיונון נעלי ואנס נטפליקס, צילום: Netflix

בנטפליקס אף מעריכים כי 89% מהאנשים שהחלו לצפות בסדרה ראו לפחות 75 דקות ממנה (כלומר יותר מפרק אחד), ו-66% מהצופים, שהם 87 מיליון אנשים סיימו לצפות בסדרה ב-23 הימים הראשונים להשקתה. בסך הכל, אנשים בילו מעל 1.4 מיליארד שעות בצפייה בסדרה. 

הנתונים צפויים לעודד את המשקיעים, זאת לאחר שעבור המחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על השיעור הנמוך ביותר של מצטרפים חדשים מאז 2013. מניית החברה נסחרה בירידות במשך מרבית השנה, אך מאז עליית משחק הדיונון לשירות ב-17 בספטמבר המניה עלתה ב-7% והעניקה לחברה שווי של 278.1 מיליארד דולר. 

"אנחנו חושבים שנטפליקס מצאה אסטרטגיה יציבה ורווחית במאמצים למצוא תכנים בינלאומיים, ומשחק הדיונון הוא דוגמה מושלמת לכך", הגיב מייקל פכטר, אנליסט בוודבוש סקיורטיס. "זה והעלייה של סיינפלד ברבעון הרביעי צפויים לספק לחברה רשת ביטחון יציבה".

תגיות