אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלום, כאן אלון מאסק: הדובר המפתיע שהפיל את מנהלי פולקסווגן צילום: Getty

שלום, כאן אלון מאסק: הדובר המפתיע שהפיל את מנהלי פולקסווגן

הרברט דיס, המנכ"ל הלא שגרתי של יצרנית הרכב הגרמנית קיים ישיבת דירקטוריון מיוחדת, שאורח הכבוד שלה היה מנכ"ל טסלה, שדיבר על האצת המעבר לרכב חשמלי. בינתיים, הקמת מפעל טסלה בברלין יצרה חשש, לפי דיווחים באירופה, מפיטורים נרחבים בתעשיית הרכב הגרמנית

18.10.2021, 12:13 | תומר הדר

הרברט דיס, המנכ"ל המאוד לא שגרתי של יצרנית הרכב הגרמנית שקרא בשבוע שעבר לגרמנים להרבות ברכיבה על אופניים, קיים ישיבת דירקטוריון מיוחדת של פולקסווגן, שאורח הכבוד שלה בשיחת וידאו משודרת היה לא אחר מאלון מאסק. מאסק דיבר על האצת המעבר של פולקסווגן לייצור של רכב חשמלי.

קראו עוד בכלכליסט:

הופעתו של מאסק בדיון של בכירי פולקסווגן אולי הפתיעה מנהלים רבים, אבל מדובר בפועל במהלך מתבקש: פולקסווגן העולמית הודיעה עוד בשנה שעברה כי תיערך ליצור המוני של רכב חשמלי ולמעשה תתמקד בעתיד רק ביצור של רכב חשמלי. 

פולקסווגן חשמלית ID3, צילום: פולקסווגן פולקסווגן חשמלית ID3 | צילום: פולקסווגן פולקסווגן חשמלית ID3, צילום: פולקסווגן

בינתיים טסלה פתחה את מפעליה בברלין בשבוע שעבר והדבר יצר תגובת שרשרת בתעשיית הרכב הגרמנית שגרמה לבכירי פולקסווגן לציין, לפי פרסומים זרים, שהיצרנית הגרמנית תצטרך לפטר כ-30 אלף עובדים שאינם מתמחים ביצור של רכב חשמלי. הדבר גרם להתרעמות בקרב ארגוני עובדים ולפרסומים של בכירי פולקסווגן, לפיהם מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם - אם כי פולקסווגן עצמה לא ציינה רשמית כי אינה מתכוונת להיכנס למהלך הפיטורים. 

גישה של מהנדס

עיקר נאומו של מאסק בפני בכירי פולקסווגן נגעו לסוגיות אשר קשורות בהתייעלות של היצרנית הגרמנית במעבר ליצור של רכב חשמלי. לראיה, מאז הכרזתה של טסלה על הקמה של מפעל רכב גרמני חלפו פחות מחמש שנים - ומכוניות טסלה מודל Y ראשונות כבר מיועדות לצאת משערי המפעל בחודש הבא ואולי אפילו להגיע לישראל.

אלון מאסק, צילום: Getty אלון מאסק | צילום: Getty אלון מאסק, צילום: Getty

לפי פרסומים מתוכן הישיבה, דיס פנה אל מאסק וביקש להבין כיצד טסלה מסוגלת ליישם תהליכים בפרק זמן כה קצר, מה שדיס הגדיר כ"סגנון ניהול זריז" - וגרם למאסק להשיב כי מדובר בסגנון ניהולי שונה, והעובדה שמאסק רואה עצמו בראש ובראשונה כמהנדס ומתכנן את מכוניותיו ואת כל מתקני טסלה בהתאם לגישה של מהנדס, ולא לגישה של מנהל. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות