אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולנד: פרצנו את ההצפנות של טסלה, בודקים מידע הקשור לתאונות רכב טסלה שהיה מעורב בתאונה קטלנית | צילום: איי פי

הולנד: פרצנו את ההצפנות של טסלה, בודקים מידע הקשור לתאונות

מעבדה של משרד המשפטים ההולנדי הודיעה כי היא מסוגלת לשלוף ממכוניות טסלה מידע הנוגע למגוון פעולות שמבצעים הנהגים; בין השאר נבדק מידע ממכונית של היצרנית שהיתה מעורבת בתאונה במדינה - ונמצא כי היא נגרמה מאי שמירת מרחק

22.10.2021, 09:14 | תומר הדר

מכוניות של טסלה אוגרות מידע על תאונות דרכים ומאפייני נהיגה נוספים, אבל מידע זה נשמר בקנאות על ידי היצרנית מסיבות הקשורות בפרטיותם של הנוסעים. אולם דווקא מעבדה השייכת לממשלת הולנד טוענת כי הצליחה לפצח את הצפנת המידע של טסלה, וכעת מסוגלת לשלוף מהמכוניות שלה כמויות משמעותיות של מידע הנוגע למגוון פעולות של הנהגים.


קראו עוד בכלכליסט:

המעבדה, NFI, פועלת כחטיבה עצמאית של משרד המשפטים ההולנדי, ממוקמת בהאג ומתמחה ב"הענקת שירותים למגוון נרחב של לקוחות בינלאומיים בתחום הראייתי". 

ברקע לפענוח של NFI נמצאת מעורבותן של מכוניות טסלה בלא מעט תאונות דרכים, דבר שגרם לממשלות בעולם לדרוש מהיצרנית חשיפת נתונים ממאגריה. עם זאת, NFI אינה מפרטת אילו גופים, אם וכאשר, הזמינו את המידע. 

לפי NFI, הארגון מסוגל כיום לשלוף ממכוניות טסלה מידע שנאגר במשך שנה בנוגע למערכות הסיוע לנהג, מערכת האוטופיילוט, המהירות, מידת הלחיצה על דוושת התאוצה, השימוש בבלמים ועוד.

לדברי פרנסואה הוגנדיק, חוקר ב-NFI: "המידע העשיר טומן בחובו יכולת אנליטית משמעותית עבור חוקרים פליליים וחוקרי תאונות, ויהיה שימושי בחקירת תאונות קטלניות". 

לפי NFI, מידע שנשאב ממכונית טסלה שהיתה מעורבת בתאונה בהולנד שימש כדי לקבוע אם התאונה נגרמה עקב בעיה במערכת האוטופיילוט - ומהמידע עולה כי היא נגרמה מאי שמירת מרחק. לפי NFI, הארגון הצליח לדלות מידע ממכוניות טסלה מודל S, מודל Y וגם טסלה 3 - וישתף את המידע בעתיד עם גופים העוסקים בחקר תאונות דרכים.


רכב טסלה שהיה מעורב בתאונה קטלנית, צילום: איי פי רכב טסלה שהיה מעורב בתאונה קטלנית | צילום: איי פי רכב טסלה שהיה מעורב בתאונה קטלנית, צילום: איי פי


תגיות