אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ויקטורי מתריע: ״לפנינו צונאמי של עליות מחירים״ מנכ"ל ויקטורי איל רביד | אוראל כהן

מנכ"ל ויקטורי מתריע: ״לפנינו צונאמי של עליות מחירים״

רגע לפני הזינוק במחירי הכלים החד-פעמיים והמשקאות הקלים בשל מס הקנייה שיוטל עליהם, מתריע אייל רביד מפני גל חריג של התייקרויות. "הספקים כבר הודיעו שאחרי עשור שבו לא העלו מחירים אין להם ברירה"

28.10.2021, 10:23 | נורית קדוש

אייל רביד, מנכ״ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי מתריע מפני גל חריג של התייקרויות. בדף הפייסבוק שלו כתב רביד, ״את הדברים האלה צריך לכתוב בצורה מפורשת כדי שאף אחד לא יגיד שלא ידע. ימים קשים לפנינו, אפשר להגיד שלפנינו ממש צונאמי של עליות מחירים״. הדברים של רביד מגיעים ימים ספורים לפני הזינוק במחירי הכלים החד פעמיים בעקבות מס הקנייה שהוטל עליהם ושבועות לפני הזינוק במחירי המשקאות הן בעקבות הרחבת חוק הפיקדון והן בעקבות מס הקנייה שהוטל עליהם.

קראו עוד בכלכליסט:

רביד כותב, ״מחירי הדלק עומדים לזנק, בממשלה העבירו מס חדש על כלים חד פעמיים לצד מס נוסף על משקאות ממותקים. אלו רק חלק מהגורמים שיכבידו על הכיס של כולנו. ואם זה לא מספיק גם הקורונה וההשפעות שלה עוד כאן, הספקים כבר הודיעו שאחרי עשור שבו לא העלו מחירים כבר אין להם ברירה. לפני הקורונה להביא לארץ דרך הים מכולה עם מוצרים מהמזרח הרחוק עלתה להם 7,500 שקל והיום המחיר כבר מגיע ל-59,000 שקל למכולה. מאירופה המחיר זינק מ-2,500 שקל ל-17 אלף שקל למכולה ואת כל זה הארנק של כולנו יספוג״.


קניות בסופר. בדרף לעלייה במחיר?, צילום: הרצל יוסף קניות בסופר. בדרף לעלייה במחיר? | צילום: הרצל יוסף קניות בסופר. בדרף לעלייה במחיר?, צילום: הרצל יוסף


רביד התחייב לפעול להוזלת סל הקניות באמצעים שונים וקרא ללקוחותיו להיערך נכון לקניות: ״אנחנו נמשיך לעשות ככל יכולתנו בכדי להוזיל את הסל המשפחתי, לתת מבצעי עומק, להלחם בספקים ולהעמיק את הייבוא המקביל. אתם תהיו צרכנים חכמים, תתכננו מראש ותנהלו את החשבון המשפחתי בצורה נבונה וביחד נמשיך את המאבק על יוקר המחייה״.

ברקע הדברים, הערכות הקמעונאים כי ספקים שהמתינו עם העלאת מחירים במהלך השנה החולפת, על רקע החשש מביקורת ציבורית, ינצלו את חלון ההזדמנויות שיפתח בתקופה הקרובה בעקבות השינויים הרגולטוריים. "ספקים שלא העלו מחירים כבר שנים, מחכים להזדמנות והמיסוי החדש של כלים חד פעמיים ומשקאות מתוקים נותן להם לגיטימציה להעלות מחירים". מסר גורם בשוק. לדבריו, לממשלה שמעלה מיסים שמובילים להתייקרות מוצרי צריכה ומזון, לא תהיה יכולת לדרוש מספקים להמנע מהעלאת מחירים כפי שקרה בעבר. בדברים אלו, מתייחס הגורם להעלאת המחירים עליה הודיעה אסם לפני 4 שנים, ולבסוף בוטלה בעקבות בקשת שר האוצר דאז משה כחלון. 


תגיות