אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא עולמי לרכב חשמלי: מסע רצוף של 56 אלף קילומטרים צילום: יצרן

שיא עולמי לרכב חשמלי: מסע רצוף של 56 אלף קילומטרים

פולקסווגן ID 4 החשמלית קבעה שיא גינס חדש: המסע הרצוף הארוך ביותר ברכב חשמלי במדינה אחת; זאת לאחר שיצאה ממטה החברה בווירג'יניה לנסיעה שארכה 100 ימים ו-208 טעינות

30.10.2021, 08:20 | תומר הדר

פולקסווגן ID 4 החשמלית (אשר משווקת גם בישראל ביבוא מקביל) קבעה שיא גינס חדש: המסע הרצוף הארוך ביותר ברכב חשמלי במדינה אחת. 


קראו עוד בכלכליסט:


לפי הנתונים, אשר אושרו על ידי נציגי ספר השיאים של גינס, מכונית פולקסווגן 4 ID יצאה ממטה החברה בווירג'יניה שבארה"ב לנסיעה שארכה 100 ימים ו-56.3 אלף קילומטרים של נסיעה רצופה בין 100 סוכנויות של פולקסווגן ברחבי המדינה. הפולקסווגן החשמלית הוטענה ברשת של ELECTRIFY AMERICA ודרשה 208 טעינות. בסך הכל עברה המכונית בשטחן של 48 מדינות בארה"ב.



באופן פרדוקסאלי ומעניין, יצרני הרכבים החשמליים מוצאים עצמם במצב שאינו שונה משמעותית ממצבם של יצרני הרכב הגדולים לפני כ-120 שנים, כאשר הציבור הרחב לא האמין ביכולותיהן של  הכרכרות הממונעות והרועשות להציע חלופה אמינה וטובה ליכולותיו המוכחות של הסוס. מכיוון שכך נאלצו יצרני הרכב לצאת למסעות שונים ומתוקשרים כדי להוכיח את יכולות הרכבים. 


פולקסווגן ID 4 החשמלית, צילום: יצרן פולקסווגן ID 4 החשמלית | צילום: יצרן פולקסווגן ID 4 החשמלית, צילום: יצרן


מסע הפרסום הראשון (ולא המפורסם ביותר) למכונית אשר התבסס על הצגת יכולת בוצע ב-5 באוגוסט 1888 ונחשב בשעתו לנועז במיוחד, על אחת כמה וכמה לנוכח העובדה שבמכונית נהגה אישה. קארל בנץ הגרמני, אחד מאבותיה של מרצדס בנץ, היה ממציא מוכשר אך איש שיווק כושל: הפטנט מוטורוואגן שתכנן עבד היטב אבל לא משך קונים, והדבר גרם לאשתו - ברטה בנץ לקחת את המכונית המשפחתית, שהיתה בפועל כרכרה בעלת שלושה גלגלים ומנוע, לנסיעה ממנהיים כדי לבקר את אמה, שגרה במרחק של 106 קילומטרים, וגם כמובן כדי להוכיח שמדובר ברכב אמין אשר מסוגל להחליף את הסוס. 

ברטה בת ה-39 הצליחה לנהוג בפטנט מוטורוואגן על דרכים לא סלולות במסע שנמשך יום שלם. בדרכה נאלצה להתמודד עם אובדן בלמים אשר טופל על ידי סנדלר שהתקין סוליות חדשות על מערכת הבלימה, סתימות דלק אשר תוקנו באמצעות סיכת הראש שלה, התחממויות אשר דרשו עצירות במעיינות לאורך הדרך והעובדה שהפטנט מוטורוואגן צויד במיכל דלק בקיבולת של פחות מחמישה ליטרים, מה שדרש עצירות תכופות בבתי מרקחת, המקום היחיד בו ניתן היה להשיג נפט אשר נמכר לצורך תאורה.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות