אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המתחרה הישראלית של מובילאיי גייסה 101 מיליון דולר בהובלת טמסק הסינגפורית יגאל רייחלגאוז, מייסד ומנכ"ל Autobrains | צילום: ענבל מרמרי

כלכליסט-טק

המתחרה הישראלית של מובילאיי גייסה 101 מיליון דולר בהובלת טמסק הסינגפורית

גם ב.מ.וו וקונטיננטל בין המשקיעים ב-Autobrains מתל אביב שמפתחת מערכות לנהיגה אוטונומית, כמו בלימה ושיוט אוטונומי. מנכ"ל החברה: "היתרון שלנו על פני מובילאיי הוא טכנולוגי - אנחנו חברת תוכנה שלא צריכה לפתח שבב, וזה מאפשר לנו לשתף פעולה עם יצרני השבבים השונים"

01.11.2021, 16:30 | מאיר אורבך

חברת Autobrains (לשעבר קרטיקה), שמפתחת מערכות לנהיגה אוטונומית, גייסה 101 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן ההשקעות הסינגפורית טמסק (Temasek). בסבב גיוס זה השתתפו משקיעים קיימים, בינהם ב.מ.וו וחברת קונטיננטל, ומשקיעים חדשים, ביניהם יצרנית מערכות הבלימה למשאיות Knorr-Bremse ויצרנית הרכב הוייטנאמית VinFast. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להרחבת הפעילות לשווקים חדשים בתחום הרכב האוטונומי. סך גיוסי החברה, כולל הגיוס הנוכחי, עומד על כ-121 מיליון דולר. החברה לא פרסמה את השווי שבו היא גייסה, אך בעבר היו הערכות שהחברה תנפיק באמצעות ספאק בשווי של כמיליארד דולר.


קראו עוד בכלכליסט:


החברה הוקמה ב-2019 על ידי המנכ"ל יגאל רייחלגאוז, כמיזם משותף בין קבוצת קורטיקה לבין טויוטה, במוו וקונטיננטל במטרה לפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית לשוק הרכב האוטונומי. היא מעסיקה כ-100 עובדים, רובם במשרדיה בתל אביב, ומפתחת מערכות עזר מתקדמות לנהג המבוססות על בינה מלאכותית אוטונומית. הטכנולוגיה שלה, המוגנת במעל 250 פטנטים, מאפשרת עיבוד נתונים ממגוון חיישנים, כגון מצלמות וראדארים, ובניית מודל סביבתי בזמן אמת לצורך קבלת החלטות כמו בלימת חירום ושיוט אוטונומי.

יגאל רייחלגאוז, מייסד ומנכ"ל Autobrains , צילום: ענבל מרמרי יגאל רייחלגאוז, מייסד ומנכ"ל Autobrains | צילום: ענבל מרמרי יגאל רייחלגאוז, מייסד ומנכ"ל Autobrains , צילום: ענבל מרמרי


"אנחנו חד-משמעית מתחרים במובילאיי ומוכרים את המערכות שלנו לא רק דרך קונטיננטל שהוא השותף הוותיק שלנו - יש שותפים נוספים בדרך. היתה לנו אפשרות לשווי גבוה מאוד באמצעות ספאק, אבל בחרנו באפשרות של השקעה פרטית, בעיקר בגלל אופי המשקיעים שנותנים לנו משאבים עצומים, אמר רייחלגאוז לכלכליסט. 

"היתרון שלנו על פני מובילאיי הוא יתרון טכנולוגי. אנחנו חברת תוכנה שלא צריכה לפתח שבב וזה מאפשר לנו לשתף פעולה עם יצרני השבבים השונים. קשה מאוד להתחרות במוביילאיי ולכן אנחנו משתפים פעולה עם החברות הגדולות בעולם. רוב הכסף שגייסנו יושקע בפיתוח היכולות האוטונומיות שלנו". 

"קורטיקה יצרה שמונה חברות (בהן קרטיקה - מ.א) מאוד מצליחות וכל השותפים לקחו תחומים ואני בחרתי בתחום הרכב", אומר רייחלגאוז. "אנחנו מוסיפים בלימה אוטונומית, שיוט אוטונומי, ובעיקר תוספי בטיחות. אנחנו עדיין לא מציעים רכב אוטונומי מלא, אלא יכולות אוטונומיות חלקיות שמתרחבות עם השנים".

תגיות